Får dere kommentarer på magen?

marri86

Glad i forumet
Fikk det her om dagen av svigermormor.. "det må være tvillinger der inne".. det sa hun og da jeg var gravid med jentungen og.
Greit nok, hun er 91 år,men er ikke koslig å høre .:-( Fikk og høre sist av samme slekta at jeg hadde så svær mage etc.. Mens min familie sier jeg er normal.. Merker jeg tar meg nær av det. Men nå har jeg noen kilo ekstra fra før og er veldig sensitiv angående å legge på meg , (spiser bra og legger på meg, liker bare ikke at jeg gjør det) få kommentarer om kroppen etc.. nå skal vi oppover dit imorgen. Håper jeg ikke får for mange kommentarer..

Sent from my HUAWEI P7-L10 using BV Forum mobile app

Forstår at du synes det er sårt når du har det slik ellers også, men du får trøste deg med at de nok ikke mener noe vondt med det. :-) Virker som om det er slikt folk sier, for jeg får også mange slike kommentarer. Nå har alltid jeg vært undervektig, da, så jeg liker egentlig å høre noe annet enn "Guuud, du er så tynn". :-P Men er tydeligvis greit å si til gravide at de er store. Folk tenker visst ikke over at det faktisk kan være sårende. :-/

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Har fått den kommentaren som -det må være tvillinger der inne! flere ganger, jeg syntes at magen min ikke er så stor til å være 24 uker, har sett mange med nesten dobbel så stor mage da de var like langt på vei, tror at de som kommer med slike kommentarer mener å si at -nå vises det at du er gravid :) så tar meg ikke nær av det, sier bare at jeg er helt sikker på at det bare er en der inne og at det er bekreftet med 3 ultralyder :p

Ja, senest i dag... Besøkte en venninne jeg ikke hadde sett på en stund, og hun startet det hele med "ja, nå....har du blitt stor...." Hva skal man svare til det...? "Ja! og større skal jeg bli...!"

Sent from my iPad using BV Forum

ja fikk høre at jeg har stor mage og da svarte jeg er stolt over magen min har ikke lakt på meg en eneste kg

Ja og føler jeg forsvarer meg hver gang med å si: jada, er nøyakig på streken, så verken for stor eller for liten! Har også noen kg for mye fra før og har lagt på meg ca 5 kg, 25+3 i dag. men er kun magen som har blitt større. Ser jo på bildene her inne, at jeg er jo stoooooor i forhold til mange av dere andre..

Jeg elsker å høre at jeg har stor mage (når jeg er gravid). Selv forguder jeg babymagen ♡

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg får også høre det, MYE! Har fått høre det alle tre gangene! Og er rett å slett drittlei. Til og med ukjente.. "Hva?!!! Har du 4mnder igjen???" "Oi! Du er jammen stor da!" Osv. Ærlig talt! Den neste personen som sier noe, kommer til å angre!

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Med første hadde jeg stor mage så å si fra første dagen. Nå er magen liten, selv om jeg lagt på meg 8 kg. Alt ligger rundt lårene, midje :) Magen er fra navlen og ned, rundt kule. De som vet at jeg er gravid -synes jeg har fin mage, men de som ikke vet - ser ikke dette foreløpig :)

Får høre litt av kvert, men eg ler det berre bort. Orker ikkje å bruke for mykje energi på det, når eg er tom av energi fra før pga dårlig form og varmen. :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Svigermor er veldig på den "du er mye større nå enn sist". Men her om dagen sa jeg at jordmors målinger plasserer meg midt på normalen, og omtrent presis likt med forrige gang ! Da blir hun stille ;p Alle andres kommentarer "nå har du blitt stor" osv sier jeg bare "ja, den må jo vokse" eller "ja, den vokser" til ;)

En tante av meg sa plutselig: ja du kommer nok til å få en svær unge! Veldig dumt å si til en gravid uten videre. Prata med ei anna tante som er jordmor. Hun sa jeg hadde flott mage. :) var like stor sist og tuppa vår ca 3200 g. Jeg har også kort overkropp så da er det bare en vei, utover! Regner med at dette barnet er litt større, noe som er vanlig.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Åja! Ikke like ille som med førstemann ennå, men gigamagen kommenteres stadig. Rundt uke 18 fikk jeg den første 'ja nå kan det ikke være lenge igjen!', og får stadig høre at magen umulig kan bli større nå.
Er bare en-noenogfemti, så magen står rett ut. Er forøvrig normalvektig og sf-mål i øvre del av normalsjiktet.
Magekommentarene gjør meg ingenting, men insinuerer noen at jeg er feit blir jeg forbanna.

Sendt fra min iPhøøøne

Dama bak kassa der jeg handlet bleiene i går, spurte om ungen min var liten, siden jeg kjøpte new born. Ja, den er ikke komme til enda, svarer jeg. Hu ser på meg og spør: er di gravid?? Ja, er 6 mnd på vei straks. Da er du lita, sa hun, for jeg så ikke at du var gravid :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke fått noen kommentarer egentlig:p

Mamma er helt utrolig opptatt av kroppen min. Slitsomt!!! Føler meg ikke akkurat liten og nett i denne varmen heller. Og noen ganger har hun bare de dummeste kommentarene. Men jeg prøver å ikke bite hode av henne.

Sent from my iPad using BV Forum

Bra det ikke bare er meg. Men er nok mange som burde lese litt om hva man ikke skal si til gravide og holde kommentarer for seg selv..

Sent from my HUAWEI P7-L10 using BV Forum mobile app

Tok lang tid før jeg fikk mage, så jeg elsker å få kommentarer på magen - er jo veldig stolt av den :)

Tror de fleste som kommenterer at man har blitt stor eller ser ut som man skal ha tvillinger bare mener det god.. man skal jo vokse og bli stor når man er gravid og jeg tror de bare mener å gi deg positiv oppmerksomet! Men skjønner jo at det kan være slitsomt dersom du føler deg uvel en dag og noen sier ´ÅJ så svær du er´:P

Føler selv at jeg ser normal ut, men får hele tiden høre at magen er liten. Untatt med svigermor da, som hele tiden sammenligner meg med den gravide svigerinnen min som er 20 uker( er selv 25) og ikke har anntydning til gravid mage..
I forhold til henne er det visst jeg som er unormal og ser ut som ei dundre :p

Har bare fått positive kommentarer om magen, og er veldig stolt av den! :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp