Får ikke omvisning :(

mamma2010!

Glad i forumet
Flere som opplever det nå? Pga svineinfluensaen så får vi ikke omvisning på fødeavd i Fredrikstad :( Hadde gledet meg til å se hvordan det er der og hva jeg har å vente når vi kommer dit. Men nå ble jeg veldig urolig [:(]

Tror nok de har kutta ut omvisning på de fleste sykehus nå.. Ikke bare pga svineinfluensa, men også fordi de ikke har kapasitet til det..

Men skjønner at du syns det er kjedelig..

Jeg kunne også ha tenkt meg det pga min fødselsangst, men de har kuttet det ut for en stund siden på St Olav ihvertfall. Det er ikke midler til det lengre. Og hører at mange sier at man ikke trenger omvisning allikevel, men jeg liker når ting er forutsigbart. Jeg vil vite hva som skjer. Aner jo ikke hvor jeg skal gå inn heller!

Vi får ikke på Ullevål heller..tror det handler om kapaitet.
SKjønner det jo godt på en måte da, når jeg skal føde er kanskje en omvisning det siste jeg ønsker å møte[;)]

Når jeg snakket med dama i fradrikstad så var det pga svineinfluensaen her i allefall.. Og de visste ikke når de skulle starte opp igjen. Men kan ikke forstå at den influensaen skal lage så mye oppstyr enda!?

I Ålesund har de stengt barsel og sykehushotellet igjen, men omvisning på føden skulle vi få sa jordmor!
Skulle egentlig inn forrige tirsdag men ba om å få komme når det nærmer seg enda litt mer så her blir det
27.april. Forstår godt du føler du går glipp av noe!

Jeg har ringt og bestilt time Til noe som heter : journal innskrivning på sykehuset , har time om 1,5 uke- vis jeg ikke husker feil fra 1. gangen får man omvisning rundt- og snakket med hovedJM. Og får beskjed om å ha med seg Helsekort for gravide overalt etter graviditetens 34.uke- i tilfelle fødselen skulle oppstå raskt..

ORIGINAL: Hilly77

Jeg har ringt og bestilt time Til noe som heter : journal innskrivning på sykehuset , har time om 1,5 uke- vis jeg ikke husker feil fra 1. gangen får man omvisning rundt- og snakket med hovedJM. Og får beskjed om å ha med seg Helsekort for gravide overalt etter graviditetens 34.uke- i tilfelle fødselen skulle oppstå raskt..

Er det for noe da? Er det noe alle skal gjøre?

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg kunne også ha tenkt meg det pga min fødselsangst, men de har kuttet det ut for en stund siden på St Olav ihvertfall. Det er ikke midler til det lengre. Og hører at mange sier at man ikke trenger omvisning allikevel, men jeg liker når ting er forutsigbart. Jeg vil vite hva som skjer. Aner jo ikke hvor jeg skal gå inn heller!

Jeg har hørt at de har kuttet ut pga av økonomi i tillegg til svineinfluensaen på St.olavs, og at det er liten sjans for at de vil begynne med det igjen.. Synes det er veldig synd, for jeg er også sånn at jeg blir stressa over å ikke vite akkurat hvor jeg skal og hvordan ting foregår.. Men har fått beskjed om at vi skal bruke inngangen på baksiden av Kvinne-barn-senteret, dvs den som er på stikk motsatt side av hovedinngangen man bruker når man skal på ultralyd. Og at selv om de ikke har omvisning kan man ta seg en tur selv og gå opp til ekspedisjonen  (i 5 etg?) og se seg litt om i gangene der... Da vet man iallefall hvor man skal på forhånd.. Tror jeg må ta meg en tur så jeg slipper å ha det som et ekstra stressmoment iallefall

ORIGINAL: Zhira

Jeg har hørt at de har kuttet ut pga av økonomi i tillegg til svineinfluensaen på St.olavs, og at det er liten sjans for at de vil begynne med det igjen.. Synes det er veldig synd, for jeg er også sånn at jeg blir stressa over å ikke vite akkurat hvor jeg skal og hvordan ting foregår.. Men har fått beskjed om at vi skal bruke inngangen på baksiden av Kvinne-barn-senteret, dvs den som er på stikk motsatt side av hovedinngangen man bruker når man skal på ultralyd. Og at selv om de ikke har omvisning kan man ta seg en tur selv og gå opp til ekspedisjonen  (i 5 etg?) og se seg litt om i gangene der... Da vet man iallefall hvor man skal på forhånd.. Tror jeg må ta meg en tur så jeg slipper å ha det som et ekstra stressmoment iallefall

Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil ha litt forutsigbarhet. Tenker på sambo som sikkert kommer til å være i en sånn panikkfølelse[:D] når fødselen starter. Vi er jo ofte på sykehuset og mener du da at man skal på andre siden av gangen i forhold til der man tar ul?
Jeg har hørt at det er baksiden på kveldstid og foran på dagtid. Når man hører så mye forskjellig så er det kanskje ikke så rart at folk blir forvirret.
Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur neste gang jeg skal på sykehuset for å sjekke jeg også ja. Greit å vite hvor man skal liksom.

ORIGINAL: dragen88

ORIGINAL: Hilly77

Er det for noe da? Er det noe alle skal gjøre?

ring å spør den sykehuset du skal føde på- om de har dette: journal innskrivning- du fyller ut noen papirer relatert til fødsel - snakker med hoved JM o.l vet ikke om alle sykehus har det men drammen har det..

Jeg går til jordmor på sykehuset, så hun skal ta meg med på en liten omvisning. Hvis ikke hun hadde gjort det, tror jeg ikke det hadde vært noe tilbud nei.. Sist jeg var gravid var jeg på felles omvisning (2008), men da fødte jeg i hedmark. Nå blir det Nord-trøndelag.

jeg fikk omvisnong på sykehuset sist jeg fødte (SØF) men det var etter en jordmor samtale.. , så var kun meg , sambo og jordmor :) kan jo høre om det går an og få en jordmorsamtale der.. jeg var ikke der i forbindelse med fødselsangst eller noenting, kun for og prate om forventninger og lignende rundt det å føde, så fikk vi da den omvisningen på slutten[:)] ring og hør om du får det da vettu [;)]

Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil ha litt forutsigbarhet. Tenker på sambo som sikkert kommer til å være i en sånn panikkfølelse[:D] når fødselen starter. Vi er jo ofte på sykehuset og mener du da at man skal på andre siden av gangen i forhold til der man tar ul?
Jeg har hørt at det er baksiden på kveldstid og foran på dagtid. Når man hører så mye forskjellig så er det kanskje ikke så rart at folk blir forvirret.
Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur neste gang jeg skal på sykehuset for å sjekke jeg også ja. Greit å vite hvor man skal liksom.

Vi fikk beskjed på fødselsforberedendekurset hos jordmor at det var inngangen på baksiden som gjaldt hele døgnet. Men har forstått det som at det var bare på kveldstid før, og at de har forandret dette for ikke så lenge siden..

Sykehuset på Levanger har omvisning på føden, det er jeg kjempeglad for å ha vært på [:)] Det er veldig betryggende [:)]

På AHUS er det omvisning når man er på fødselsforberedende kurs, men har fått beskjed om at det kanskje ikke vil være nå, pga svineinfluensa. Men kunne hende det skulle være, det håper jeg[:)] Hvis ikke så overlever jeg nok uansett[8D]

Vi var på kurset i Fr.stad i helgen og det er ikke pga svineinfluensaen. De har rett og slett bestemt seg for å sluttet helt med omvisning desverre. I stedet blir det vist bilder...

Vi fikk beskjed på fødselsforberedendekurset hos jordmor at det var inngangen på baksiden som gjaldt hele døgnet. Men har forstått det som at det var bare på kveldstid før, og at de har forandret dette for ikke så lenge siden..

oida..det må jeg huske å spørre jm om neste gang jeg er der. Vi fikk beskjed om at den kun var for kvelds/nattestid forrige gang. Fødselsen kom i gang for fullt på morgenen da, så vi brukte hovedinngangen.

De har ikke omvisning på Sykehuset Asker og Bærum heller. Det hadde de heller ikke i 2005. Kuttet ut pga kapasitet. De har heller ikke journalskriving der lenger. Det synes jeg er litt dumt da. Men omvisningen er helt ok. Hadde ikke, og har fortsatt ikke noe lyst å gå på omvisning [:)]

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal på omvisning. Jeg var ikke det når jeg skulle ha mitt første barn og har ikke tenkt meg det nå heller. kan vel til en viss grad skjønne de som er veldig redde kan tenke seg omvisning, men blir man ikke litt mer redd av å se alt utstyr de skal bruke osv? Man skal jo bare inn å føde, når fødselen først er igang så driter man i hvordan det ser ut der og hva de bruker av utstyr. da vil man bare få det overstått fortest mulig og ingen har tid til å se hva slags gardiner eller hvor reint det er på gulvet.

Back
Topp