Får partner være med på kontroll?

Desember love❤️

Andre møte med forumet
Hei. Jeg skal på første svangerskapskontroll hos legen på mandag, og jeg lurer på om noen vet om partner får være med nå i denne tiden?:love7

Det varierer nok en del. Fikk melding fra helsestasjonen her forrige uke om at nå var det igjen tillatt å ha med partner:)

Kunne ikke være med her sist jeg sjekker:)
Hvor tidlig går dere til først kontroll? Typ etter 4 uker, 5, 6 eller opp mot 7? :) Var lest at man skal ha time innen en uke, men det virker så tidlig så jeg forstår ikke helt hvor mye de egentlig kan sjekke så tidlig

Jeg skal på andre kontroll hos jm i morgen og fikk beskjed om å komme alene pga korona.

Var alene hos legen i uke 6 også, men da leverte jeg bare urinprøve, tok blodprøver, målte BT og veide meg + at vi hadde samtale om kosthold, tannhelse osv (siden tannkjøttet lettere blør under svangerskap og at tennene kan få en påkjenning hvis du har mye cravings og/eller kaster opp mye)

Kunne ikke være med her sist jeg sjekker:)
Hvor tidlig går dere til først kontroll? Typ etter 4 uker, 5, 6 eller opp mot 7? :) Var lest at man skal ha time innen en uke, men det virker så tidlig så jeg forstår ikke helt hvor mye de egentlig kan sjekke så tidlig
Var hos jm i uke 7, mest fordi jeg hadde stort behov for samtale. Begynte da på helsekort for gravide og gikk gjennom alle «standard»-tingene (mat, fysisk helse osv). Etter eget valg utsatte vi henvisning til oul og søknad om fødeplass til jeg skal tilbake 12+5. Da tar jeg også prøvene som skal tas i uke 12.

Ikke så mye annet å gjøre før uke 12 enn å snakke sammen, men den samtalen var nødvendig for meg. :)

Mitt inntrykk er at man i stor grad kan styre prosessen selv.

Back
Topp