Få sparken eller si opp ?* Oppdatert Ladies*

HottiPlottiFlotti

Forelsket i forumet
Tenker jeg tar en tlf på Mandag`s Morgen for å forhøre meg hva jeg burde gjøre angående jobben...

Å si opp nekter jeg plent å gjøre og hvis han gir meg sparken skulle han ta all negative å si om meg ...
så Ja , jeg har blitt presset til å si opp selv pga han har ikke god grunn nook til å si meg opp !!

En person var samme situasjon som meg for en stund tilbake og han gikk mot saksmål imot dem , ryktes at han vant.... for en arbeidsplass... gooosh !!

han sa at om jeg sa opp selv : skulle han bare si positive tiing om meg bare fordi jeg er sammen med en toppselger på plassen !![:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Hvorfor skal de sparke deg?
altså om det er pga nedskjæringer, så kan alikvel avdsjefen være referanse for deg.å si det at du var ne dyktig medarbeider men pga nedskjæringer måtte du gå..

Sier du opp selv er det karantenetid på dagpenger på 3 mnd tror jeg (e veldig usikker her..) mens om du blir sagt opp får du dagpenger fra 1 dag (tror jeg)

er vel fordi jeg ikke gir de resultater som de vil ha .... og pga alt har blitt nytt !!og fordi di legger merke til hvem som vil være der å arb og jeg ikke er en av dem..

jeg er og aldri har vært en god selger , tok jobben bare pga jeg ikke ville være på sosialen og ble dyttet inn i bransjen

Hvis du er avhengig av å motta penger fra NAV (dagpenger) til du finner ny jobb så må du ikke finne på å si opp selv. Som andre her sier så er det en karantenetid når du sier opp selv. Den er på 2-3 mnd (husker ikke, søk på nav). Du får IKKE noe penger av nav før den perioden har gått hvis du sier opp selv.

ORIGINAL: BabyCala

Hvis du er avhengig av å motta penger fra NAV (dagpenger) til du finner ny jobb så må du ikke finne på å si opp selv. Som andre her sier så er det en karantenetid når du sier opp selv. Den er på 2-3 mnd (husker ikke, søk på nav). Du får IKKE noe penger av nav før den perioden har gått hvis du sier opp selv.

Sign. Mener karantenetiden er på 60 dager.

sier meg enig med den!
ORIGINAL: Rimpro

hadde jeg vært deg, hadde jeg heller stått på så jeg IKKE fikk sparken.. å så venter du med å si opp til du har fått deg ny jobb..

Du kommer myyye lengre med en positiv referanse, enn en referanse som sier du ga faen å fikk sparken..

hadde jeg vært deg, hadde jeg heller stått på så jeg IKKE fikk sparken.. å så venter du med å si opp til du har fått deg ny jobb..

Du kommer myyye lengre med en positiv referanse, enn en referanse som sier du ga faen å fikk sparken..

Enig. Tenk på fremtidig jobbsøking.. Det ser mye bedre ut å ha sagt opp selv enn å bli oppsagt pga dårlig innsats

Så absloutt enig...
Jeg ansetter ofte folk, og med sparken på lista stiller man ikke særlig høyt[8|] en ting er pga nedkutt og konkurs osv, men pga at du viser liten arbeidslyst osv er ikke spesielt bra å ha med seg!!

fikk beskjed enten å si opp selv eller få sparken idag ...

har så mange rare tanker i hodet at jeg aner virkelig ikke råd hva jeg skal gjøre !

ORIGINAL: hottieplottieflottie

har så mange rare tanker i hodet at jeg aner virkelig ikke råd hva jeg skal gjøre !

Oki, da stiller jo saken seg litt annerledes !!
Men de skal ha rimelig god grunn for å sparke deg da, mange regler å følge der!!
Men skal de bemanne ned da el??

ORIGINAL: Meister

Men de skal ha rimelig god grunn for å sparke deg da, mange regler å følge der!!

Nei , men om jeg sier opp har jeg ikke krav på hjelp og jeg er økonomisk avhengig av penger for å klare oss hver mnd...

Det skal ikke det , men har mye med at jeg ikke levere måltallet for dagen og jeg sitter på nysalg..
Han sjefen var forundret at jeg hadde klart meg 2 år i bedriften allerede uten å få sparken

ORIGINAL: Meister

Nei , men om jeg sier opp har jeg ikke krav på hjelp og jeg er økonomisk avhengig av penger for å klare oss hver mnd...

Det skal ikke det , men har mye med at jeg ikke levere måltallet for dagen og jeg sitter på nysalg..
Han sjefen var forundret at jeg hadde klart meg 2 år i bedriften allerede uten å få sparken

Nei er akkurat det du ikke har da, så skjønner jo dilemmaet ditt!!
Altså hadde du fått en oppsigelse grunnet nedbemanning og sånt hadde jeg ikke syntes at det ødela noe for fremtiden din. Har selv fått oppsigelse pga konkurs, og det er sånt som skjer...
Men om oppsigelsen går på din arbeidsinnsats, så blir det jo noe negativt å dra med seg!!

men har full forståelse for at du trenger inntekt...og det er den eneste grunnen til å ta valget med å bli sparket..
Ellers hadde jeg helt klart valgt å si opp selv i den situasjon!!!

Hvor lang oppsigelsestid har du?

Evt søke AAP om du har grunner til det [:)]

Si opp, og gå innom matvaregutikker og spør om de trenger tilkallingsvikarer. Det ordner seg for snille piker!!
Jeg ville ikke hatt "sparken" på CV'n min, iallefall ikke fordi jeg ikke utførte jobben min. Uavhengig av hvilken grunn jeg hadde til det! Evntuelle nye sjefer ser nøye på slikt.
Lykke til, håper ting går din veg!

ORIGINAL: H i l l a

Si opp, og gå innom matvaregutikker og spør om de trenger tilkallingsvikarer. Det ordner seg for snille piker!!
Jeg ville ikke hatt "sparken" på CV'n min, iallefall ikke fordi jeg ikke utførte jobben min. Uavhengig av hvilken grunn jeg hadde til det! Evntuelle nye sjefer ser nøye på slikt.
Lykke til, håper ting går din veg!

Takk... Nei , skal innom nav på mandag før jeg drar på jobb og forhøre meg hva som er best !!

snakket med en i arbeidstilsynet , man har ikke rett å behandle sine ansatte slikt..

og de vil bare at jeg skal si opp fordi de har egentlig ikke god nok grunn for å si meg opp...

jeg vet at de skulle sparke 5- 10 ansatte , guess what.. er vist en av dem...

men jeg kommer til å være ærlig ovenfor nest arbeidsgiver om hvorfor jeg fikk sparken...

snakket med en i arbeidstilsynet , man har ikke rett å behandle sine ansatte slikt..

og de vil bare at jeg skal si opp fordi de har egentlig ikke god nok grunn for å si meg opp...

jeg vet at de skulle sparke 5- 10 ansatte , guess what.. er vist en av dem...

men jeg kommer til å være ærlig ovenfor nest arbeidsgiver om hvorfor jeg fikk sparken...

er du ærlig, vil du nok ikke få en ny arbeidsgiver..
Å være lat, hate jobben, ikke oppnå resultater, er virkelig ikke noen positiv ting å ha med seg..
å skal love deg at med den innstillingen din, så vil han finne grunner til å kunne gi deg sparken..

Jeg er ikke lat , er ikke den eneste som hater jobben fortia akkurat nå sia det har skjedd en STOR forandring , oppnå resultater .... er folk som har jobba i flere år der som har dårligre enn det jeg har ....

Back
Topp