Får ikke positiv eggløsningstest

H

Håpefull35

Guest
Har syklus fra 26-29 dager. Det vanligste har vært 27 dager. Mensen i tre dager.
Er nå på Syklusdag 13. Har testet med eggløsningstest fra Make sure og lagt det inn i Premom. Syns det er rart at tallet er så lavt. Skulle ifølge Flo appen hatt eggløsning i dag.
Testet med clear blue digital forje syklus. Fikk da ingen smiley. Men følte jeg hadde symptomer på eggløsning.

Er det noe poeng å ta flere tester i kveld?
Har testet tre ganger i dag. Siste litt før halv 6 i dag. LH har vært på 0,15 de siste to testene.

Hva kan dette skyldes? Noen som har vært borti noe lignende?

Blir litt redd det er noe galt med meg og at jeg ikke kan få barn.
Er 35 år. Var hos gynekolog for en fertilitetstest for ett år siden og da så alt greit ut. Har nå prøvd å bli gravid siden mars.

Har syklus fra 26-29 dager. Det vanligste har vært 27 dager. Mensen i tre dager.
Er nå på Syklusdag 13. Har testet med eggløsningstest fra Make sure og lagt det inn i Premom. Syns det er rart at tallet er så lavt. Skulle ifølge Flo appen hatt eggløsning i dag.
Testet med clear blue digital forje syklus. Fikk da ingen smiley. Men følte jeg hadde symptomer på eggløsning.

Er det noe poeng å ta flere tester i kveld?
Har testet tre ganger i dag. Siste litt før halv 6 i dag. LH har vært på 0,15 de siste to testene.

Hva kan dette skyldes? Noen som har vært borti noe lignende?

Blir litt redd det er noe galt med meg og at jeg ikke kan få barn.
Er 35 år. Var hos gynekolog for en fertilitetstest for ett år siden og da så alt greit ut. Har nå prøvd å bli gravid siden mars.
Jeg hadde plutselig sist nå en forskyvning av el. Hadde høyere tall i Premom enn deg, men de ble ikke positive til normal tid. En hel uke senere ble de brått positive. Ble faktisk gravid da, men mister nå.
Vet ikke hvorfor den plutselig kan la være å komme til normal tid. Men har lest det kan skje fra tid til annen.

Kjenner du syklusen din godt? Når pleier du å få eggløsning? Eller er det første gang du prøver med vanlige el-tester?

Du må gjerne legge ut de testene du har tatt også.

Forskyvning av el kan skje selv i de mest stabile syklusene. Det kan skyldes stress, kosthold, vekttap, medisiner, osv osv.

Kan hende du har svært kort LH topp.
Hva med å kjøpe inn et basaltermometer og begynne temping istedenfor? Du får ikke noe forvarsel på EL, da, annet enn å evt følge med på utflod osv, men da får du i alle fall bekreftet når EL er. :)

Jeg hadde vanligvis en syklus på 27 dager jeg også, så sluttet ofte da når eggløsning sku være å dagen etter pga negative tester. Men så startet jeg teste litt lengre å da lyste eggløsningstestene opp og jeg fant ut at på dag 17 i syklus så hadde jeg stort sett eggløsning og at syklusen min hadde endret seg til 30 dager. Prøv å teste deg gjennom en hel syklus, så finner du ut av det. Hvis ikkje så ville jeg anbefalt en tur til legen å tatt noen blodprøver for å kjekke om du har normal eggløsning

Kan det være at du taster for sent og derfor går glipp av LH-toppen?
Kan isåfall være lurt å starte testingen ennå tidligere i syklusen.

Kan det være at du taster for sent og derfor går glipp av LH-toppen?
Kan isåfall være lurt å starte testingen ennå tidligere i syklusen.
Det også.

Ts:
Står ikke noe om når du begynner testingen, men ville begynt senest CD8 med 26d syklus. :)

Kan også hende du er en av dem som har sen el. Alle får ikke mensen akkurat 14 dager etter eggløsning. Noen har kortere til mellom eggløsning og mens.

Begynte å teste på søndag dag 10. Er på dag 14 i dag. LH er nå 0,21. Merker mer utflod så det er kanskje et godt tegn.

Vet ikke hvordan jeg legger til bilde?

Begynte å teste på søndag dag 10. Er på dag 14 i dag. LH er nå 0,21. Merker mer utflod så det er kanskje et godt tegn.

Vet ikke hvordan jeg legger til bilde?
Bare fortsett å teste og følg med på kroppen din.

Du er gjest, usikker på hvordan det gjøres.

LH er nå 0,59. Så da tyder der vel på at noe skjer. Håper jeg. Hvor rask kan den stige til toppen? Hva er LH toppen normalt på?

LH er nå 0,59. Så da tyder der vel på at noe skjer. Håper jeg. Hvor rask kan den stige til toppen? Hva er LH toppen normalt på?
Høres jo ut som det stiger. Den er positiv når den er på 1 eller mer, om det er premom du bruker. :)

Ser du har fått mange gode svar allerede:)

Noens LH topp kommer etter bare noen timer, mens andre ser en gradvis stigning. Hos meg ville toppen kommet dagen etter ish. Denne syklusen hadde jeg LH topp i over 24 timer (1,3 i premon). Noens topp varer kun en times tid. Derfor kan det være lurt å teste flere ganger ila dagen for å unngå å gå glipp av lh-toppen + at du finner ut av hvordan LH stigningen er for deg :) jeg tester ofte 3 ganger om dagen når LH begynner å stige :D
Noens LH topp er på 1, andre kan måle mye høyere (så f.eks en denne uken hadde 1,8). Positiv test krever at teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken (like sterk strek gir 1 i premon).

Har nå 0,75 i LH. Da bør jeg vel anta at den er positiv i morgen? Hvor lang tid vil det da gå før man har eggløsning? Er det for sent å ha sex i morgen kveld?

Har nå 0,75 i LH. Da bør jeg vel anta at den er positiv i morgen? Hvor lang tid vil det da gå før man har eggløsning? Er det for sent å ha sex i morgen kveld?
Verdiene avhenger veldig av hvordan man tar bilde, så jeg hadde ikke lagt så mye vekt på tall. Selv med positive El tester har jeg fått helt tullete tall.

Blir testen sterkere, er det tydelig indikasjon på at peak er nærstående. Det er ikke for sent med samleie i morgen.

Kan toppen ha vært i natt? Eller er det mer sannsynlig at den kommer litt senere i dag? Når er det sannsynlig at jeg har eggløsning?
Mindre utflod nå enn i går kveld.

Prøvde å ha sex i går kveld, men mannen fikk det ikke til. Neste mulighet er i dag kl. 17. Er det for sent?

Vedlegg

• IMG_8574.jpeg
    IMG_8574.jpeg
    315,7 KB · Visninger: 68
Ble veldig lav tidligere i dag, og trodde da eggløsning eller LH topp hadde vært. Men tok ny test nå og da er LH høy igjen. Hva betyr det?

Vedlegg

• IMG_8581.jpeg
    IMG_8581.jpeg
    129,7 KB · Visninger: 64
Har merket tydelig smerter/ubehag fra underliv/nedre mage i dag. Så da trodde jeg egglønsning skjedde. Kan man få eggløsnigsmerter før eggløsning?

Back
Topp