trolltjora
Elsker forumet
utseendet teller selvfølgelig, så ja - det kan være en av grunnene til at førsteinntrykket ditt ikke duger til å få deg en jobb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Krølla82
ORIGINAL: TonjeJenta
Tipper ikke det er grunnen.
Hva slags jobber søker du.. og hva slags erfaring/utdannelse har du for disse.. og kan det hende det er andre som har søkt som er bedre kvalifisert?
Er vel fortsatt høy arbeidsledighet... og mange som søker på alle jobbene. Og alltid er det noen som ikke får jobben. Også har du vel vært uheldig og vært nr 2 hver gang hittil?
Jeg har søkt på alt fra sykehjem, barnehage til kontor og butikk. Jeg har erfaring fra salg,service og kundebehandling og er utdannet kokk u/fagbrev og lønns og personalmedarbeider.
Hvordan blir man utdannet kokk uten fagbrev? Trodde fagbrevet var slutten på utdannelsen?
Kanskje prøve å søke på noe du er utdannet som..? Evt ta utdannelse innen det du ønsker å jobbe med.
Jeg har kokkelinja,men ikke vært lærling da jeg gikk almennpåbygg etter vk1. Jeg har søkt på jobber innen lønn og personal,men det er så så slike stillinger og jeg har jo ingen erfaring, kun utdannelsen og da stiller jeg i bakrerekke.
ORIGINAL: Sicily
ORIGINAL: Greven av gral
Hva slags utdannelse har du innen lønn og personell?
Hvem spør du? Meg, eller Krølla?
Tipper ikke det er grunnen.
Hva slags jobber søker du.. og hva slags erfaring/utdannelse har du for disse.. og kan det hende det er andre som har søkt som er bedre kvalifisert?
Er vel fortsatt høy arbeidsledighet... og mange som søker på alle jobbene. Og alltid er det noen som ikke får jobben. Også har du vel vært uheldig og vært nr 2 hver gang hittil?
Jeg har søkt på alt fra sykehjem, barnehage til kontor og butikk. Jeg har erfaring fra salg,service og kundebehandling og er utdannet kokk u/fagbrev og lønns og personalmedarbeider.
Hvordan blir man utdannet kokk uten fagbrev? Trodde fagbrevet var slutten på utdannelsen?
Kanskje prøve å søke på noe du er utdannet som..? Evt ta utdannelse innen det du ønsker å jobbe med.
Jeg har kokkelinja,men ikke vært lærling da jeg gikk almennpåbygg etter vk1. Jeg har søkt på jobber innen lønn og personal,men det er så så slike stillinger og jeg har jo ingen erfaring, kun utdannelsen og da stiller jeg i bakrerekke.
Det er jo ikke rart du ikke får jobb hvis du søker på helt feil grunnlag. De vil jo ikke ha noen som hverken har utdanning eller erfaring med lønn og personal? Kan love deg at studiekompetanse ikke holder i det hele tatt for slike jobber. Har du gått på noen jobbsøkerkurs el. gjennom NAV? Jeg tror du har litt urealistiske oppfatninger om hva slags jobber du kan få..
ORIGINAL: ¤Svinmerra¤
Foruten utdanning er praksis og erfaring to veldig viktige faktorer for å rykke foran i jobbsøkerkøen (en kø som dessverre er lang de fleste steder her i landet).
Og når du da sliter med å få napp på de stillingene som blir lyst ut, vil jeg tippe at det er p.g.a. mangel på nettopp de to tingene.
SEr du skriver at du har søkt på jobb som assistent i barnehage uten å få napp. Har du da tatt kontakt med kommunen og spurt om du kan få stå på en vikarliste hos de, sånn at du kan bli oppringt av vilkårlige skoler (og barnehager)? Jeg ville i så fall ha prøvd det, selv om det krever at du må være fleksibel og kunne stille opp på kort varsel.
Det er nok garantert IKKE dine kilo som gjør at du sliter med å få deg jobb, det er dessverre rimelig tøft i jobbmarkedet, i hvert fall dersom man sikter seg inn på det som blir lyst ut eksternt av jobber. Da pleier det å være mange om beinet, uansett.
Lykke til! [:)]
Spør Krølla[:)]
Jeg har gått Lønn og personalskolen via NKI.
Spør Krølla[:)]
Jeg har gått Lønn og personalskolen via NKI.
Slike nettstudier er dessverre heller ikke mye verdt hos arbeidsgivere. Ihvertfall ikke i sammenligning med de som har bachelorgrader innenfor økonomi etc, som søker seg til samme jobbene som du søker på.
ORIGINAL: hissigproppen
Nettbaserte studier ved universitetet i Bergen da? De har mye vet jeg.
Ellers så må du vel snart se på mulighetene for å pendle kanskje?