Få samboer til å stå opp

MammatilE

Glad i forumet
Hvordan får man samboer til å stå opp med ungen.? Omså kun for en morgen.. Jeg har ikke sovet lenge på over 5 mnd nå, å han nekter å hjelpe på på morgenen for han vil sove.. Å sover gjerne til i 12 tida.. Greit han vil sove når han har fri, men bare en morgen hadde vært så godt å få sove.. :-( ser alle andre med barn i vår venneomkrets, så kan pappaen stå opp uten problemer.. Men her er d ikke snakk om, han skal sove...

Bv forum appen ♡

Lure på det samme... lyst å gi han et spark i ræven nett no :P

babyjente 27 Juli ♡

Gjorde det samme i dag og hinta om at pappa snart ska stå opp med deg til baby men då sa han bare nei... :P men han har unnskyldning no då for han har b12 mangel pga fedmeoperasjon og då blir han slapp.. så han ska å få satt sprøyte i dag :)

babyjente 27 Juli ♡

Ingen gode råd fra denna kantn. E sånn i huset her og. Han skjerpa seg en del da æ da "æ synes synn på dæ dein dan du oppdage kor my du ha gått glipp av med ungan dine!"
Her i huset må det værra hainnes ide om det ska skje nå :(

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Man er da to om å lage det barnet, så syns det er utrolig dårlig hvis pappaene ikke hjelper til! Vi pleier å ta annenhver dag omtrent når han har fri. Syns at vi mødrene fortjener like mye å sove som fedrene.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Pga at han ikke gjorde noe som helst de første mnd så står han opp med hu hver dag. Kjempe deilig. Men måtte bli veldig sint og syk av det før det skjedde noe.

Sent from my iPhone using BV Forum

Samboer her sto ikke opp med han før en dag nå i juleferien, og det var såååå deilig å endelig få sove lenge en dag etter 5 og en halv mnd siden sist! Jg var så ufattelig trøtt den morgenen så jeg sovna igjen når lille hadde våkna, plutselig våkna jeg halv 12 (!!!!!!) og da kom samboer å sa vi skulle spise Etter den dagen har vi tatt annenhver dag når han har fri:) Håper det er flere mannfolk som klarer å komme seg opp snart! Hva skal de gjøre i pappaperm da? Plutselig aleine og vet ikke hva ungen pleier å gjøre på morgenen en gang

Her har vi en avtale om at så lenge jeg står opp om natten, står han opp om morgenen. Enkelt og greit fordi jeg sover hardest på morgenen, og han holder meg våken med snorking samt ikke hører mini før jeg er våken uansett.

Når han er på jobb er det så klart min jobb å stå opp både natt og morgen :)

Man er da to om å lage det barnet, så syns det er utrolig dårlig hvis pappaene ikke hjelper til! Vi pleier å ta annenhver dag omtrent når han har fri. Syns at vi mødrene fortjener like mye å sove som fedrene.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Samme her!

Det ble nevnt tidligere i dag da vi var på besøk hos noen venner , da sa han bare at han skulle stå opp når han hadde pappaperm, siden jeg gikk hjemme skulle jeg stå opp.. :-o tror jeg kommer til å eksplodere snart. Tror jeg tvinger han opp i morgentidlig.. :-o

Bv forum appen ♡

Jeg ville diskurtert bestemt uten sinte toner(kun hvis de må ha det på den harde måten:P) at du trenger også å sove litt.Om dere kan bytte på det i helgene slik at dere får en dag hver. Du må gjerne opp om natten og dermed er du sliten når morgenen kommer.Søvn må til for å være en blid tålmodig mamma og god kjæreste.Merker jeg selv blir fort deppa om det blir lite søvn og det blir det fort med 2 barn:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er det nok jeg som står opp hver ensete morgen;) og nå som tennene har begynt å komme, så har hun fått for seg at våken tid mellom 0430-0630 er kult, og jeg blir så trøtt:( poser under øynene er ikke mye pent:p så spurte sambo i stad om han kanskje kunne stå opp i dag, for han også var våken, men han hadde ikke noe lyst sa han... så i stedenfor å ta en diskusjon tok jeg med meg ungen og gikk.. River meg i håret:p

For noen kjipe mannfolk!!! Hadde blitt såå sur :-( Hvorfor i huleste har de rett til å sove hver bidige morgen? Arg!

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Her har vi vært så heldige at begge ungene har sovet lenge i julen. så da har jeg ikke hatt behov for mer søvn når de har våknet. Men hvis babyen begynner å skal stå opp fryktelig tidelig, skal han få trå til i helgene i hvert fall. Men eldste var det alltid jeg som sto opp, og det gidder jeg ikke denne gangen. Om jeg så må hoppe oppå han og rulle han ut av senga, så skal han opp.

Her har vi byttet på helt fra starten. Da jeg ammet, pumpet jeg på kvelden så mannen kunne gi flaske på natta og de nettene jeg hadde, så ammet jeg på vanlig måte. Nå har hun ikke fått mat på natta på over en mnd, men det hender vi må opp for å gi smokk. Frøken er 6 mnd i dag. Det skulle bare mangle at man bytter på. Litt av noen mannfolk dere har skaffet dere damer! ;-)
Sett ned foten. Her er det ikke et diskusjonstema engang.

Sniker litt! :p
Sånn var sambo også, men nu i helga ble jeg drittlei hele fyren og hadde egentlig mest lyst til å kaste han ut av huset!
Jeg gikk ned med ungen i armene, slo på lyset inne på soverommet og sa "Vær så god, gå opp med ho, jeg skal sove i fred ihvertfall en time." Han hoppa faktisk opp med en gang, før han fikk opp øyan! :o :p Etter en times søvn hører jeg at han støvsuger (!!) hele huset, sov sikkert en god time til etter det. Og kryss i taket, men jeg fikk hvile i dag også par timer før han dro på jobb! :D Utrolig hva streng stemme gjør! :p

Sniker litt! :p
Sånn var sambo også, men nu i helga ble jeg drittlei hele fyren og hadde egentlig mest lyst til å kaste han ut av huset!
Jeg gikk ned med ungen i armene, slo på lyset inne på soverommet og sa "Vær så god, gå opp med ho, jeg skal sove i fred ihvertfall en time." Han hoppa faktisk opp med en gang, før han fikk opp øyan! :o :p Etter en times søvn hører jeg at han støvsuger (!!) hele huset, sov sikkert en god time til etter det. Og kryss i taket, men jeg fikk hvile i dag også par timer før han dro på jobb! :D Utrolig hva streng stemme gjør! :p

Så godt! :-) Kanskje jeg må prøve det til helga :-P nå er samboer begynt å jobbe igjen etter julefri,.fikk ikke en eneste dag hvor jeg fikk sove :-(

Bv forum appen ♡

Så godt! :) Kanskje jeg må prøve det til helga :p nå er samboer begynt å jobbe igjen etter julefri,.fikk ikke en eneste dag hvor jeg fikk sove :-(

Bv forum appen ♡
Verdt et forsøk ihvertfall! :p Får du ikke hvilt i ettermiddag engang? :/

Back
Topp