Får ikke sove

Minlille2022

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg er så lei!:nailbiting: Ligger våken natt etter natt:hungover: Flere som sliter med å sove? Noen tips til hva som kan hjelpe?
Har prøvd:
Frisk luft før leggetid
Ingen skjem (mobil/tv) timen før
Lese bok
Bruke senga kun til søvn og sex
Har det bekmørkt på rommet uten støy

Står opp igjen hvis jeg ligger mer enn 30 min og ikke får sove for å prøve igjen senere, ender bare med at jeg ligger der våken uansett:sorry:

I natt sovnet jeg 23, og våknet 01:30. Fikk da ikke sovnet igjen før 07 og sov til 09. Er jo ikke levelig:dead: Ikke klarer jeg å sove på dagtid heller…

Jeg fikk sjøsykepiller mot kvalme og tok de på kvelden. Nå er kvalmen borte, men jeg tar fortsatt en hver kveld for ellers sover jeg ikke noe særlig :banghead: vet ikke om det er anbefalt, men jeg har konkludert med at det er den beste løsningen for meg :rolleyes:

Jeg fikk sjøsykepiller mot kvalme og tok de på kvelden. Nå er kvalmen borte, men jeg tar fortsatt en hver kveld for ellers sover jeg ikke noe særlig :banghead: vet ikke om det er anbefalt, men jeg har konkludert med at det er den beste løsningen for meg :rolleyes:
Hmm, det skal jeg prøve:happy: Er ikke kvalm men skal prøve alt:hilarious: Tok selv 500mg-1g paracet før jeg la meg av og til, og tidligere følte jeg det hjalp litt. Men nå er jeg så redd for å ta paracet og føler ikke de hjelper heller uansett.

Svarer meg selv her:hilarious: Var på avtalt svangerskapskontroll i stad og tok opp med jordmor om søvnproblemene mine. Fikk da «sovetime» på sykehuset i natt der jeg skulle få sovemedisin og «sove ut» denne natta:wideyed: Ååå som jeg gleder meg:D:woot: Hører også fra ei venninne som fikk sovetabletter på resept i graviditeten, så det skal jeg spørre etter:happy:

Jeg sliter med at jeg våkner flere ganger iløpet av natta, og ikke sovner igjen etter 06.00, uansett hvilken dag det er :wtf::wtf::wtf: fri fra jobb idag, stod opp 06.30:confused:

Svarer meg selv her:hilarious: Var på avtalt svangerskapskontroll i stad og tok opp med jordmor om søvnproblemene mine. Fikk da «sovetime» på sykehuset i natt der jeg skulle få sovemedisin og «sove ut» denne natta:wideyed: Ååå som jeg gleder meg:D:woot: Hører også fra ei venninne som fikk sovetabletter på resept i graviditeten, så det skal jeg spørre etter:happy:
Så bra! Det gikk raskt! Krysser fingrene for at dette hjelper deg ;)

Ja, jeg sliter også med å sove på natta. Hjelper jo lite at jeg er oppe å tisser 4 ganger om natta i tillegg da:hilarious:
Nå er jeg heldigvis ikke i jobb og har 100%svangerskapspenger nå så har mulighet for å sove et par timer på dagen.
Følger tråden for jeg har ikke noen bedre triks enn deg:wtf:

Dette gikk ikke som håpet:banghead:
Fikk 5mg imovane og 1g paracet kl. 22. Sovnet som en stein men våknet igjen kl. 01 og har ikke sovet noe siden. Jordmor og sykepleiere her har prøvd så godt de kan med å servere kakao, varm melk med honning og ekstra paracet, men uten noe effekt.
Er skikkelig sliten, grinete og nedstemt nå. Er nok på god vei til å utvikle svangerskapsdepresjon om jeg ikke snart for sove:sorry: Babyen er like aktiv heldigvis, men var litt avvik på hjertelyden i går kveld som de må se nærmere på i dag. Men er mest sannsynlig for at jeg ikke har sovet på en uke.
Nå ligger jeg bare her og venter på at legen kommer på jobb.

Dette høres veldig ut som mine netter også :sorry: stor klem til deg! Håper alt er bra med den lille og at du får god hjelp med søvnen:sleep002 Følger med her videre om det dukker opp gode råd

Sniker fra februar. Akkurat det samme her, eller dvs, får som regel minst 5,5-6,5 timer søvn, som er alt for lite for meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre heller, har også prøvd «alt». Hvilken uke er du i nå? Jeg er bare uke 26, så tenker at det er milevis langt igjen om det skal krølle seg til allerede nå. Ikke sjans til å sovne igjen på dagtid her heller. Og jo mindre jeg sover, jo mer hyperaktivert blir kroppen, og jo vanskeligere er det å sove. Dårlig sirkel!! Har noen vage minner om at det var sånn forrige svangerskap også, for 7 år siden. Følger tråden for tips her også, og skal si fra om jeg kommer over noe selv! Klem til deg! :Heartred

Oppdatering så langt. (Er forresten uke 32+6)
Var ikke så mye hjelp å få av legen på sykehuset. Hun mente at det var feil av jordmor å sende meg til sykehuset pga søvnvansker. Vi gikk igjennom en liste om ikke-medikamentelle tiltak som skulle prøves først (noe jeg allerede hadde gjort). Også var hun irritert over at jeg ikke hadde kontaktet fastlegen først (jeg forholder meg jo egentlig kun til jordmor).
Fikk beskjed om å reise hjem igjen og kontakte fastlegen i stedet. Fikk også med phenergan, som egentlig er mot kvalme og allergi, for å se om jeg sover bedre med da.

Fikk time hos en vikarlege i ettermiddag og skal be om skikkelig oppfølging.

Oppdatering så langt. (Er forresten uke 32+6)
Var ikke så mye hjelp å få av legen på sykehuset. Hun mente at det var feil av jordmor å sende meg til sykehuset pga søvnvansker. Vi gikk igjennom en liste om ikke-medikamentelle tiltak som skulle prøves først (noe jeg allerede hadde gjort). Også var hun irritert over at jeg ikke hadde kontaktet fastlegen først (jeg forholder meg jo egentlig kun til jordmor).
Fikk beskjed om å reise hjem igjen og kontakte fastlegen i stedet. Fikk også med phenergan, som egentlig er mot kvalme og allergi, for å se om jeg sover bedre med da.

Fikk time hos en vikarlege i ettermiddag og skal be om skikkelig oppfølging.
Fikk du mer hjelp i ettermiddag?
Situasjonen din høres jo helt makaber ut.

God morgen:happy:
Etter legetimen i går ble vi enige om å prøve phenergan fram til fredag. Jeg var helt utkjørt så tok en kl. 13 og fikk sove til rett over 16. Tok en til kl 20, sovnet 21 ca og har sovet fram til 07. Våknet 3 ganger ila natta, men sovnet igjen etterpå:happy:

Phenergan er et antihistamin og brukes først og fremst som allergi eller kvalmemedisin. Men en av bivirkninene er døsighet, beroligende og søvnighet. I natt fynka de vertfall for meg og jeg føler meg allerede mye bedre:happy:

:sleep002:sleep002:sleep002
Etter legetimen i går ble vi enige om å prøve phenergan fram til fredag. Jeg var helt utkjørt så tok en kl. 13 og fikk sove til rett over 16. Tok en til kl 20, sovnet 21 ca og har sovet fram til 07. Våknet 3 ganger ila natta, men sovnet igjen etterpå:happy:

Phenergan er et antihistamin og brukes først og fremst som allergi eller kvalmemedisin. Men en av bivirkninene er døsighet, beroligende og søvnighet. I natt fynka de vertfall for meg og jeg føler meg allerede mye bedre:happy:

Dette hørtes jo veldig bra ut! :sleep002 Jeg skal nok vurdere en tur til fastlegen selv dersom min egen situasjon ikke endrer seg. Sovnet rett etter kl 22 i går, våknet kl 2 og sovnet ikke igjen før etter 05. Ikke så gøy å stå opp igjen kl 06 for å gå på jobb da… :stop

:sleep002:sleep002:sleep002

Dette hørtes jo veldig bra ut! :sleep002 Jeg skal nok vurdere en tur til fastlegen selv dersom min egen situasjon ikke endrer seg. Sovnet rett etter kl 22 i går, våknet kl 2 og sovnet ikke igjen før etter 05. Ikke så gøy å stå opp igjen kl 06 for å gå på jobb da… :stop
Er utrolig slitsomt i lengen og angrer på at jeg lot det gå så langt som det gjorde. Nå vet jeg ikke om dette er det som fynker for meg, men det fungerte vertfall i natt:sleep011.
Anbefaler å gå til legen, det skader verfall ikke:happy: Lykke til:Heartred

Åh, så bra!! Håper du får mange mer uthvilte netter fremover enn hva du har gjort den siste tiden!

Er det pga rastlause bein du ikkje får sova? Har samma problemet i tilfelle, uansett kor trøtt eg er så blir eg lys våken av dei beina! Har hjulpet for meg å snu på døgnet, men er jo heilt på tryne når eg brått må noko på formiddagen :hilarious: sovner mellom 3 og 6, opp litt over 7, og får som oftes sove igjen mellom 9-13, så havner på rundt 6-8t søvn tilsammen i døgnet og merkelig nok så går det greit. Er 36+0 idag.
Men er som med deg, ingenting ikkje-medisinsk som hjelpe, noko har hjulpe i korte perioder men thats it. Er uansett aller værst fra rundt 5-6 på kvelden til rundt 2-3 på natta, så er då eg er mest aktiv og då eg jobbe :hilarious:

Er det pga rastlause bein du ikkje får sova? Har samma problemet i tilfelle, uansett kor trøtt eg er så blir eg lys våken av dei beina! Har hjulpet for meg å snu på døgnet, men er jo heilt på tryne når eg brått må noko på formiddagen :hilarious: sovner mellom 3 og 6, opp litt over 7, og får som oftes sove igjen mellom 9-13, så havner på rundt 6-8t søvn tilsammen i døgnet og merkelig nok så går det greit. Er 36+0 idag.
Men er som med deg, ingenting ikkje-medisinsk som hjelpe, noko har hjulpe i korte perioder men thats it. Er uansett aller værst fra rundt 5-6 på kvelden til rundt 2-3 på natta, så er då eg er mest aktiv og då eg jobbe :hilarious:
Er nok en kombinasjon av mye som gjør at jeg ikke får sove tror jeg. Har holdt på med flytting i noen uker og har nok alt for mye spenning i kroppen og at den ikke klarer å slappe av. Ble værre jo slitnere jeg var og til slutt måtte jeg rett og slett be om hjelp for kroppen klarte ikke slappe av selv…

Back
Topp