Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ofte får voksne diagnose etter at de har barn som har fått diagnose. Da kjenner en seg selv igjen og får utredning. Er vel lettere å forstå folk når di får en diagnose, da faller brikkene mer på plass.
En diagnose i voksen alder trenger ikke bety at en må begynne på medisiner, en kan klare seg bra med struktur i hverdagen.
Kjenner voksne som har fått diagnosen i voksen alder. De er ikke spes hyper, men mer innvendig tankekjør og kaos.
Jeg fikk det, alle gikk og sa at jeg hadde ADHD. Ikke rart, med den uroen og energi nivået jeg har. Men det ligger mye mer enn bare uro og energi bak, lærevansker, sinne, hjernen jobber på høyspreng. Men det forklarer mye daEr det noen her som har erfaring med at noen dere kjenner I nær familie eller vennekrets har fått diagnosen adhd I voksen alder? La dere merke til symptomene? Fikk dere noen aha-opplevelser?
Tar det lang tid å utrede en voksen?
Jeg fikk det, alle gikk og sa at jeg hadde ADHD. Ikke rart, med den uroen og energi nivået jeg har. Men det ligger mye mer enn bare uro og energi bak, lærevansker, sinne, hjernen jobber på høyspreng. Men det forklarer mye da
Men jeg nekter å gå på medisin. Jeg bruker alternativ behandling
Turer, aktiviteter. Jeg har spesielt god effekt av fjellturer. Jeg er selv skeptisk til medisiner, jeg har ikke tro på at det skal være så bra for oss. Studier viser at tar man ritalin før 21 så har det negativ effekt på utviklingen i hjernen.Hva bruker du da? Jeg kjenner at jeg er skeptisk til disse medisinene! Det er ikke jeg selv som skal ta dem isåfall, men jeg blir jo nærmeste pårørende.