Få bevegelsar

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Eg er no 23+1 og kjenner lite med liv.. Kjenner noko lite av og til, men er begynt å lure på om det kan vere noko gale? :/
Er førstegangsgravid og veit ikkje heilt kva som er normalt og ikkje. Andre som kjenner til dette? :) Og veit du evt kva som gjer til at det er sånn osv? :)
Er vell normalt å bekymra seg, lengtar nok berra etter tydelige tegn :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Du er jo kommet såpass langt at du etterhvert bør kjenne liv hver dag, men nøyaktig hvor mye er vel individuelt. Har du foranliggende morkake? Det kan gjøre at man kjenner mindre.. Men det er jo også varierende hvor mye man kjenner. Jeg kjenner mye liv når jeg er rolig, men kjenner sjelden noe når jeg er i aktivitet.
Er helst når jeg ligger i senga/sofa at jeg kjenner bevegelser.

Har du snakket med jm eller lege? Jeg hadde nok tatt kontakt og spurt dem og forklart, de vet nok bedre :)

Det er så stor forskjell både på mødre og barn, så finnes jo ikke noe fasitsvar på hva som er normalt. Så lenge du kjenner liv innimellom er vel mest sannsynlig alt som det skal. :) Er vel først ved 25 uker at de sier at en bør kjenne liv daglig om jeg ikke husker feil? Men tenker at er du veldig usikker, så kontakter du jordmor eller lege!!! Bedre med en sjekk for mye enn en for lite og dessuten er det ikke noe godt å gå å bekymre seg....

Takk for respons alle sammen :)
Godt å høyre andre sine erfaringa og meininga når ein er usikker sjølv.
Eg veit ikkje kva eg har,for å vere ærlig.
Er usikker om eg skal vente å sjå det an eller ringe. Føler berre det er så "stilt", iforhold til korleis det børr vere. Men som De seier, dette varierer fra person til person :)

Synes dette varierer i fra dag til dag. Men det er nå utover du kommer til å kjenne mer og mer! ♡
Jeg er 3.gangs og er 24+1 i dag. Har ikke kjent så mye hele tiden, for veslejenta har ligget så langt ned. Men i går hadde hun plutselig snudd seg og sparka så hardt at vi både så og kjente det utenpå. De to stolte storebrødrene fikk kjenne. De ble så forundret over hvor sterkt sparket kom. Det var en stor og fin opplevelse. Endelig kunne vi både se og kjenne at det virkelig var masse liv i vesla vår!! ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Synes dette varierer i fra dag til dag. Men det er nå utover du kommer til å kjenne mer og mer! ♡
Jeg er 3.gangs og er 24+1 i dag. Har ikke kjent så mye hele tiden, for veslejenta har ligget så langt ned. Men i går hadde hun plutselig snudd seg og sparka så hardt at vi både så og kjente det utenpå. De to stolte storebrødrene fikk kjenne. De ble så forundret over hvor sterkt sparket kom. Det var en stor og fin opplevelse. Endelig kunne vi både se og kjenne at det virkelig var masse liv i vesla vår!! ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ååh, det høyrtest utruleg koseleg ut :) gledar meg sånn til å oppleve sparka. Eg verk ein del i magen for tida. Er litt bekymra. Men det er vell alle gravidmødre om dei føle noke er som det ikkje skal :)
Håper ikkje det er lenge igjen til eg kjenner det! :)

Jeg kjente liv første gang rundt uke 17, siden synes jeg ikke det har blitt verken mye tydeligere eller oftere, og har av og til lurt litt på om det kan være riktig. Så, i dag, serverte jenta de første sparkene oppover, og da var det ikke tvil om at det var mer kraft en tidligere. Tror det har mye å si hvordan babyen ligger og med min virker det som om dagsformen varierer. Veldig stille noen dager og mer liv andre dager. Er 24+3 i dag. Tror nok alt er i orden med både min og din :-)

Jeg kjente liv første gang rundt uke 17, siden synes jeg ikke det har blitt verken mye tydeligere eller oftere, og har av og til lurt litt på om det kan være riktig. Så, i dag, serverte jenta de første sparkene oppover, og da var det ikke tvil om at det var mer kraft en tidligere. Tror det har mye å si hvordan babyen ligger og med min virker det som om dagsformen varierer. Veldig stille noen dager og mer liv andre dager. Er 24+3 i dag. Tror nok alt er i orden med både min og din :-)
Du har nok heilt rett,det høyres jo naturlig ut. Men så deilig å kjenne spark for deg! Sikkert ein utruleg opplevelse. Her i gården går det fortsatt berre i "murringar", håpar det kjem snart her og :) er nok som du seier, at det kjem heilt an på korleis babyen ligger. Eg trur/ føler at den ligg og sparka/vrir på seg med føttene ned. :) Vi får berre glede oss til å få kjent det oftere og tydligere :) :)

Jordmora mi sa at man skal kjenne bevegelser daglig fra uke 26, men før det kan det variere :)

Wii :D i går kveld da me la oss, fekk begge kjenne småspark i fra babyen. :) :) Eg trur babyen har hatt ein stilling som har gjort det vanskligare for meg å kjenne!
Sambo synes det var veldig fascinerande, og me gler oss til fleire og tydlegare spark!! :)

Wii :D i går kveld da me la oss, fekk begge kjenne småspark i fra babyen. :) :) Eg trur babyen har hatt ein stilling som har gjort det vanskligare for meg å kjenne!
Sambo synes det var veldig fascinerande, og me gler oss til fleire og tydlegare spark!! :)

Så bra :) Lettere å slappe av når man kjenner at de er der ;)

Lillegull tok helt av her i går!! Sparket skikkelig hardt og maaange ganger :) var så gøy :D
Hele magen flyttet på seg når hun dro til :p
Sjeldent det har vært så mye liv så tydelig at det varierer fra dag til dag hvor mye liv :)

Back
Topp