Få en til?

Lilli

Betatt av forumet
Sambo maser om å starte med å lage en liten bror eller søster til Johanne, jeg har lyst men tenker at det er litt tidlig. Noen med erfaring fra å ha to tette. Økonomisk sett har vi det mye bedre nå enn når vi planla Johanne, så den er jo grei. Men jeg tenkte å få orden på mensen igjen først sånn som jeg hadde før jeg ble gravid, jeg visste nøyaktig på dagen når jeg skulle ha den. Etter at Johanne kom til har jeg hatt noe menslignenede 3 ganger og en ordentlig normal mens etter at jeg begynt på pilla igjen ( det var derfor jeg begynnte å ta den igjen), men nå har jeg ikke hatt mensen på to mnd. Jeg er ikke gravid for jeg har testet. Angående mens og eggløsning: Har man eggløsning selv om man ikke får mensen. Om "syklusen" min fortsetter slik den er nå så kan jeg ikke gå etter sen mens for å finne ut om jeg skal teste eller ikke, slik som jeg kunne sisst.

Dette ble nok litt langt og jeg håper dere skjønner hva jeg mener, er ikke så god til å ordlegge meg. Alt i alt lurer jeg på hva dere syns om å få en til nå.

Synes du ordlegger deg godt, jeg :)

og når det gjelder å få en til så er det bare dere som kan bestemme det..
De beste rådene kommer nok fra deg og din kjære. [;)]

Lykke til, uansett om det blir med prøving på å få flere, eller om det blir med å vente litt til[;)]

Om dere begge føler dere klare, så hvorfor ikke? Men om du er i tvil, så kan dere jo vente til du er sikker? Vanskelig for oss utenfor å gi noen skikkelig gode svar.. Men lykke til[:)]

Tusen takk, veldig bra sagt, men jeg føler jeg trenger ett puff i den ene eller den andre retningen.

ORIGINAL: lindaen

Om dere begge føler dere klare, så hvorfor ikke? Men om du er i tvil, så kan dere jo vente til du er sikker? Vanskelig for oss utenfor å gi noen skikkelig gode svar.. Men lykke til[:)]

Takk, får tenke på det litt mer, noen dager er jeg veldig klar og tenker jeg hvorfor ikke, og andre dager tenker jeg det motsatte.

Hm, mange spørsmål, skal prøve å svare på noe av det. Får ikke opp tickeren din, så jeg vet ikke hvor gammel gullet ditt er. Jeg har to barn og mellom dem er det knapt 16 måneder. Det er klart det var hektisk i starten, med to bleieunger og to som måtte ha tilsyn kontinuerlig og hjelp til det meste. Men det er jo bare en stund det står på. De har enorm glede av hverandre når de blir litt større. Nå er mine tre og fire år.

Andre fordeler var det også. Jeg hadde rettigheter i forhold til fødselspermisjon på begge. Da jeg hadde permisjon med nr 2 hadde jeg også kontantstøtte for førstemann. Etter fødselspermisjonen hadde vi kontantstøtte for begge i 8-9måneder. Det gav økonomiske muligheter til å være hjemme enda lengre.

Lykke til med avgjørelsen uansett!

Nå fikk jeg frem tickeren din![;)]

Johanne er 14 mnd nå. Enn det med mens og eggløsning, noen som vet?

To tette ja!!![:)]
He,he...her blir det tre tette!
Mellom nr 1 og 2 er det rett under 17mnd'er,og det har fungert kjempe bra- så vi satsa på en til i samme slengen vi. Blir rundt 21-22mnd'er mellom nr 2 og 3![;)]
Noe slitsomt er det ja,men det tror jeg det er uansett alderforskjell- er jo uansett en ny situasjon å få fler barn.
Ang det med mens og eggeløsning,så pleier det jo gjerne være slik at en har el først og om det ikke skjer noe kommer egget ut ved mens...(Mener det var slik vi lærte det på skolen![;)])
Så om du ikke har system på det,så har det jo lett for å leve sitt eget liv...
Da vi skulle prøve på nr 2 her venta og venta vi på mens for å ha en pekepinn,men kom ikke noe- før det plutselig viste seg at det hadde visst vært en el,og jeg brått var ca 8uker på vei!
Men om dere ønsker å få en til nå, så er det jo bare å kutte ut pilla og se hva skjebneen bestemmer da- eller om du er heldig å kommer ordentlig i gjenge med syklusen igjen![:)]

Ja, det går jo ann, men nå har jeg bestemt meg for å vente til etter nyttår, når årsoppgavene fra diverse steder kommer så jeg ser hva jeg har tjent til sammen, og om det danner ett godt grunnlag for fødselspenger, eventuellt sykepenger siden jeg mest sannsynlig kommer til å bli noe sykemeldt tidlig i svangerskapet.

Det blir litt over tre år mellom våre to (første???), og det synes jeg nesten er i meste laget... Jeg synes to års forkjell er fint. Eller, jeg vet jo ikke, men hadde det ikke vært for studier, så hadde det nok blitt ca to år mellom de....

Back
Topp