Får ikke til å glede meg..

Tussii97

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Maiskolbene 2023 :-)
Er 12+5 i dag å har hatt rosa utflod noen ganger, senest tirsdag..hørte jo hjertelyden i går å tenker at dette er starten på sa/ma og at det kommer til å gå galt, derfor er vi redd for å si det til noen å får ikke til å glede meg like mye som jeg skulle gjort :/ har aldri blødd i tidligere svangerskap utenom sa.. Hadde rosa utflod for en 3-4 uker siden også :/
Flere som har hatt det tidligere som det har gått bra med??
 
Skjønner det veldig godt. Jeg har blødd to ganger dette svangerskapet, og spottet rosa/brunt 4-5 ganger, og har ikke villet gledet meg, og går forsatt og venter på at det skal gå galt. Men jeg har vært på 3 ul, den siste på mandag da var jeg 12+6 og alt så kjempe bra ut. Så det at man har rosa utflod trenger ikke å bety at det blir sa/ma det kan gå fint selv om :)
 
Kan jo høres ut som du har veldig veldig skjøre slimhinner da ?
Og med hjertelyd så mener de jo at det er 97% sjanse for at det går bra..
MEN jeg kan veldig skjønne redselen din <3
 
Jeg har hatt litt rosa på papiret to ganger :) Tror det bare er skjøre slimhinner altså ^^ for er 14+2 og har fått høre hjertelyd etter siste gangen. :) det går nok bra for deg også :)
 
Hørte nettopp hjertelyden igjen..sterk å fin, 155 slag:) har som regel merka det spesiellt etter arbeidshelg..jobber på natt og er en del tunge løft..kan det være at det faktisk er for tungt?
 
Nesten stygt å si det men er på en måte godt at flere har opplevd det å det har gått bra :) blir liksom feil å si det men det hjelper veldig på nervene her :)
 
Skjønner det veldig godt. Jeg har blødd to ganger dette svangerskapet, og spottet rosa/brunt 4-5 ganger, og har ikke villet gledet meg, og går forsatt og venter på at det skal gå galt. Men jeg har vært på 3 ul, den siste på mandag da var jeg 12+6 og alt så kjempe bra ut. Så det at man har rosa utflod trenger ikke å bety at det blir sa/ma det kan gå fint selv om :)
Var på ul 11+3 å da så alt bra ut :) har nå reservert en vogn så håper den lille holder seg på plass, om ikke får vi bare spare den til senere :p
 
Hørte nettopp hjertelyden igjen..sterk å fin, 155 slag:) har som regel merka det spesiellt etter arbeidshelg..jobber på natt og er en del tunge løft..kan det være at det faktisk er for tungt?
Så bra! :)Jeg hat spottet flere ganger etter tungeløft, enten etter jeg har bært 3,5 åringen langt, eller jeg har fått vare levering på jobb og bært alt selv. Så jeg tror at man kan spotte om man løfter for tungt. :)
 
Så bra! :)Jeg hat spottet flere ganger etter tungeløft, enten etter jeg har bært 3,5 åringen langt, eller jeg har fått vare levering på jobb og bært alt selv. Så jeg tror at man kan spotte om man løfter for tungt. :)
Hmm..skal heldigvis til legen i morgen så får høre hva hun har å si :)
 
Hmm..skal heldigvis til legen i morgen så får høre hva hun har å si :)
Det er bra, alltid greit å høre med de når det er noe man lurer på. :) Nå blør jeg ganske lett for morkaken ligger foran livmoren. Så kan være mange uskyldige grunner til at man spotter :) og når man har hørt hjerte flere ganger og alt ser på ut på ul går det som oftest bra!
 
Du skal ikke løfte tyngre enn en 10 liters bøtte med vann! Det ligger nok mye der. Alt er nok helt fint <3
 
Hmm..skal heldigvis til legen i morgen så får høre hva hun har å si :)

Kanskje du kan høre med legen hva hun mener om de tunge løftene på jobben, ut fra det du har merket deg om sammenhengen her? Du bør jo unngå alt som kan medføre risiko, og de har plikt til å tilrettelegge. Jeg ville uansett bedt om å få slippe de verste løftene. Lykke til, håper du blir beroliget hos legen og at alt er bra. Det tror i alle fall jeg at det er :)
 
Kanskje du kan høre med legen hva hun mener om de tunge løftene på jobben, ut fra det du har merket deg om sammenhengen her? Du bør jo unngå alt som kan medføre risiko, og de har plikt til å tilrettelegge. Jeg ville uansett bedt om å få slippe de verste løftene. Lykke til, håper du blir beroliget hos legen og at alt er bra. Det tror i alle fall jeg at det er :)
Å slippe løftene går ikke da vi er 2 nattvakter :) som holder til på hver vår kant i bygda..men skal høre hva hun tror :) det er en mulighet å bli flyttet på dag..da er det lettere å rullere litt på hva jeg kan å ikke :)
Tusen takk :)
 
Å slippe løftene går ikke da vi er 2 nattvakter :) som holder til på hver vår kant i bygda..men skal høre hva hun tror :) det er en mulighet å bli flyttet på dag..da er det lettere å rullere litt på hva jeg kan å ikke :)
Tusen takk :)
Det burde være noe de kan få gjort for å tilrettelegge. Hadde en kollega selv som jobbet hvilende natt i steden for å være våken og noe dag. Vi har krav på mer enn det vi selv er klare over.
 
Å slippe løftene går ikke da vi er 2 nattvakter :) som holder til på hver vår kant i bygda..men skal høre hva hun tror :) det er en mulighet å bli flyttet på dag..da er det lettere å rullere litt på hva jeg kan å ikke :)
Tusen takk :)
Sist jeg var gravid, ble jeg sykemeldt fra nattevaktene mine,og fikk kun dagtid.
 
Jeg blødde mye i de to forrige svangerskapene. I det første blødde jeg fra egget festet seg, til ca 13-14 uker. I forrige blødde jeg fra egget festet seg til uke 24, omtrent samtidig som hypermesisen gikk over. Jeg hadde også en styrtbløding i uke 10, og vi trodde jeg hadde spontanabortert. Trolig er det cyster som sprekker.

Hittil har jeg bare hatt sporadiske blødninger. Senest mandag. Jeg tror det er cyster denne gangen også, men skal få det sjekket neste gang jeg skal på ultralyd.

Skjønner godt fortvilelsen! Jeg gikk og var mye redd fordi jeg ikke fikk noen forklaring på blødningene.

Men er du redd, så ikke nøl med å kontakte lege eller jordmor!
 
Jeg blødde mye i de to forrige svangerskapene. I det første blødde jeg fra egget festet seg, til ca 13-14 uker. I forrige blødde jeg fra egget festet seg til uke 24, omtrent samtidig som hypermesisen gikk over. Jeg hadde også en styrtbløding i uke 10, og vi trodde jeg hadde spontanabortert. Trolig er det cyster som sprekker.

Hittil har jeg bare hatt sporadiske blødninger. Senest mandag. Jeg tror det er cyster denne gangen også, men skal få det sjekket neste gang jeg skal på ultralyd.

Skjønner godt fortvilelsen! Jeg gikk og var mye redd fordi jeg ikke fikk noen forklaring på blødningene.

Men er du redd, så ikke nøl med å kontakte lege eller jordmor!
Har allerede vært på 2 ul, føler meg egentlig hysterisk nok, her er de slik "hehe det er heelt normalt, går sikkert bra" greia..det hjelper jo mye :p
Det er heldigvis ikke så mye men skal inn til legen om 2 min så håper det blir en ordning på nattevaktene mine siden bekkene er helt på bærtur også :/ mister helt matlysten i flere dager etter en nattvakt ..
 
Det burde være noe de kan få gjort for å tilrettelegge. Hadde en kollega selv som jobbet hvilende natt i steden for å være våken og noe dag. Vi har krav på mer enn det vi selv er klare over.
Vi har ikke hvilende natt, siden det er mange legginger på nattes tid, mange som står opp å vil legge seg igjen etter et par timer :p
 
Back
Topp