S
søteste
Guest
*Meya* skrev:
søteste skrev:
*Meya* skrev:
søteste skrev:
Nei, men ikke fordi korps er fælt eller noe, jeg har selv spilt i korps, men vi mener at musikk ikke er lov for oss som er muslimer, så derfor får de ikke lov. Ingen har spurt heller forsåvidt, så det har ikke vært noe problem.*Meya* skrev:
Hører dere ikke på musikk?? Der lærte jeg meg noe nytt. Tror ikke jeg hadde klart meg uten:p
Nettopp det er argumentet. Det med at det kan være avhengighetsskapende og kan lede en vekk fra Koranen og Gud. Tekstene kan også være nedbrytende. Men det er den meningen vi følger, det er ikke alle som er enige, eller alle som lar være altså.
Men hvordan klarer dere å unngå musikken? Den er jo overalt:) Ja musikk blir man avhengig av, det skal jeg være enig i:)
Det er forskjell på å høre musikk, og høre på musikk. Jeg kan jo ikke noe for at jeg må ta heis opp ti etasjer og så er det musikk i heisen liksom... Eller at det er musikk på HM. Jeg kan jo ikke akkurat be de skru av, så det lever jeg bare med. Eller har på mp3-spilleren med musikk uten instrumenter, eller Koranen...
Ja for det blir jo vannskelig å unngå musikken i dagens samfunn:) Takk for svar, har ikke hørt om noen som ikke hører på musikk før:) Og forstålig at barna ikke går i korps da:)