Får du tid til deg selv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Får du tid nok til å stelle deg selv i hverdagen nå med en liten en? Dusj etc.

Ja, hverdagen er den samme :) Var forberedt på alt jeg hørte om at man ikke fikk tid til seg selv osv.. Men her skjer ting slik som før :) Ganske deilig! Har bare lille frøkna da, kanskje vanskeligere når man har flere barn.. :)

Får dusjet og stelt meg hver dag. da sitter frøkna i vippestoln sin og er som oftest veldig flink og tålmodig :) såklart, skal jeg ta meg en lengre dusj med hårkur, skrubb og lakke neglene, så må pappan være hjemme og passe henne :)

Meg selv?? Nope!! :-P

Joda, får som regel dusjet hver dag, og fått i meg frokost.. Men det er vel stort sett det.

Får dusjet og stelt meg - har bare bestemt meg får at det må jeg få til bare slik at jeg ikke føler alt blir helt kaos og rot. Andre ting som sitte ned å spise i fred, ha tid til å tenke gjennom hva jeg tar på meg osv er veldig dagsavhengig og varierer med humøret til mini ;)

Ja :) får tid til å ta en dusj. Da tar samboeren over. Steller meg om morgenen når frøkna sover, hun sover nemlig lenge! Da får jeg også spist frokost :)

Ikke så mye tid til slikt her :p noen dager er jeg heldig om jeg får frokost og dusj, mye lettere når mannen er hjemme ! :p får spist om jeg har noe som ikke trenger tilbereding, da spiser jeg når mini spiser :)

Ja, det går fint. :) Enten hopper jeg i dusjen før mannen går på jobb, eller så dusjer jeg når hun tar dagens første lur. Det hender jeg ammer mens jeg spiser, eller jeg spiser med henne i bæresjalet, men jeg passer alltid på å spise 4-5 skikkelige måltider hver dag. Må ta litt vare på meg selv hvis jeg skal ha overskudd til å ta vare på 3 barn og gjøre husarbeid. :)

Blir som regel dusj på kvelden her, da tar pappan over frem til natta. Med flaskebarn er det enklere å overlate lillegutt til andre en liten stund. :)

Har tid til dusj osv, men mat er det mindre tid til, alenemamma og ingen her sammen med meg.

Så her er jeg evig takknemlig om jeg er på besøk med folk og får mat :D

Kan ikke akkurat si det. Kommer jo veldig an på babyen dette. Har en liten en som kun har villet sove på mammaen sin, og som generelt har sovet litt lite. I tillegg er det sjeldent det går over en time mellom måltidene, så lenge han ikke sover. Ledige stunder har blitt brukt til å dekke basale behov, -søvn og mat. Dusj er blitt en luksus her :p Nå som jeg opplever han som tryggere håper jeg pappaen blir godtatt mer, til tross for mangel av pupp :)

Joda!! Jeg får dusjet og stelt meg! Men ikke alltid frokosten blir inntatt når jeg er sulten.. Ting har forandret seg litt fra før lillemann kom, men ikke store forandringene.. Får egentlig gjort mye hjemme og ordnet meg selv! Det må bare planlegges litt mer enn tidligere;)

Får alltid tid til en dusj, men noen ganger blir klokka to. Som regel har hun en eller to lange soveøkter, så jeg selv kan ta en lur, spise og fikse ting. Har en del tid til meg selv på ettermiddagen/kvelden også. Da er det mannen som styrer med henne utenom måltidene.

Når jeg er alene med hu så tar det tid å ordne seg, men ellers går det bra. (hun sover godt på natta og lite/kort på dagtid)

Kan ikke akkurat si det. Kommer jo veldig an på babyen dette. Har en liten en som kun har villet sove på mammaen sin, og som generelt har sovet litt lite. I tillegg er det sjeldent det går over en time mellom måltidene, så lenge han ikke sover. Ledige stunder har blitt brukt til å dekke basale behov, -søvn og mat. Dusj er blitt en luksus her :p Nå som jeg opplever han som tryggere håper jeg pappaen blir godtatt mer, til tross for mangel av pupp :)
Akkurat sånn er det her også :)

Dusj blir som regel på kvelden når samboeren les til eldste for da e lille med å ligg i storesøster si seng..ellers e d no litt og litt når sjansen byr seg... men noen ganga spis æ frokost/lunsj/middag i ett sånn i 19-21-tida...

Har kolikk baby og 3 andre barn , setter meg selv i siste rekke og er heldig hvis jeg får pussa tenna :(

Back
Topp