Får barna dine privatliv?

M

Moderator Steffen

Guest
Hvor stor grad av privatliv gir du barna dine? Og hvor gamle er de? Får større barn lov å låse rommet sitt, ha passord på PC og mobiltelefon og slike ting? Går du gjennom rommet deres? :)
 
De har egne rom, men får ikke låse - mest på grunn av sikkerhet.

Jeg går ikke gjennom rommene deres, men om jeg hadde følt at noe var "off", hadde jeg glatt gjort det (har skjedd ved et tilfelle, og da hadde jeg veldig gode grunner, som ble bekreftet av funn jeg gjorde). Det samme gjelder telefoner/nettbrett/PC, de har passord, og får ha de i fred. Om jeg derimot mistenker noe, skal de låse opp for meg, slik at jeg får sett gjennom - det skal skje uten diskusjon.
 
Jeg oppfordrer 9 åringen til det, føler det er viktig for barna.
 
Eldste på 7 har privatliv i den grad hun ønsker det selv :) Men pga alderen hennes vil jeg ha en viss kontroll enda!
Minste på 2,5 har ikke behov for privatliv enda som jeg vet :)
 
Jeg synes ikke de skal ha nøkkel nei, og minste sjekker jeg hva hun holder på med på nett. De er klar over det begge to. Eldste på snart 13 får litt mer privatliv, snakker om hva som er rett og galt og siwr jeg forventer at jeg kan ha tillitt til h*n
 
De får det privat livet de trenger. Nå er eldste min kun 5 år men hender hu vil være på rommet sitt alene. Hu har tlf for å spille men da kun sammen med oss og vi har den hele tiden. Utrolig hvor lite sikkerhet det er på tlf selv om de er bestilt for å være til barn. Den tlf ringer hele tiden og får mld. Ingen andre enn med og mannen som har nr til den.
 
De har egne rom, men får ikke låse - mest på grunn av sikkerhet.

Jeg går ikke gjennom rommene deres, men om jeg hadde følt at noe var "off", hadde jeg glatt gjort det (har skjedd ved et tilfelle, og da hadde jeg veldig gode grunner, som ble bekreftet av funn jeg gjorde). Det samme gjelder telefoner/nettbrett/PC, de har passord, og får ha de i fred. Om jeg derimot mistenker noe, skal de låse opp for meg, slik at jeg får sett gjennom - det skal skje uten diskusjon.
Samme her, barna er 17,15 og 12 år. 5 åringen har passord som vi kan selvfølgelig og minstemann må vente enda noen år.
 
Back
Topp