Får partner være med på OUL?

i Tromsø får partner være med! Håper ikke dette endrer seg før 18 november, men i disse dager vet man jo aldri.. :(

Å, jeg skal også på Drammen sykehus, og hadde hørt at partner kan være med. Men i innkallelsen står det at de under 18 kan ha med en pårørende. Corona stod ikke nevnt i det hele tatt . Håper det stemmer og at pappen kan være med.
Jeg ringer de igjen i morgen, for vi har OUL på fredag. Står i brosjyren vi fikk at far kan bære med....

Så rart, i min innkalling står det at jeg ikke kan ha med noen dit...
Han hadde veldig lyst til å være med og var villig å vente utenfor rommet, men etter å ha snakket med legen fikk han lov å komme inn. Må sies at samboeren jobber også på sykehus så kanskje det har hjulpet litt :bag:

Han hadde veldig lyst til å være med og var villig å vente utenfor rommet, men etter å ha snakket med legen fikk han lov å komme inn. Må sies at samboeren jobber også på sykehus så kanskje det har hjulpet litt :bag:
Så heldige da :) ❤️ Er det første barnet deres?

Jeg var på oul på ahus idag og skal på Ullevål på mandag 9.11. Ingen av stedene har man fått lov å ha med noen..

Jeg synes det er så synd at ikke alle får ha med seg noen på oul. Det er jo tross alt en undersøkelse for å sjekke om fosteret er friskt. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å risikere å fått en alvorlig beskjed helt alene :( Jeg skjønner at det handler om noe større, men det er noen medmenneskelig hensyn som burde veie tungt også. Her får partner heldigvis være med ❤️

Her har de endret nå ila uken og jeg må dra alene i morgen :(

Jeg har ikke selv vært privat, men ser ut som flere private lar far/medmor/en nær være med.. kanskje dette er noe man burde tenke på å gjøre før uol- da får man beskjeden sammen med noen og ikke alene

Jeg ringte sykehuset i dag og sånn det var pr idag fikk ikke far bli med (har time neste mandag)
Men det kunne forandre seg, de visste ikke fra dag til dag.. men belager meg på å gå alene denne gangen

På mitt sykehus står følgende fra i dag
«Fødende kan fortsatt ha partner sammen med seg ved ultralyd, under fødsel og under barseloppholdet etter fødsel.»
Ville dere tolket dette som at partner kan være med op OUL? Time neste mandag..

vurderer å dra alene uansett mtp koronasituasjonen slik den er nå, men hadde jo vært hyggelig at han blir med, og spesielt selvfølgelig om man får en ugrei beskjed...

mer barn nr 4 for mannen, så ikke sååå viktig for han å se, han hr ikke følt no ordentlig tilknytning før barnet var ute.. (dette blir vårt tredje barn sammen).
Første barnet vårt har en alvorlig diagnose, men de merket ikke det på noen ultralyder... har derfor vært til grundig sjekk i uke 12, er nok litt mer avslappet nå ift det...

Back
Topp