Få i gang melkeproduksjon

Barnslig

Glad i forumet
Jeg har hatt to keisersnitt og skal ha det nå også. Så da har det gått tregt med produksjon på sykehuset, I tillegg har jeg silikon innlegg så får litt mindre plass.
Uansett, jeg ønsker ikke å sitte å grine med såre bryster denne gangen så lurer på om noen har noen gode tips, tenkte ta med brystpumpe og krem seff. Men hvordan få kroppen til å forstå att nå må den starte å produsere??
Ved planlagt snitt er jo bare ungen der plutselig.

Jeg trenger også tips her. Har hatt ett keisersnitt og det var et sant styr å få igang melkeproduksjonen. 3 mnd brukte jeg før jeg hadde nok melk selv. Det orker jeg ikke denne gangen. Så er en sjanse for at dette blir et flaskebarn om det ikke går deg til litt før.

Har ingen gode tips. Men skal ikkje produksjonen starte selv når morkaka slipper? Eg har ingen peiling. Men veit av erfaring at det er grusomt og amme med såre pupper.. Og unner ingen det.. Vi gav mme litt i starten for og hvile puppene. Da kom det mer melk når eg kunne slappe av litt lenger.Håper det går lettere for deg denne gang.

Har ingen gode tips. Men skal ikkje produksjonen starte selv når morkaka slipper? Eg har ingen peiling. Men veit av erfaring at det er grusomt og amme med såre pupper.. Og unner ingen det.. Vi gav mme litt i starten for og hvile puppene. Da kom det mer melk når eg kunne slappe av litt lenger.Håper det går lettere for deg denne gang.
Den starter jo, men siden man ikke har vært gjennom hele fødsels prosessen med rier og alt det der så går det mye tregere, mulig det er noe hormoner eller no som "aktiveres" under vanlig fødsel.

Be om å få Syntocinon nesespray på sykehuset!!! Den inneholder oxytocin, det hormonet som gjør at man "slipper" melka. Jeg måtte få det med første for å få i gang produksjonen. Fikk det ikke før på dag 4 uten melk da, denne gangen skal jeg be om å få den med en gang!

Jeg måtte også pumpe etter hver amming for å få i gang produksjonen. Pumpet da 15 min etter hver amming hele døgnet i flere dager. Var en befrielse da melka endelig kom!

Be om å få Syntocinon nesespray på sykehuset!!! Den inneholder oxytocin, det hormonet som gjør at man "slipper" melka. Jeg måtte få det med første for å få i gang produksjonen. Fikk det ikke før på dag 4 uten melk da, denne gangen skal jeg be om å få den med en gang!

Jeg måtte også pumpe etter hver amming for å få i gang produksjonen. Pumpet da 15 min etter hver amming hele døgnet i flere dager. Var en befrielse da melka endelig kom!
Kanskje jeg kan få det ja :-) Hadde vært veldig greit om ting kom I gang fort, er så deprimerende å sitte på sykehuset alene og ikke få det til.

Kanskje jeg kan få det ja :-) Hadde vært veldig greit om ting kom I gang fort, er så deprimerende å sitte på sykehuset alene og ikke få det til.
Du kan sikkert ha god nytte av den nesesprayen, dersom det er slik at kroppen ikke får igang produksjonen av oxytocin like lett når man ikke har hatt rier. ;)

Det er utrolig frustrerende å ikke få igang melkeproduksjonen!!! Spesielt når man sitter med en sulten baby som bare skriker.

om du vet at du skal ha ks ville jeg spurt om nesespray fra fastlegen.

De sies at de første dagene er avgjørende for melkeproduksjonen. Prøv å ha mye nærkontakt hud mot hud. Og pump (med dobbelt pumpe og nesespray) etter amming.

Lykke til!

Ved å prøve å starte melkeproduksjon FØR fødsel risikerer du å starte spontan fødsel. Ville i såfall hørt med jordmor om det.

Be fastlegen skrive ut resept på cyntocinon spray og oppbevar i kjøleskapet i forkant. Jeg har fortsatt 2 igjen fra forrige amming. Lang holdbarhet og funker som en drøm

Be fastlegen skrive ut resept på cyntocinon spray og oppbevar i kjøleskapet i forkant. Jeg har fortsatt 2 igjen fra forrige amming. Lang holdbarhet og funker som en drøm
Takk før tips skriver legen ut den till hvem som helst, har lust å prøva be henne skriva ut den till meg Pga nr fick eh aldrig igång melkeproduksjonen. Nr 2 tog det øver en uke og jenta gick ned en hel del og eg blev så J**** sår . Så denna gang har en lyst å gå fen igang tidigare eller så blir det flaske barn .

Takk før tips skriver legen ut den till hvem som helst, har lust å prøva be henne skriva ut den till meg Pga nr fick eh aldrig igång melkeproduksjonen. Nr 2 tog det øver en uke og jenta gick ned en hel del og eg blev så J**** sår . Så denna gang har en lyst å gå fen igang tidigare eller så blir det flaske barn .
Det skader ikke å spørre legen iallfall. ;)

Jeg fikk den på sykehuset sist. Men tror jeg skal spørre legen min, forteller bare erfaringen fra sist. Vil ikke være så lenge på sykehuset denne gangen, så da er det greit å ha den nesesprayen klar. :)

Jeg fikk den veldig lett i allefall. Kan ikke tenke meg det skulle være noe problem å få resept iallfall. Lykke til :)
Da ska eg smila extra mye till min lege på nesta kontroll :-) . Den kan man børja ta med en gang man har fødd?? Evt hur manga ganger??

Da ska eg smila extra mye till min lege på nesta kontroll :-) . Den kan man børja ta med en gang man har fødd?? Evt hur manga ganger??
Man skal ta den 10 min før hver amming. ;)

Jeg tok nesespray, ammet og pumpet etterpå hver 2.time de første dagene for å få produksjonen i gang. :)

Man skal ta den 10 min før hver amming. ;)

Jeg tok nesespray, ammet og pumpet etterpå hver 2.time de første dagene for å få produksjonen i gang. :)
Visst allt går fint med baby og med så ska eg så fort så møjligt hjem. Før sisst gang så fråga eg de på barsel om
Eg ikkje kunde pumpa i tillegg før å få i gång så sa de nei till det. De syns att de besta var att barnet gjorde det selv

Visst allt går fint med baby og med så ska eg så fort så møjligt hjem. Før sisst gang så fråga eg de på barsel om
Eg ikkje kunde pumpa i tillegg før å få i gång så sa de nei till det. De syns att de besta var att barnet gjorde det selv
Hva??? Så teit!

Jeg fikk utlevert pumpe på sykehuset med beskjed om å pumpe minimum 10-15 minutt etter hver amming døgnet rundt til produksjonen kom i gang. Tok to dager med pumping så kom det masse melk, hadde da prøvd å amme i 4 dager først uten at det kom råmelk engang.

Tar med meg egen pumpe jeg, og de kan ikke fortelle meg hva jeg skal eller ikke skal gjøre. Nå er det tross alt nr tre her, så regner med at de ikke prøver å være belærende :-P

Back
Topp