Får barna bruke tv/ipad etc når de har besøk?

Evette

Gift med forumet
Når mine har besøk, så er det lek som skal skje. Enten ute eller inne. Er det overnattingsbeøk så får de se tv på kvelden men det er det.
Synes mange som jentene besøker eller er i bursdagselskap til har så lett for å gi ungene en ipad eller plassere dem foran en tv. Bare jeg som er "gammeldags" og synes man skal være sosial og leke når man er med vennene sine? :p

Husk at hva som regnes som sosialt har endret seg med årene... Nå er det faktisk sosialt å sitte på en ipad sammen å spille :p

Ja var det jeg frykta. Rett å slett jeg som er gammeldags:p

Jeg og tenker litt som deg, at de burde leke når de er fler og heller apille når de kjeder seg alene :p men har flere ganger fått klar tale fra jentene på 8 om at spilling er jo faktisk å gjøre noe sammen, så jeg har innsett at det er slik verden har blitt :p men er det fint vær kaster jeg de ut, UTEN skjermen :p;)

Husk at hva som regnes som sosialt har endret seg med årene... Nå er det faktisk sosialt å sitte på en ipad sammen å spille :p
Enig. Syns de kan se tv litt hvis det passer seg. Husker jeg koste meg med mine venninner da vi så
Disney filmer på tv. Var kjempestas. Ellers er jeg for at de leker inne og/eller ute.

Å se film sammen er jo en sosial greie, noe barna kan snakke om i etterkant og som de da vil ha som en felles opplevelse, så jeg tenker at de kan se film/TV sammen like mye som de bør leke sammen uten det digitale ;)

Nei, da skal de leke.
Kun hvis har besøk av de samme hele helgen. Da kan de selvfølgelig se tv/ipad :)

Ikke gjennom hele besøket, men på slutten om det har blitt barnetv-tid. Ellers har de vært opptatt med lek.

En god blanding tenker jeg er greit

Eldste her og en kompis har sittet litt med ipad mot slutten av besøket, da har de gått tom for andre ting å gjøre.

Å se film sammen er jo en sosial greie, noe barna kan snakke om i etterkant og som de da vil ha som en felles opplevelse, så jeg tenker at de kan se film/TV sammen like mye som de bør leke sammen uten det digitale ;)
Når jeg var liten var tv noe en skulle se på den siste halvtimen før stengetid. Og når vi ble eldre savnet vi aldri tven, det var først når vi ble tenåringer. Da besøkte vi hverandre for å sitte å se tv sammen:p

Jeg synes ikke noe om at TV'en står på i stua når det er sosial sammenkomst. Det irriterer meg veldig faktisk. iPad får ikke min bruke i hele tatt. Samboer har onkelunger som har med seg ipadene sine når de reiser bort, fordi foreldrene ikke klarer å holde styr på dem og det er det eneste som fungerer for å roe dem. Hadde vi hatt TV-stue, så kunne barna vært der når det er barne-TV eller været er dårlig.

Når jeg var liten var tv noe en skulle se på den siste halvtimen før stengetid. Og når vi ble eldre savnet vi aldri tven, det var først når vi ble tenåringer. Da besøkte vi hverandre for å sitte å se tv sammen:p
Da jeg var liten så vi Astrid Lindgren-filmer sammen eller spilte Nintendo NES hvis vi var inne hos hverandre for å leke ;)

Kommer an på. De får som regel se barne-tv hvis besøket har vart en stund. Eller hvis støynivået tar helt av og det er for sent/for dårlig vær til å gå ut. Men iPad får de ikke. 4 og snart 6 år.

De får spille så lenge det er enighet om det, men de må også gjøre andre ting enn bare å spille:)

Etter leking, middag og litt mer leking så får de slappe av siste halvtime med tv hvis de ønsker. De er jo slitne etter en hel dag i bhg /skole

Etter leking, middag og litt mer leking så får de slappe av siste halvtime med tv hvis de ønsker. De er jo slitne etter en hel dag i bhg /skole
Det får mine også. Men når nabojenta kommer over på en lørdag, så setter jeg de ikke foran tv/ipad.

Back
Topp