Får man tilbud om tidlig ul nå?

Augustbaby19

Flørter med forumet
Hei. Mener å ha lest at med de nye reglene så skal vi få tidlig ul. Noen som vet? Må jeg bestille på en privat klinikk?
 
Vi får ikke det enda nei. Det blir nok ikke iverksatt på en god stund enda.
 
Jeg fikk tilbud om tidlig UL i uke 10 offentlig. Gikk til TUL uke 7 privat.
 
Men slik jeg har forstått det er ikke det en del av den ordinære svangerskapsoppfølgingen slik som ultralyden midtveis er enda. Det er vel slik at et vedtak skal fattes av helsemyndighetene om gjennomføring og organisering etter november. Men man får jo i dag henvisning til tidlig ultralyd om der er medisinsk indikasjon for det i det offentlige.
 
Jeg kommer til å ønske tidlig ul ettersom jeg har hatt MA.... Vil ikke venye til ordinær... O det skulle ikke bli noe problem.. :Heartbigred
 
Hei. Mener å ha lest at med de nye reglene så skal vi få tidlig ul. Noen som vet? Må jeg bestille på en privat klinikk?

Sniker
Nei, ved mindre det foreligger en spesifikk grunn er det tilbudet du får nå ordinær ultralyd mellom uke 17-20 :)
Vil du ha ultralyd før dette, kan du bestille på privat klinikk og betale selv. Nå vet man jo ikke hvor lenge covid vil prege svangerskapsomsorgen, men enda er det slik at svært, svært mange sykehus ikke lar far få være med inn på ultralyd. Men om dere går privat, kan han stort sett alltid få være med. :) Det har med kapasiteten på venterommene til sykehusene å gjøre - det ville blitt for tett mellom de gravide med mennene tilstede. Var selv på ordinær ultralyd aleine denne uka. Så det kan jo brukes som argument for å bestille privat og betale selv, at pappaen kan få være med :)
 
Vi skal betale selv, å får i uke 11 :)

Redd for at noe skal være galt eller at d ikke er liv... Syns det er lenge å skal vente :wideyed:

Klarer iallefall ikke å vente til ordinær...
 
Back
Topp