Får ikke i meg mat/drikke

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Åå... Jeg måtte brått slutte på antidepressiva, og det funket dårlig. Ble så dårlig av det og måtte trappe ned saktere.. Ligget i 1,5 uke nå.. Kaster opp 1-2 ganger om dagen.. Dette er nok Pga tbl tror jeg, men kan jo også være graviditeten..har vært så kvalm og uvel siden jeg surret med de tabl.. Nå er jeg på dag 2 uten noen tabl.. Prøvd alt for å holde kvalmen i sjakk men alt jeg putter i munn kaster jeg opp igjen.. Får ikke i meg noenting og kommer meg ikle opp av senga... Bare tenker på det at jeg ikke får i meg verken vått eller tørt, må jeg legges inn på sykehuset da??

April 2015 <3

Hvorfor måtte du brått slutte? Det skal man aldri gjøre. I tillegg til seponeringsproblemer kan du få kroniske problemer. Skal alltid trappe ned forsiktig.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Du skal aldri slutte brått uansett.
Kvalmen kan komme av begge deler, svangerskap eller brå slutt på tablettene...
Ta deg en tur til legen ;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde trappa ned noe men de mente jeg burde prøve da hadde gått så bra Pga fare for skade på fosteret..

April 2015 <3

Jeg går på anitdep og legen sa at det var bedre å spise tablettene enn å risikerer å få tilbakefall, noe som var mer uheldig for fosteret enn tablettene.

Hvordan type tabletter spiser du og hvor stor dose?
Jeg er på generisk bytte av cipralex og 15mg, men tror jeg må øke til 20mg igjen

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg ville ikke gå på de, ville bare ha de ut av kroppen!! Venlafaxin 37,5 mg har jeg tatt i det siste, men er nå på 3 dag uten... Men ble så kvalm og uvel av å slutte!! Får ikke i meg noen ting.. Men nå kan det jo også være graviditetssympt. i tillegg...

April 2015 <3

Det høres ut som abstinenser tenker jeg. Det er mer skadelig (hvis du har behov for denne medisinen) og eksperimentere med seponering, enn og fortsette med den!
Jeg syntes du skal kontakte legen! :)

Hvis jeg glemmer å ta tablettene blir jeg "fyllasjuk". Og det er ganske farlig å slutte på de brått, du kan i værste fall ende opp med at kroppen ikke lager hormoner selv og blir avhenging av disse tablettene resten av livet. Dette skjedde med en venninne av meg.

Hvorfor gikk du på de hvis du ikke ville?

<3 Gutt feb.12 <3

Jeg prøvde trappe ned til 10mg fra 20mg. Dette måtte jeg bruke en uke på. Så hvis du skal fra nesten 40mg til 0, så sier det seg selv at det må gå enda saktere...

<3 Gutt feb.12 <3

De har jo hjulpet meg... Men begynte å trappe ned før jeg visste st jeg var gravid.. Men er ikke tbl som er problemet her, er at jeg er kvalm og uvel og ikke får i meg mat.. Vil jo seøvfølgelig ikke gå på tabl når det skal skade fosteret!!

April 2015 <3

Da beklager jeg, jeg oppfattet innleggene dine som om du hadde sluttet veldig brått.

Men ja om du ikke får i deg noe væske eller mat over flere dager ville jeg tatt kontakt med legen slik at du ikke blir dehydret.

<3 Gutt feb.12 <3

Fosteret tar den næringen den trenger av deg uavhengig om du får i deg mat eller ikke. Så det er deg faren står på..

<3 Gutt feb.12 <3

Back
Topp