Får ikke time hos gyn

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Syklusen min har alltid vært innmari ustabil. Jeg ønsker time hos gynekolog for å fastslå hvor langt jeg er på vei og at det faktisk er liv der inne.
Ringte legen nå, men der fikk jeg bare beskjed om at grunnlaget mitt ikke var godt nok. I tillegg påstår hun at jeg kun er 5 uker på vei :shifty: Det kan vel umulig stemme, da testen viste 3+ for tre uker siden og jeg ikke har hatt mensen siden slutten av januar. I følge terminkalkulatoren er jeg 9 uker.

Ser det er flere som har hatt tidlig ultralyd. Noen som har fått tidlig henvisning uten å ha hatt problemer ved tidligere svangerskap?
 
På hvilket grunnlag sier hun at du kun er 5 uker? Trodde de gikk utifra første dag i siste mens jeg, og da stemmer det vel bedre med nærmere 9.

Har aldri fått henvisning selv, men betalte for privat ul sist gang for å sjekke at det var liv:)
 
Husker jeg rett at du var fra Vestfold/ Larvik? ;) For i så fall finnes det private jordmødre i Sandefjord som tar kun 400 for 2D ul. Så det er jo en mulighet hvis du ikke får time hos gyn.
Sandefjordhelsepark.no
 
På hvilket grunnlag sier hun at du kun er 5 uker? Trodde de gikk utifra første dag i siste mens jeg, og da stemmer det vel bedre med nærmere 9.

Har aldri fått henvisning selv, men betalte for privat ul sist gang for å sjekke at det var liv:)
Tror hun må ha misforstått noe, men ble jo bare ekstra usikker på hvor langt jeg er på vei når hun påstår 5 uker :sour:
 
Tror hun må ha misforstått noe, men ble jo bare ekstra usikker på hvor langt jeg er på vei når hun påstår 5 uker :sour:
Det skjønner jeg jo. Jeg hadde sikkert bestilt privat om du ikke får en henvisning
 
Tenker jeg gjør det, så får jeg noen ordentlige svar

Spent på hva jm her sier til onsdag. Ifølge menstermin er jeg 7+3 i dag, men utifra el er jeg kun 6+3 :p ikke at en uke har så mye å si (verre med 4... ) men det er jo så kjedelig når det står helt feil på helsekortet:p
 
Spent på hva jm her sier til onsdag. Ifølge menstermin er jeg 7+3 i dag, men utifra el er jeg kun 6+3 :p ikke at en uke har så mye å si (verre med 4... ) men det er jo så kjedelig når det står helt feil på helsekortet:p
Alltid bedre å høre at du er en uke lenger enn antatt, enn en (eller 4!) uke mindre :p
 
Alltid bedre å høre at du er en uke lenger enn antatt, enn en (eller 4!) uke mindre :p

Om det faktisk stemmer så. Men jeg vet jo at det ikke stemmer med 7+3, så da er det ikke like gøy siden jeg vet jeg blir satt tilbake på oul igjen:p haha
Stemte på dagen med EL og OUL sist gang, så regner med det gjør det nå og.

Tenker det er greit å stole på seg selv her. Man kjenner kroppen og syklusen sin bedre enn noe helsepersonell, for de går jo kun utifra gjennomsnitt:p
 
Oi, det skal jeg sjekke ut med en gang! Takk :D

Du kan nok få tidlig ul hos gynekologen på elseparken der også, Guttu. Gikk til han forrige svangerskapet i starten, og var hos han forrige uke for å slåfast hvor langt på vei jeg er og at det faktisk var liv. Ikke trengt henvisning noen av gangene når jeg forklarte hva det gjaldt.
 
Om det faktisk stemmer så. Men jeg vet jo at det ikke stemmer med 7+3, så da er det ikke like gøy siden jeg vet jeg blir satt tilbake på oul igjen:p haha
Stemte på dagen med EL og OUL sist gang, så regner med det gjør det nå og.

Tenker det er greit å stole på seg selv her. Man kjenner kroppen og syklusen sin bedre enn noe helsepersonell, for de går jo kun utifra gjennomsnitt:p
Det er helt sant :happy: Kjenner kroppen sin best, så da må man nesten ta utgangspunktet i det ;)
 
Hvis du har veldig uregelmessig mens som kan variere med uker sksl du ha henvisning for å stadfeste hvor langt du er på vei. Åraken til det er at du ved ordinær ultralyd må inn mellom uke 18-21 og hvis du kommer for sent dit vil det være vanskelig å fastslå termin.
 
Jeg hadde bestilt privat ul :) Synes det er verdt å betale litt for å se at alt er greit, finne ut hvor langt man er på vei, og ikke minst er det betryggende :)
 
Hvis du har veldig uregelmessig mens som kan variere med uker sksl du ha henvisning for å stadfeste hvor langt du er på vei. Åraken til det er at du ved ordinær ultralyd må inn mellom uke 18-21 og hvis du kommer for sent dit vil det være vanskelig å fastslå termin.
Dette tror jeg virkelig ikke legen min vet..
Vurderer sterkt å bytte lege :grumpy:
 
Jeg ville bestilt privat...
 
Går fort å bytte fastlege :) du gjør det bare på nett. Hadde ikke giddet å gå hos en sånn...
 
Jeg ringte til gynekologen min for å bestille tidlig ultralyd fikk beskjed om at jeg må ha henvisning fra legen min. Tenkte at det var på grunn av at de ikke tok inn privat (eller hva jeg skal kalle det). Så jeg spurte hvor jeg kunne få tidlig ultralyd uten henvisning, men hun sa jeg måtte ha det uansett hvor jeg skulle. Stemmer dette? Syntes det hørts rart ut...
 
Jeg ringte til gynekologen min for å bestille tidlig ultralyd fikk beskjed om at jeg må ha henvisning fra legen min. Tenkte at det var på grunn av at de ikke tok inn privat (eller hva jeg skal kalle det). Så jeg spurte hvor jeg kunne få tidlig ultralyd uten henvisning, men hun sa jeg måtte ha det uansett hvor jeg skulle. Stemmer dette? Syntes det hørts rart ut...
Skal ikke være behov for henvisning om det er privat klinikk. Jeg trengte ihvertfall ikke det sist gang!
 
Jeg ringte til gynekologen min for å bestille tidlig ultralyd fikk beskjed om at jeg må ha henvisning fra legen min. Tenkte at det var på grunn av at de ikke tok inn privat (eller hva jeg skal kalle det). Så jeg spurte hvor jeg kunne få tidlig ultralyd uten henvisning, men hun sa jeg måtte ha det uansett hvor jeg skulle. Stemmer dette? Syntes det hørts rart ut...

Jeg har ikke trengt henvisning hverken nå eller forrige gang.
 
Back
Topp