Får dere kommentarer på magen?

Fikk en kommentar som var helt på jordet i går fra en tidligere skolevenninne.

Ååh du må jo ha termin snart...
Angrer på at jeg ikke spurte hvorfor hun trodde det. haha
Jeg har på ingen måte stor mage for å være 22 uker på vei så jeg hadde mest lyst å be henne ta seg sammen. Dama har unge sjøl, men tydeligvis "ikke peiling" :p

Jeg er i uke 25+1 og folk kommenterer stadig at de ikke kan se det på meg. Eller at det vises så lite på meg. Har lagt på meg 5kg til nå og synes selv det vises veldig, så jeg blir egentlig litt skuffa å lei meg når andre ikke ser det, og det resulterer i at jeg bare føler meg feit og ikke særlig gravid ;)
Det er visst ikke bare bare :D sliter litt med å nyte min nye kropp og føler overhode ikke at jeg blomstrer som gravid slik jeg leser i blad at man ofte gjør :)

Fikk kommentar fra svigermor at magen min er liten i forhold til forrige gang :D

Jeg får masse kommentarer. Er det tvillinger du skal ha, du har vel termin snart, er du sikker på at du ikke venter tvillinger oSv. Så har jeg ei venninne som kaller meg for hvalross. Det er sårende med slike kommentarer og jeg synes det er vanskelig å nyte graviditeten og å være stolt av magen og vesla inni magen når jeg hører slikt :(

Så jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen i neste uke for da er det ca 8 uker siden forrige gang de så meg. Og magen har jo vokst veldig siden da.

Jeg får masse kommentarer. Er det tvillinger du skal ha, du har vel termin snart, er du sikker på at du ikke venter tvillinger oSv. Så har jeg ei venninne som kaller meg for hvalross. Det er sårende med slike kommentarer og jeg synes det er vanskelig å nyte graviditeten og å være stolt av magen og vesla inni magen når jeg hører slikt :(

Så jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen i neste uke for da er det ca 8 uker siden forrige gang de så meg. Og magen har jo vokst veldig siden da.

Så ubetenksomme en del kan være :( traff en kolllega her om dagen som venter i september. Hun hadde flott mage og det så jeg til henne :)

Jeg får stor mage fordi jeg er så kort i ryggen, men ellers så bryr jeg meg ikke så mye. Men da kan man i det minste si, oj, se så stor å fin :p

Blæ. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har ikk fått så mange kommentarer, men noen fra de nærmeste. Men det værste er folk som tar på magen min. Er det ok å gå å ta på magen til de som ikke er gravide? For da skal jammen jeg begynne med det!
Noen koser seg med mage, graviditet og vektøkning osv. Mens jeg er helt motsatt, og det må noen forstå :)

Jeg er så tjukk fra før, så tror ikke noen hadde sett at jeg var gravid om de ikke visste det. :P Hihihi..
Kan fortsatt ligge på magen, men merker jo at hun er der. Er enda 3 kg i minus fra før-gravid-vekt, men har vært på ul-måling og hun vokser som hun skal. :)

Får stadig høre at jeg har liten mage til å ha 3 mndr. igjen. Like ille som å høre man er stor, for det blir til slutt at du tenker, hmmm-er det noe galt siden jeg er liten? Møkkafolk!
Lå over kurven på første måling, under på forrige (da av annen lege), så spent på neste måling. Da skal jeg svare syrlig tilbake om noen våger å si jeg er liten eller så stor eller hva pokker de tillater seg...
Og nei, det er IKKE greit å ta på magen til gravide uten å spørre!

Fikk det her om dagen av svigermormor.. "det må være tvillinger der inne".. det sa hun og da jeg var gravid med jentungen og.
Greit nok, hun er 91 år,men er ikke koslig å høre .:-( Fikk og høre sist av samme slekta at jeg hadde så svær mage etc.. Mens min familie sier jeg er normal.. Merker jeg tar meg nær av det. Men nå har jeg noen kilo ekstra fra før og er veldig sensitiv angående å legge på meg , (spiser bra og legger på meg, liker bare ikke at jeg gjør det) få kommentarer om kroppen etc.. nå skal vi oppover dit imorgen. Håper jeg ikke får for mange kommentarer..

Sent from my HUAWEI P7-L10 using BV Forum mobile app
Hei
Alle skal liksom mene noe om magen. Jeg er lei av å stadig høre det omvendte av deg. "Herregud, det synes ikke at du er gravid engang" eller: "sikker på at du er gravid"? Jeg ser egentlig bare lubben ut, med ekstra mye fett på magen. Så, alle ser forskjellige ut, rart ikke andre også ser den..

Har engetlig passelig mage nå, men i begynnelsen var den stor i forhold til hvor mange uker jeg var :)
Da fikk jeg kommentarer og spm om det var tvillinger, eller om terminen var feil.
Nå synes jeg magen er helt perfekt, den er litt liten, men det er jo ikke rart, siden jeg kun får små babyer :)
Størstemann var bare 2630g når han kom til :)

Får stadig høre at jeg har liten mage til å ha 3 mndr. igjen. Like ille som å høre man er stor, for det blir til slutt at du tenker, hmmm-er det noe galt siden jeg er liten? Møkkafolk!
Lå over kurven på første måling, under på forrige (da av annen lege), så spent på neste måling. Da skal jeg svare syrlig tilbake om noen våger å si jeg er liten eller så stor eller hva pokker de tillater seg...
Og nei, det er IKKE greit å ta på magen til gravide uten å spørre!

Enig med siste der! Hva er greia med å tafse på magen min liksom?? "Hva tar jeg på nå, hodet eller rompa ?" "Ingen av delene. Du tar på magen min...!" "Sparker han nå?" "Eh, det er du som har handa på magen min, kjennes det sånn ut?!" :) nei, uff. Foretrekker at det er kun mannen som får ta på magen:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp