Får barnet ditt lov til å klatre i trær?

Ved å utfordre kroppen ved å gjøre ting som blant annet klatre i trær lærer barn seg motorikk og balanse samt hvor sine grenser går.
Barn må ikke bli overbeskyttede reddharer, de må få lov til å utfordre seg selv og ikke minst, være barn.

Ja mer enn gjerne!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Når han blir så gammel skal han absolutt få lov til å klatre i trær! Synes det er synd at folk har blitt så overbeskyttende at barn ikke skal få lov til å utfolde seg og få utviklet en skikkelig balanse!

Dette blir for dumt.. Vi overlevde no vi til tross for klatring i trær.. der jeg jobber (jobber med barn i 5-7 års alderen) pleier jeg å si at skal man klatre i trær so skal de få klatre so mye de vil berre de kommer opp på egenhånd. Man skal aldri hjelpe ett barn opp i ett tre da det mest sansynleg ikke kommer ned uten hjelp, dette er en grei regel:)

Her får de klatre i trær :) Eneste måte de får lære.

Bare tullete med all denne overbeskyttelsen.

Mine fremtidige skal bli oppfordret til å klatre i trær ;) både jeg og kjæresten gjør det ennå.

Det skal h*n få gjøre! Jeg var apekatt og fjellgeit selv, synes det blir for dumt å ikke la barn få være barn. Jeg skadet meg aldri, venninna mi som ikke fikk lov til å klatre - snubla i trappa og brakk beinet. Ulykker skjer der de skjer :)

Det skal h*n få gjøre! Jeg var apekatt og fjellgeit selv, synes det blir for dumt å ikke la barn få være barn. Jeg skadet meg aldri, venninna mi som ikke fikk lov til å klatre - snubla i trappa og brakk beinet. Ulykker skjer der de skjer :)

Jeg har knekt både det ene og det andre, men det skjedde aldri i sammenheng med lek ute i det fri!

Jeg syntes det blir for dumt å forby noe slikt. Dette har unger gjort i alle år.

Ja! Tenker at de må få utfolde seg på lik linje eg fikk lov til når eg var mindre :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp