Kvikklunsjen
Forelsket i forumet
Jeg var på første kontroll i uke 10 (tok ikke mål eller hørte hjertelyd selvsagt) og tidlig ul uke 11. Nå er jeg 15+3 og kjenner at jeg syns det er lenge å vente til uke 20 med OUL (12 febr). Jeg går og bekymrer meg for at det ikke er liv, at noe er galt osv. Vil så gjerne slappe av, men det er noe som gnager. Har ikke vært sånn tidligere i svangerskapet.
Dette er mitt andre barn, så jeg vet jo at ting bare går av seg selv, det er ikke nødvendig med så mange kontroller osv. Men likevel så hadde det vært betryggende å bare få høre hjertelyden til den lille. Så jeg er sikker på at alt er i orden.
Er det mulig å få time hos lege til dette? Altså bare si at man er litt bekymret og gjerne vil høre hjertelyden?
Dette er mitt andre barn, så jeg vet jo at ting bare går av seg selv, det er ikke nødvendig med så mange kontroller osv. Men likevel så hadde det vært betryggende å bare få høre hjertelyden til den lille. Så jeg er sikker på at alt er i orden.
Er det mulig å få time hos lege til dette? Altså bare si at man er litt bekymret og gjerne vil høre hjertelyden?