Får ikke far være på barsel?

Kometen

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Hei! Det har kommet meg for øret at far ikke får være på barselavdelingen etter at babyen er født. Stemmer dette? Visstnok er det kun på barselhotell at far får være med hele tiden. Jeg må selvfølgelig spørre jordmor om dette, men har dere noen erfaringer her? Varierer det fra sykehus til sykehus? Jeg kjenner ærlig talt jeg ble litt stressa.

Hei! Det har kommet meg for øret at far ikke får være på barselavdelingen etter at babyen er født. Stemmer dette? Visstnok er det kun på barselhotell at far får være med hele tiden. Jeg må selvfølgelig spørre jordmor om dette, men har dere noen erfaringer her? Varierer det fra sykehus til sykehus? Jeg kjenner ærlig talt jeg ble litt stressa.
De fleste steder er det vel bare på hotellet eller eventuelle familierom hvor far får være der hele tiden ja. Det var med på å bestemme hvor jeg søkte fødeplass.

På St. Olavs er det plass til far både på hotellet og på barsel, men det er ikke vanlig på de fleste sykehus.

Er nok som de over skriver forskjellig fra sykehus til sykehus, her har alle enerom på sykehuset så far kan være så lenge han vil (finnes ikke barselhotell her da).

Ok, hjelp :( håper han får være med. Stressende nok å være førstegangsfødende, synes jeg!

På Ahus får ikke far være så lenge han vil på barselavdelingen. På barselhotellet kan han det:-) Jeg har dratt hjem ca 12 timer etter fødsel med jentene, hadde ks med gutten nå sist og måtte være der i 2 dagre:-( fikk ikke lov å dra hjem før. Håper jeg få det denne gang. Trives best hjemme:-)

På Ahus får ikke far være så lenge han vil på barselavdelingen. På barselhotellet kan han det:) Jeg har dratt hjem ca 12 timer etter fødsel med jentene, hadde ks med gutten nå sist og måtte være der i 2 dagre:-( fikk ikke lov å dra hjem før. Håper jeg få det denne gang. Trives best hjemme:)

Vi hadde familierom med førstemann, der fikk samboer være med oss. Fikk ikke dra før lille var 4 dager, og måtte tilbake daglig til Han var en uke gammel. Var på Ahus.

Vi hadde familierom med førstemann, der fikk samboer være med oss. Fikk ikke dra før lille var 4 dager, og måtte tilbake daglig til Han var en uke gammel. Var på Ahus.

Jeg fødte sist i 2012, ikke vet jeg? Da jeg lå på barsel fikk ikke far lov å være der, selvom jeg hadde enerom.

Tror dette varierer fra sykehus til sykehus, babyverden har vel et egnet underforum der det står om de ulike fødestedene, kanskje det står der. Her fikk far være på rommet sist fordi det var rolig, vi hadde et 4manns rom alene i to netter. Da kom det noen andre, men da dro vi, jeg orka ikke tanken på å være der aleine. Han måtte betale for seg da.

Dette var det jeg fant fra Ahus. Far får ikke overnatte med meg iallfall. Jeg skal ha KS. Screenshot_20180910-194134_SOL.jpg

Screenshot_20180910-194015_SOL.jpg Screenshot_20180910-194015_SOL.jpg

Jeg fødte i 2010, mulig de har endret noe siden da. :hilarious: husker bare at jeg var så glad for at vi fikk være sammen.

Hvis du ser innleggene mine over ditt svar, så står det at ledsager ikke får overnatte. Besøkstiden er fra 08.00-22.00. På barselhotellet derimot er det lov for far å være der:)

Omg... stusselig å være alene da :(

Ja, veldig. Jeg har sykehus angst i tillegg. Så vil fortest mulig hjem. Håper jeg slipper å være der lenger enn maks 1 døgn denne gang. Får ikke sove på sykehus heller, pga jeg blir så anspent i kroppen og klarer ikke å slappe av.

Back
Topp