Få i gang melkeproduksjon

Hva??? Så teit!

Jeg fikk utlevert pumpe på sykehuset med beskjed om å pumpe minimum 10-15 minutt etter hver amming døgnet rundt til produksjonen kom i gang. Tok to dager med pumping så kom det masse melk, hadde da prøvd å amme i 4 dager først uten at det kom råmelk engang.
Ja teigt ja, helsesøster sa det med en gang børja pumpa før eg var så sår i tillegg måtte få igang produksjonen. Eg hade tom skrivit på mina papirer att eg hade dårlig amme erfaring fra nr 1:(

Tar med meg egen pumpe jeg, og de kan ikke fortelle meg hva jeg skal eller ikke skal gjøre. Nå er det tross alt nr tre her, så regner med at de ikke prøver å være belærende :p
Hur har du tenkt å sterilisere den. De hade eg og kunnat o gjort. Må bara køpa en elektrisk

Hur har du tenkt å sterilisere den. De hade eg og kunnat o gjort. Må bara køpa en elektrisk
Der har jeg ikke tenkt på ennå :-P men trenger jo ikke bruke det jeg får ut, kan bruke den for å komme I gang og bare skylle det frem til jeg kommer hjem igjen. Og kun amme barnet.

Be om å få Syntocinon nesespray på sykehuset!!! Den inneholder oxytocin, det hormonet som gjør at man "slipper" melka. Jeg måtte få det med første for å få i gang produksjonen. Fikk det ikke før på dag 4 uten melk da, denne gangen skal jeg be om å få den med en gang!

Jeg måtte også pumpe etter hver amming for å få i gang produksjonen. Pumpet da 15 min etter hver amming hele døgnet i flere dager. Var en befrielse da melka endelig kom!
Signerer denne :)
Jeg fikk også det på sykehuset første jeg jeg fødte (prematur). Den er gull verdt :)

Signerer denne :)
Jeg fikk også det på sykehuset første jeg jeg fødte (prematur). Den er gull verdt :)
Førstår ikke varfør ingen gav meg det. Hade gutten som låg på intensiv og eg på barsel å eg fick beskjed å pumpa hver 3 time fick ikke gang melkeproduksjonen ordentligt. Gutten måtte få sonde Pga en kur han fick og eg ikke hade melk till han.

Heldig du er att du har fått det

Jeg har faktisk vært inne på tanken om å droppe hele amminga denne gangen, det pga de tidligere opplevelsene på sykehuset, når man er der helt alene med en liten baby som lager kjøttsår på brystene dine, men alikevel griner og griner. Men amming er veldig praktisk så vil jo helst ikke gi opp uten å prøve.

Førstår ikke varfør ingen gav meg det. Hade gutten som låg på intensiv og eg på barsel å eg fick beskjed å pumpa hver 3 time fick ikke gang melkeproduksjonen ordentligt. Gutten måtte få sonde Pga en kur han fick og eg ikke hade melk till han.

Heldig du er att du har fått det
Jeg pumpa også (i tillegg til å amme) hver 3.time. Og han hadde sonde. Merkelig at de ikke ga deg den nesesprayen..... Du også fødte på SUS, ikke sant?

Jeg pumpa også (i tillegg til å amme) hver 3.time. Og han hadde sonde. Merkelig at de ikke ga deg den nesesprayen..... Du også fødte på SUS, ikke sant?
Ja eg har fødd begge mina på sus. Veldigt merkelligt. Har ikkje hørt talas
Om den sprayen før efter eg hade fødd nr
2 og hon var 8 Mnd.
Derfør så ville eg hellre be legen skriva ut den da vet eg att eg har den selv

Ja eg har fødd begge mina på sus. Veldigt merkelligt. Har ikkje hørt talas
Om den sprayen før efter eg hade fødd nr
2 og hon var 8 Mnd.
Derfør så ville eg hellre be legen skriva ut den da vet eg att eg har den selv
Sikkert lurt å høre med legen i forkant slik at du er forberedt dersom du har hatt problem med ammingen.

Back
Topp