Får ikke bestemt meg.

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
For meg spiller det liten rolle om det er gutt eller jente i magen.
Selv om det vitkigste er at barnet er frisk og rask, er jeg fryktelig nysgjerrig på hvem som er der inne! :)
Noen dager går jeg fra å ikke ville vite, til å ville vite det, og helst igår! :p

Tenker at det vil være spennende å få en ekstra overraskelse ved fødsel, men føler samtidig at det blir lettere å knytte bånd om man vet hvem som bor der inne, så man kan forberede navn osv.

Nå har jeg egentlig reservert time til privat ultralyd denne uken, men blir så usikker. Tenkte å ta med eldste branet, men kan evt gå alene også.
Det er jo bare noen uker til oul, og vil jeg ødelegge den spenningen?

Samtidig liker jeg å vite at alt er bra osv, særlig med tanke på at stoffskiftet mitt har blitt lavt.
Det så jo bra ut i uke 12 på ultralyd da. Armer og ben på plass, og hjernen riktig del, det samme med hjertekammere. :)

What to do?
Har jo så lyst på ekstra titt nå, kanskje få vite kjønn osv.
Men vil jeg vite kjønn for oul, når sambo ikke er med på privat.
Nå vet han ikke om han får fri til oul heller da, men..

Hva ville dere gjort?
Hvor mange ultralyder har dere hatt før oul?
Angrer dere på å få vite kjønnet før oul?

Var på en tidlig privat i uke 8, og en på sykehuset pga leiden mutasjon 12+6 :) Fikk ikke vite kjønn helt sikkert på oul, så kjenner at det er noe drit ;) Lenge å vente fra oul 22/10, til ny kontroll i Desember. .

Var på en tidlig privat i uke 8, og en på sykehuset pga leiden mutasjon 12+6 :) Fikk ikke vite kjønn helt sikkert på oul, så kjenner at det er noe drit ;) Lenge å vente fra oul 22/10, til ny kontroll i Desember. .
Håpet du å få vite kjønn på privat ultralyd, eller ønsket du å vite først på oul?
Ville ikke spiren din vise seg fram? ;)

Håpet du å få vite kjønn på privat ultralyd, eller ønsket du å vite først på oul?
Ville ikke spiren din vise seg fram? ;)
Har ønsket å vite fra jeg tisset på testen ;) Ekstremt nysgjerrig av meg! Nå har jeg slått neg til ro med at jeg må vente, selv om det er fryktelig kjedelig å ikke kunne kjøpe/male/forberede noe :( 21 uker i dag. Lille ville ikke vise seg på oul.

Tror ikke vi skal vite. Og jordmor sa det dummeste hun hørte var mødre som sa at de mente de knytter seg mer til barnet om de vet kjønn. Jeg er like knyttet til denne, som de 2 første som jeg visste kjønnet på :) Jeg synes det virker koselig å prøve det å ikke vite også.
Men nå kan det jo være vi endrer mening sen dagen vi skal på UL :)

Tror ikke vi skal vite. Og jordmor sa det dummeste hun hørte var mødre som sa at de mente de knytter seg mer til barnet om de vet kjønn. Jeg er like knyttet til denne, som de 2første jeg visste kjønnet på :-) Jeg synes det virker koselig å prøve det å ikke vite også.
Derfor jeg er usikker også. Fordi det virker litt kos å ikke vite også. :-)

Har du en av hver, eller to av samme kjønn fra før?

Siden vi kun har ett kjønn er det litt praktisk å vite også. Men for all del, er jo like glad i dette barnet. Bare nysgjerrig!

Og på oul sist så vi med en gang hvilket kjønn det var, før jordmor sa noe, så kan jo skje igjen.

Tror vi vil vite. Men vil jeg vite før oul...? Hmm.

Derfor jeg er usikker også. Fordi det virker litt kos å ikke vite også. :)

Siden vi kun har ett kjønn er det litt praktisk å vite også. Men for all del, er jo like glad i dette barnet. Bare nysgjerrig!

Og på oul sist så vi med en gang hvilket kjønn det var, før jordmor sa noe, så kan jo skje igjen.

Godt at det ikke bare er jeg som er usikker! :-)
Jeg tenker også litt praktis; skal man kaste ut gammelt barnetøy, eller trenger man det til neste....
Også enig i at man blir glad i barnet/ får et forhold til det uansett om man vet kjønn eller ikke!
Men er litt godt å kunne snakke til magen med et navn også. :-)
Nei, må nok tenke litt videre her og.

Men, helt ærlig tviler jeg på om jeg klarer å vente! :p

Derfor jeg er usikker også. Fordi det virker litt kos å ikke vite også. :-)

Vi har en av hver :) Så dette er nummer 3. Hadde nok sett annerledes på det om det var nummer 2. Nå tenker jeg at butikkene har åpent etter fødsel. Vi har en del utstyr oppe på loftet. Men skal kjøpe en del basis ting. Da vi har mest til jente, då får kjøpe litt nøytrale ting.

Vi har en av hver :) Så dette er nummer 3. Hadde nok sett annerledes på det om det var nummer 2. Nå tenker jeg at butikkene har åpent etter fødsel. Vi har en del utstyr oppe på loftet. Men skal kjøpe en del basis ting. Da vi har mest til jente, då får kjøpe litt nøytrale ting.
Hadde jeg hatt en av hver hadde det vært lettere, men har kun ett kjønn.
Går jo fint å kjøpe nøytralt, og heller handle etter fødsel, men koselig å kunne ha noe annet enn bare nøytralt også. :-)

Tror ikke vi skal vite. Og jordmor sa det dummeste hun hørte var mødre som sa at de mente de knytter seg mer til barnet om de vet kjønn. Jeg er like knyttet til denne, som de 2 første som jeg visste kjønnet på :) Jeg synes det virker koselig å prøve det å ikke vite også.
Synd at jordmoren din drar alle gravide under en kam på den måten. For min egen del, har jeg sinnsyk fødselsangst, og redd det meste av denne prosessen. Sist var det til stor hjelp å vite kjønn, som en del av det å skape positive forventninger og forutsigbarhet. Begge kjønn var, og er like velkomment her, men syntes det skaper en slags trygghet å vite :)

Synd at jordmoren din drar alle gravide under en kam på den måten. For min egen del, har jeg sinnsyk fødselsangst, og redd det meste av denne prosessen. Sist var det til stor hjelp å vite kjønn, som en del av det å skape positive forventninger og forutsigbarhet. Begge kjønn var, og er like velkomment her, men syntes det skaper en slags trygghet å vite :)

Tror nok ikke hun mener det sånn. Mener heller at det ikke stemmer når de som vet kjønn sier at du ikke blir knyttet til barnet når du ikke vet kjønn. Ser på det som en god motivasjon jeg. Nå har mine bare poppet ut, så mulig jeg er heldig.

Tror nok ikke hun mener det sånn. Mener heller at det ikke stemmer når de som vet kjønn sier at du ikke blir knyttet til barnet når du ikke vet kjønn. Ser på det som en god motivasjon jeg. Nå har mine bare poppet ut, så mulig jeg er heldig.
Syntes du er heldig :) Her er det panikk i alle ledd. Hjalp veldig da jeg f eks skulle ta blodprøver, at de sa det var for Storm sin skyld, og for hans beste. Samme under fødselen :)

Back
Topp