Får barnet ditt lov til å klatre i trær?

Bare de lærer at de ikke skal klatre opp der de ikke klarer å komme seg ned så går det fint :)

Mine barn skal få klarte å hoppe så mye de orker, om de detter ned å knekker noe... Så får vi dra på legevakten da:)
Alt for mye hysteri!! La barn være barn, å la de utfordre verden!!:)

Haha, hva blir det neste? Skal vi sende barna i barnehage og skole med kne-og albuebeskyttere og hjelm?

Mine barn skal få lov til å både klatre i trær og spikke med kniv. Nå har jeg bare ei på 2,5 år enda, da. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

De får lov å klatre ja. Men jeg kjenner jo en klump i magen når de gjør det. Hovedsaklig fordi jeg selv har høydeskrekk :p Trenger ikke være store høyden.

Jeg og ei venninne hadde lekehytte i tre når vi var små. Gode minner :D

Selvsagt får han klatre i trær. Forutsetningen er at han må klare å komme seg ned selv. På den måten har han lært seg akkurat hvor langt han kan presse grensene.

Ja selvfølgelig skal de klatre i trær hvis de vil, det er da en helt naturlig del av utviklingen :-)

Ja, mine barn får klatre.

MEN: "Problemet" med å la barn få lov til slike ting f.eks. på skolen, er at det er SKOLEN som er ansvarlig dersom noe skulle skje. Og selv om "alle" her inne er oppegående (tror jeg ;) ) og aldri ville funnet på å klandre skolen for et slikt uhell, så er det faktisk foreldre der ute som gjør det.

Det har dessverre blitt slik at man må sikre seg i huet og r*'a....

Absolutt! Men hun på fire har lært i bhg at det er farlig, så hun er veldig skeptisk.

Syns det er synd at noen foreldre får ødelegge gleden ved å klatre i trær, det er jo så sunt og fint!

Ja, barn skal få lov til å klatre og leke i trær og på fjell! Det er jo det som er gøy. Hvordan skal de ellers bli flinke motorisk og holde seg i aktivitet hvis alt som har en risiko skal bli forbudt? Kjenner jeg blir oppgitt over overhysteriske foreldre. .

Jeg kommer til å både oppfordre og oppmuntre mini og hans framtidige søsken til å klatre i trær. Jeg ønsker å gjøre alt jeg kan for at de skal bli aktive, sterke og sunne barn, trær er topp i så måte.

Absolutt! Men hun på fire har lært i bhg at det er farlig, så hun er veldig skeptisk.

Syns det er synd at noen foreldre får ødelegge gleden ved å klatre i trær, det er jo så sunt og fint!

Har aldri hørt noen nekte barna det, eller, har vel kommer an på alder OG tre. Men i hovedsak synes de jeg kjenner det er bra. Besteforeldre derimot :p og vaktmesteren på skoler som sager ned de nederste grenene! DET er farlig, for barna klarer som regel komme seg opp likevel, men uhellene skjer jo når de ikke kommer av ned...

Nå har hun ikke prøvd enda men den dagen hun gjør det ja så får hun klatre da :p
Er en apekatt uten like og hopper oppå skila si fordi det tydeligvis er hysterisk morsomt ;)

Så sant det ikke går på helsa løs så må hun få lov til å utfolde seg slik hun vil.
Er selv vokst opp med skog bak huset der jeg og ei vennine lekte ganske mye!
Opp i trær, klatre på steiner og vi kunne virkelig nesten gjøre som vi ville, herlig tid og vil at mine barn skal kunne få gjøre mye av det samme når de blir gamle nok til det!

Back
Topp