Får barna bruke tv/ipad etc når de har besøk?

7-åringen spiller spill på nettbrett sammen med vennene sine ja. De er veldig oppdatert på hvordan de andre ligger an på sine spill, og veldig ivrige på å hjelpe hverandre med det. Helt ærlig så ser jeg på det som like mye lek (og like sosialt) at guttene på 7 år spiller the sims sammen, som at jentene på 5 år leker med dukkehuset sammen.

Nå er vårres gutt bare 3 år da så når han får en kompis på besøk leker de masse. Hvis det blir tid for barne-tv kan vi spør om de vil se, og de sitter i sofaen ca 10 min, så springer de å leike igjen :P
Det blir vel mer ipad og TV når de blir eldre :)

10-åringen min får bruke ipad når han har besøk. De ser mye på ulike YouTubefilmer om sine fotballhelter og annet og spiller noen spill sammen (de hjelper hverandre med å komme videre til nye nivåer, spiller annenhver runde). Null problem, for stort sett er de sammen for å leke, så det blir kun kortere pauser med skjermaktivitet innimellom uansett.

Her i huset er vi så gammeldags at vi ikke har ipad engang.... ;)

TV er også utelukket når junior har besøk, men har lagt merke til at han ofte har sett TV når han har vært på besøk hos andre.

I utgangspunktet så unngår vi iPad/TV ved besøk, er som oftest ikke mange timene og de vil jo ha besøk for å ha noen å leke med. Men det er likevel unntak altså. Har også bedt venner på film og popcorn en fredag feks.

En god blanding tenker jeg er greit

Eldste her og en kompis har sittet litt med ipad mot slutten av besøket, da har de gått tom for andre ting å gjøre.

Jepp. Samme her. Og innimellom har eldste liggebesøk så da ser de en del filmer :-)

Får det, men begrenser tiden. Er i utgangspunktet ikke mega fan av at unger sitter med hue ned i en iPad over lengre tid..

Back
Topp