Får jeg meg ikke jobb fordi jeg er FEIT?

utseendet teller selvfølgelig, så ja - det kan være en av grunnene til at førsteinntrykket ditt ikke duger til å få deg en jobb.

Diskriminering pga vekt er veldig vanlig i arbeidsmarkedet. Fikk meg alltid lett jobb før, men etter at jeg ble overvektig ble det bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg tviler for at det er eneste grunnen, da. Har man ikke utdannelse å skryte av, havner man alltid sist i køen.

Jeg ville kansje prøvd å fått fagbrevet ?

Tenker at om du har  "nesten utd" så kansje de tar deg for en person som ikke fullfører/står løpet ut/gir seg når det hardner til?

Ikke vet jeg.. synes det er merkelig.. Men kansje du kunne begynne på skole, utdanne deg til noe? Lettere å få jobb når man har utdannelse innen det felte man søker jobb i..

Evt kan du høre om ekstravakter på sykehjem ol.. er beov for tilkallingsvikarer og man bruker, om man gjør en skikkelig god job å få mer å mer vakter osv..

Huff [:(]
Jeg håper ikke det er grunnen.

det trur jeg ikke. veide noe sånt da jeg fikk jobb. nå vet ikke jeg hvor kresen du er på jobb, men det finnes altids en jobb, enten som renholder eller butikk. Men det spørs også på hvor du bor. Men jeg trur ikke du skal tenke på vekta de som et hinder for at du ikke får jobb. noen ganger så er det bare folk som er mer kvalifisert enn deg. men 4.5 r er lenge, det er jeg enig i. har du snakket med nav om det?? vet om flere som har fått dekt kurs etc. pga at det var umulig å få seg jobb.

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: TonjeJenta

Tipper ikke det er grunnen.
Hva slags jobber søker du.. og hva slags erfaring/utdannelse har du for disse.. og kan det hende det er andre som har søkt som er bedre kvalifisert?

Er vel fortsatt høy arbeidsledighet... og mange som søker på alle jobbene. Og alltid er det noen som ikke får jobben. Også har du vel vært uheldig og vært nr 2 hver gang hittil?

Jeg har søkt på alt fra sykehjem, barnehage til kontor og butikk. Jeg har erfaring fra salg,service og kundebehandling og er utdannet kokk u/fagbrev og lønns og personalmedarbeider.

Hvordan blir man utdannet kokk uten fagbrev? Trodde fagbrevet var slutten på utdannelsen?
Kanskje prøve å søke på noe du er utdannet som..? Evt ta utdannelse innen det du ønsker å jobbe med.

Jeg har kokkelinja,men ikke vært lærling da jeg gikk almennpåbygg etter vk1. Jeg har søkt på jobber innen lønn og personal,men det er så så slike stillinger og jeg har jo ingen erfaring, kun utdannelsen og da stiller jeg i bakrerekke.

Det er jo ikke rart du ikke får jobb hvis du søker på helt feil grunnlag. De vil jo ikke ha noen som hverken har utdanning eller erfaring med lønn og personal? Kan love deg at studiekompetanse ikke holder i det hele tatt for slike jobber. Har du gått på noen jobbsøkerkurs el. gjennom NAV? Jeg tror du har litt urealistiske oppfatninger om hva slags jobber du kan få..

Har du spurt Nav om utplassering? Da får du en fot innenfor en bedrift og kanskje muligheten til å fortsette etter hvert. Nav må jo betale det samme uansett de. Og så ser det kanskje litt bedre ut å kunne skrive på søknaden sin at man er i jobb, og at du har en referanse de kan ringe til (hvor det ikke er 5 år siden du jobbet)

ORIGINAL: Greven av gral

Hva slags utdannelse har du innen lønn og personell?

Hvem spør du? Meg, eller Krølla?

ORIGINAL: Sicily

Spør Krølla[:)]

Jobbmarkedet i Norge er vanskelig nå.

Jeg er ikke overvektig, men jeg søkte jobber fra mars til august (sikkert 50 søknader) kom på intervju ca 5 ganger.
Jeg søkte både jobber jeg har erfaring fra, og jobber som passer utdannelsen min(bachelor i økonomi)

Fikk kun svar på mottat søknad/dessverre du har ikke fått jobben på 10 av de.. der er mange bedrifter/abeidsgivere dårlig!

Det hele endte med at jeg fikk jobb delvis pga sjefen min kjenner den ene referansen min svært godt!

Så..:

1: søk på jobber som passer til utdanning/arbeidserfaring

2. Snakk gjerne med bekjente og venner av bekjente (den beste måten å få jobb på har jeg erfart)

3. Snakk med NAV(selv har jeg dårlig erfaring men.. de kan tilrettlegge kurs og diverse slik at det blir lettere å få seg jobb

4. Ta mer utdanning

5. Tilkallingsvikar i barnehage/sykehjem trenger vel alle?

Lykke til!

Å må legge til at overvekt ser de jo ikke av søknaden? Hvis du nesten aldri kommer på intervju ville jeg ha forandret på søknaden!

Tipper ikke det er grunnen.
Hva slags jobber søker du.. og hva slags erfaring/utdannelse har du for disse.. og kan det hende det er andre som har søkt som er bedre kvalifisert?

Er vel fortsatt høy arbeidsledighet... og mange som søker på alle jobbene. Og alltid er det noen som ikke får jobben. Også har du vel vært uheldig og vært nr 2 hver gang hittil?

Jeg har søkt på alt fra sykehjem, barnehage til kontor og butikk. Jeg har erfaring fra salg,service og kundebehandling og er utdannet kokk u/fagbrev og lønns og personalmedarbeider.

Hvordan blir man utdannet kokk uten fagbrev? Trodde fagbrevet var slutten på utdannelsen?
Kanskje prøve å søke på noe du er utdannet som..? Evt ta utdannelse innen det du ønsker å jobbe med.

Jeg har kokkelinja,men ikke vært lærling da jeg gikk almennpåbygg etter vk1. Jeg har søkt på jobber innen lønn og personal,men det er så så slike stillinger og jeg har jo ingen erfaring, kun utdannelsen og da stiller jeg i bakrerekke.

Det er jo ikke rart du ikke får jobb hvis du søker på helt feil grunnlag. De vil jo ikke ha noen som hverken har utdanning eller erfaring med lønn og personal? Kan love deg at studiekompetanse ikke holder i det hele tatt for slike jobber. Har du gått på noen jobbsøkerkurs el. gjennom NAV? Jeg tror du har litt urealistiske oppfatninger om hva slags jobber du kan få..

Jeg vet at studiekompetansen ikke er verdt en dritt i jobbsammenheng, men jeg har fagskoleutdanning i lønn og personal med vedlig bra karakterer,mangler som sagt praksis innen for denne type jobb siden jeg hat tatt dette som nettutdanning. Jeg søker ikke på jobber jeg tror jeg ikke kan få når det står i annonsen, at man trenger den og den utdannelsen og den har jeg og gode it kunnskaper ( dette har jeg også). Og som jeg har blitt fortalt så er mange av punktene i en stillings annonse kvaliteter de ønsker hos jobbsøkeren, de finner ingen som oppfyller alle de perfekte kravene. Jeg søker også på butikkjobber (matbutikk, lekebutikk, barneklesbutikk), assistent jobb på skole har jeg søkt på, assistent i barnehage ( har vært tilkallingsvikar i barnehage en periode tidligere). Jeg har søkt på jobber innen kontor og kundeservice ( her har jeg 5 års erfaring). Og jeg har gode referanser. Søkt på masse anna også,men jeg husker ikke alt nå engang for jeg har søkt på såååå mye forskjellig de siste 4,5 åra.

Jeg har gått Lønn og personalskolen via NKI.

Foruten utdanning er praksis og erfaring to veldig viktige faktorer for å rykke foran i jobbsøkerkøen (en kø som dessverre er lang de fleste steder her i landet).
Og når du da sliter med å få napp på de stillingene som blir lyst ut, vil jeg tippe at det er p.g.a. mangel på nettopp de to tingene.
SEr du skriver at du har søkt på jobb som assistent i barnehage uten å få napp. Har du da tatt kontakt med kommunen og spurt om du kan få stå på en vikarliste hos de, sånn at du kan bli oppringt av vilkårlige skoler (og barnehager)? Jeg ville i så fall ha prøvd det, selv om det krever at du må være fleksibel og kunne stille opp på kort varsel.
Det er nok garantert IKKE dine kilo som gjør at du sliter med å få deg jobb, det er dessverre rimelig tøft i jobbmarkedet, i hvert fall dersom man sikter seg inn på det som blir lyst ut eksternt av jobber. Da pleier det å være mange om beinet, uansett.

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Foruten utdanning er praksis og erfaring to veldig viktige faktorer for å rykke foran i jobbsøkerkøen (en kø som dessverre er lang de fleste steder her i landet).
Og når du da sliter med å få napp på de stillingene som blir lyst ut, vil jeg tippe at det er p.g.a. mangel på nettopp de to tingene.
SEr du skriver at du har søkt på jobb som assistent i barnehage uten å få napp. Har du da tatt kontakt med kommunen og spurt om du kan få stå på en vikarliste hos de, sånn at du kan bli oppringt av vilkårlige skoler (og barnehager)? Jeg ville i så fall ha prøvd det, selv om det krever at du må være fleksibel og kunne stille opp på kort varsel.
Det er nok garantert IKKE dine kilo som gjør at du sliter med å få deg jobb, det er dessverre rimelig tøft i jobbmarkedet, i hvert fall dersom man sikter seg inn på det som blir lyst ut eksternt av jobber. Da pleier det å være mange om beinet, uansett.

Lykke til! [:)]

Ja jeg mangler utdanning og praksis fra jobber jeg kunne tenke meg og det sliter jeg voldsomt med.
Jeg står på vikarliste i 2 nabokommuner,men jeg vet av erfaring fra folk jeg kjenner at disse kommuene har veldig dårlig råd og generellt lite penger og bruke på vikarer. Meldte meg som vikar i barnehage via Adecco også,men har heller ikke hørt noe fra de ang jobb. De har også presentert meg for noen kunder og jeg er aldri en av de som blir valgt så jeg blir jo motløs.

Slike nettstudier er dessverre heller ikke mye verdt hos arbeidsgivere. Ihvertfall ikke i sammenligning med de som har bachelorgrader innenfor økonomi etc, som søker seg til samme jobbene som du søker på.

Slike nettstudier er dessverre heller ikke mye verdt hos arbeidsgivere. Ihvertfall ikke i sammenligning med de som har bachelorgrader innenfor økonomi etc, som søker seg til samme jobbene som du søker på.

Ja jeg skjønner jo at det teller mindre enn bachelor i økonomi, det er jo ingen høgskole utdanning,men det viser jo at jeg har pågangsmot og er strukturert da som klarer å studere på den måten.

Du skal i hvert fall ha ros for at du fortsetter å stå på, og at du ikke gir deg. Det som er sikkert, samme hvor mye mot du føler at du mister, så kommer det til å løsne for deg til slutt! Det bare føles håpløst når du får avslag på avslag.
Jeg hadde det sånn på den forrige plassen jeg bodde på, der var det ikke jobber å oppdrive annet enn tilkallingsvikar på skole, og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Samme hva jeg søkte på av jobber (og jeg har bra arbeidserfaring fra før av) så fikk jeg enten avslag, eller ikke svar i det hele tatt.
Så flyttet jeg tilbake til hjemkommunen min i august, og da hadde jeg jobb på dagen hos min gamle arbeidsgiver! [:)]
Så du får bare "hang in there"! [:)][:)]

Nettbaserte studier ved universitetet i Bergen da? De har mye vet jeg.

Ellers så må du vel snart se på mulighetene for å pendle kanskje?

ORIGINAL: hissigproppen

Nettbaserte studier ved universitetet i Bergen da? De har mye vet jeg.

Ellers så må du vel snart se på mulighetene for å pendle kanskje?

Det er jo et godt stykke fra Hamar til Bergen da...Jobben jeg hadde før sa jeg opp for å slippe å pendle, og pendling blir svært vanskelig med tanke på minis barnehage og sambos arbtider.

Back
Topp