Få barn til å sove lenger??

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har tips/råd??

Jenta mi sov til 7-8 før, helt til for 1 måned siden, da begynte ho å våkne kl 6... Eg har ikkje så veldig lyst å stå opp på den tiden, trenger ikkje opp før 6.30 når eg jobber dagvakter...

Vi har passelig temp på rommet, nok klær på ho og bekksvart på rommet, har døra litt på gløtt så det ikkje er heilt mørklagt. Ho blir lagt rundt kl 19 hver kveld, sover ca 1 1/2 time på dagtid.

Er takknemmelig om noen vil gi råd, har litt vanskelig for å akseptere at det er morgen kl 6, spesielt når ho virker som om ho ikkje er uthvilt.

følge me på denne då min har ein tendens t å våkna halv 6 *gjesp*

Her går det veldig i rykk og napp. Av og til sover 3åringen til 5, av og til til 7... Ingenting som gjør det. 1åringen sover til ho blir vekt.

Eg ser ikkje svarene når eg går inn på tråden... :o

Haaaater det nye opplegget her altså : @

vil si at kl 0600 er morran jeg da.. så har desverre ingen tips å komme med.

jenta di sover ca 12.5 timer om dagen/natta og det er jo bra da, men vis det fortsetter lenge så kanskje du bare kan kutte ned duppen på dagen? kanskje ho tar att den halvtimen på natta?
rart ho ikke virker uthvilt da ho våkner, men ungene har jo akkuratt noe som en "vekke klokke" i hodet har jeg på feelingenemoticon

her måtte jeg kutte duppen på dagen ved 2 års alder på jenta, pga ho sov mindre om natta, et stort tengn på att duppen på dagen måtte bort og att jenta hadde mer energi.

men det er som regel ikke vits i å prøve å legge seinere etter min mening, for våkner like tidlig uansett.

her gir vi litt vann og legger han ned igjen... ikke morgen før 06.30 her:)

floppen skrev:

sign.

floppen skrev:

Som eg skrev i hi, så er det ikkje morgen for meg kl 6... Tar fortsatt gjerne imot tips :)

Du får legge henne litt senere istedet da..?

Jeg ville ha lagt henne litt tidligere.. Det har fungert på begge mine! :)

Tøsa^^ skrev:
Da får du legge henne litt senere da.
Eller passer det deg dårlig det og kanskje?

Men jøsses.. 

Jeg stod opp kl 05 i en ganske lang periode jeg, så hvis klokka en sjelden gang ble over 06 så var jeg sjeleglad.
Stressa ikke med det og det gikk seg til etterhvert. Nå sover han til alt mellom 06.30 og 08.30...

kasandre skrev:
floppen skrev:

Som eg skrev i hi, så er det ikkje morgen for meg kl 6... Tar fortsatt gjerne imot tips :)

Så her må barnet ta hensyn til mor mener du?? Syns kanskje ho er litt liten til å skjønne det. her sto vi opp kl 0500 i lang tid. Nå som ho er snart 4 er det litt lettere og si at ho må sove videre hvis ho våkner kl 0500.

Tøsa^^ skrev:
Da får du legge henne litt senere da.

Eller passer det deg dårlig det og kanskje?

Hvis det bare er drit du har å si, så gi faen i å svare! Hater sånne kvalmeskapere som deg!

Og nei, eg vil ikkje legge jenta mi seinare, ho trenger å legge rundt kl 19.

floppen skrev:
kasandre skrev:
floppen skrev:

Så her må barnet ta hensyn til mor mener du?? Syns kanskje ho er litt liten til å skjønne det. her sto vi opp kl 0500 i lang tid. Nå som ho er snart 4 er det litt lettere og si at ho må sove videre hvis ho våkner kl 0500.

Helst ;)

Det eg meiner er at ho alltid har sovet til 7-8 og plutselig har det snudd, tenker noe må justeres. Eg kjenner barnet mitt og ho trenger såpass søvn, fordi du og barna dine er fornøyd med å stå opp kl 5-6 betyr det ikkje alle andre er det.

rodstilk skrev:
Jeg ville ha lagt henne litt tidligere.. Det har fungert på begge mine! :)

Det må prøves! :)

Døgnrytmen endres den også.

Er hun uthvilt klokka 6 er hun det. Da får du bare legge deg tidligere om du er så trøtt da.. Er ikke så veldig uvanlig at unger våkner i den tiden da..

Senator Malin skrev:
Døgnrytmen endres den også.

Er hun uthvilt klokka 6 er hun det. Da får du bare legge deg tidligere om du er så trøtt da.. Er ikke så veldig uvanlig at unger våkner i den tiden da..

Må vel være lov til og ønske, og forsøke, og få barne til og sove litt lenger alikevel? Spesielt hvis barnet ikke virker uthvilt når det står opp?

En ting er og tvinge ett våkent barn til og bli i sengen om morgenen fordi foreldrene ønsker og sove mer, en annen ting er og forsøke og endre rutinene så morgenen ikke kommer så tidlig. Ser virkelig ikke problemet i og spørre om råd for dette.

Back
Topp