Får dem saft?

Må jo bare spør. ;) vi har aldri brukt det på disse. Men brukte på storebrødrene når de var litt større og mannen holdt på nede i garasjen og jeg ikke var hjemme. Så vi har jo, faktisk ikke den billigste heller. :p ser alle bruker det, i vogna, senga osv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bruker det når han sover ute her, men det er fordi vi bor midt i byen og jeg ikke har sjans til å høre han uten :-) Bruker også når han sover i rommet ved siden av, men det er fordi jeg vil være kjappere enn han våkner hvis han begynner å styre rundt i senga... Han sover så utrolig lett... :-P

Ett spm på tampen.... Er det galt å ikke bruke babycall nå??

Nei er nok ikke det som blei ment. Men jeg har visst skyti løs en gang ??? til de som bruker det! Men jeg er jo nesten avhengig av det sjøl så :p Haha! Men ikke alltid jeg ser poenget. Når jeg kan høre hu like godt uten. Min svigerinne har aldri brukt calling til sine. Hu har også et sett med tvillinger, og hørte forskjell på de i etg over bare en av de ynka seg litt. Så er nok mye øret som venner seg til hva det skal lytte etter.

Har ikke fått saft enda nej:) Ang babycall har vi ikke brukt det denne gangen, hører enne VELDIG godt uten både når hu sover i senge og når hu sover ute i vogna:)

Heldigvis elsker snuppa vann!
Hun liker ikke mme, og har bare spytta ut både saft og juice (ble forsøkt i starten når hun ikke ville ha vann heller).
Det tok halvannen måned, så elska ho å drikke fra "Sugerørflaska" si.. Så her går det nedpå :)

SAFT- Lilleknirken drikker hverken mye saft eller vann, men her prøver vi på at vann er like godt/bra som saft/juice.. Så han drikker noen svelger av det han får, uansett om det er vann eller saft :)

BABYCALL- Hadde ikke klart meg uten. Vi har en med kamera på på soverommet. Bruker den kun om jeg går opp i 2etasjen til han vi leier av.. Greit å se hva som skjer, og jeg kan være nede på rommet hans igjen i løpet av 1 min.
Ellers har vi en enkelt trådløs som vi bruker i vogna om han sover ute og jeg driver med et eller annet(vasker, rydder, ute i hagen osv). På helgene driver vi i huset å fikser, å da sover han i campingvogna rett utenofor å da har vi også babycall for å følge med på om han våkner. :) Genialt:)

Og babycall har vi faktisk til begge ungene, for de sover nede og stua er oppe i andre enden av huset.. Så hvis de gråter eller ikke roper høyt nok, hører vi dem ikke uten callen.
Er vel opp til hver enkelt å vurdere om det trengs eller ei :) Hører de som regel uten callen, men det er en ekstra trygghet- i tilfelle :)

Nei er nok ikke det som blei ment. Men jeg har visst skyti løs en gang ??? til de som bruker det! Men jeg er jo nesten avhengig av det sjøl så :p Haha! Men ikke alltid jeg ser poenget. Når jeg kan høre hu like godt uten. Min svigerinne har aldri brukt calling til sine. Hu har også et sett med tvillinger, og hørte forskjell på de i etg over bare en av de ynka seg litt. Så er nok mye øret som venner seg til hva det skal lytte etter.
Nå som mine er blitt så store ser jeg ikke problemet med at det tar to min før jeg er inne hos de. Så kanskje jeg hadde hørt de tidligere med babycall, men ser ikke vitsen. Jeg vil heller ikke ha den stående i vogna. ;) når de var små hadde vi bare dørene åpne, så da hørte vi (jeg, ikke mannen) de bare de ynket. Men nå er det to lukkede dører i mellom.

Og babycall har vi faktisk til begge ungene, for de sover nede og stua er oppe i andre enden av huset.. Så hvis de gråter eller ikke roper høyt nok, hører vi dem ikke uten callen.
Er vel opp til hver enkelt å vurdere om det trengs eller ei :) Hører de som regel uten callen, men det er en ekstra trygghet- i tilfelle :)
Men da stoler man jo på ett elektrisk apparat, som kan svikte. :p men skjønner hvorfor folk bruker det altså. :)

Trur ikke det er noen som har sagt det......
Jeg tolket det dit hen...da det står; det er ingen som kritiserer deg for hva du trykker i ungen din, lar henne sove ute uten babycall osv. Ikke at jeg har noe med deres diskusjon, men jeg tolket det dit hen at det var noe å kritisere. Så derfor lurte jeg bare.. Om det hadde vært galt eller ikke, så kommer jeg fortsatt ikke til å bruke det. :)

Jeg tolket det dit hen...da det står; det er ingen som kritiserer deg for hva du trykker i ungen din, lar henne sove ute uten babycall osv. Ikke at jeg har noe med deres diskusjon, men jeg tolket det dit hen at det var noe å kritisere. Så derfor lurte jeg bare.. Om det hadde vært galt eller ikke, så kommer jeg fortsatt ikke til å bruke det. :)

Du kan jo tolke d hvordan du vil selvfølgelig, du var jo ikke der når d kom opp. :)
Men d som faktisk er står lengere opp er at poenget var, og er - at d er slitsomt å føle at man alltid blir sett ned på for ting man gjør ovenfor enkelte fordi man er så "perfekte" samtidig som d ikke er noen som legger selg opp i om du gir kake, snur dem før dem er 4 år eller whatever.
Men denne diskusjonen er d ikke noe poeng å ha igjen.

Er det galt å faktisk bruke babycall? :p

Du kan jo tolke d hvordan du vil selvfølgelig, du var jo ikke der når d kom opp. :)
Men d som faktisk er står lengere opp er at poenget var, og er - at d er slitsomt å føle at man alltid blir sett ned på for ting man gjør ovenfor enkelte fordi man er så "perfekte" samtidig som d ikke er noen som legger selg opp i om du gir kake, snur dem før dem er 4 år eller whatever.

Bruker der både ute å inne jeg. Trenger sikkert ikke inne, men har den der så jeg er på rommet før hun våkner skikkelig, for da nekter hum å sove igjen. I tillegg har vi soverom oppe, å ute har vi en stor bekk som bråker inni gamperæva, så hører ikke om hun våkner uten sittern.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Men da stoler man jo på ett elektrisk apparat, som kan svikte. :p men skjønner hvorfor folk bruker det altså. :)

Stoler vel egentlig ikke hundre prosent på den og sjekker til ungene mange ganger før jeg legger meg.
Er vel heller som et ekstra hjelpemiddel og sjansen for at den svikter er ikke noe jeg går å tenker så mye på..:-)
Når jeg legger meg er vi i samme etasje og da hører jeg alt!
Men det er vel smak og behag. Noen klarer seg uten og andre gjør ikke..

Nå som mine er blitt så store ser jeg ikke problemet med at det tar to min før jeg er inne hos de. Så kanskje jeg hadde hørt de tidligere med babycall, men ser ikke vitsen. Jeg vil heller ikke ha den stående i vogna. ;) når de var små hadde vi bare dørene åpne, så da hørte vi (jeg, ikke mannen) de bare de ynket. Men nå er det to lukkede dører i mellom.

Sånn tenker jeg også. Var manisk før, men nå er a så tydelig at jeg har ikke noe problem med å høre hu når hu ligger i vogna si rett utafor stuevinduet ;) har på callen om natta, men den er i andre enden av rommet. Så hører når hu gråter, men ikke alle smålydene. Og godt er det! For jaggu kan de lage mye lyder! ;) :p

Jeg bruker babycall kun som en ekstra trygghet for meg selv. Bra vi kan ha det forskjellig;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ett spm på tampen.... Er det galt å ikke bruke babycall nå??

Jeg mener det er galt, men vi har masse katter rundt her og jeg vil være sikker på å høre han om en av jævlene hopper opp i vogna.

Nei, det har du helt rett i. Jeg var ikke i den diskusjonen når den kom opp. Derfor kan jeg kun basere meg på det jeg leser her.

Og nei, for meg må folk gjøre akkurat som de vil. Det var bare ett spm, fordi jeg ble faktisk ble nysgjerrig. :)

Godt å høre det er flere som ikke er "perfekte" ;) hihi
Skjønner ikke hva du mener med "perfekte"? Mener du at jeg er "perfekt" siden jeg ikke gir saft? Syns du kunne ha spart deg for den kommentaren. Jeg tolker den negativt siden den står i anførselstegn, men det var kanskje ikke med vilje?
Alle er jo forskjellige og jeg syns saft er unødvendig å gi siden min drikker godt med vann og ikke har behov for mer væske. Han spiser pinneis da. Så da er jeg kanskje ikke så "perfekt" likevel..

Skjønner ikke hva du mener med "perfekte"? Mener du at jeg er "perfekt" siden jeg ikke gir saft? Syns du kunne ha spart deg for den kommentaren. Jeg tolker den negativt siden den står i anførselstegn, men det var kanskje ikke med vilje?
Alle er jo forskjellige og jeg syns saft er unødvendig å gi siden min drikker godt med vann og ikke har behov for mer væske. Han spiser pinneis da. Så da er jeg kanskje ikke så "perfekt" likevel..
Jeg skrev med "" i tillegg til hihi og et ;) for å prøve å understreke at det var med et smil!! Fordi det er så mange flinke mammaer her inne som gjør så mye rett ifht hva man burde (og ikke gi etter om du skjønner?), og det er ikke jeg! Så nei det var ikke frekt ment! Det er ikke så lett å tolke tonefall når man leser, så da syns jeg det er greit å evt spørre om det var frekt ment eller ikke :) ??? For det var ment som et lite lettelses-sukk om at jeg ikke er den eneste som ikke er så flink! Men det er lett å bare anta og tro og gå ut i fra når man bare leser.

Back
Topp