FØDSEL!!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hva gleder du deg til når fødselen setter igang? Og hva gruer du deg til?

Jeg gleder meg til mestringsfølelsen når det er over.

Gleder meg til alle følelsene rundt det, opplevelsen mellom meg og mannen min og det gode samarbeidet. Han er min perfekte fødselspartner og vet akkurat hvordan jeg vil ha det <3
Så gleder jeg meg til å få sønn nr 2 på brystet <3

Gruer meg til den smerten som er mellom 5-9 cm!! Men skal komme meg gjennom det denne gangen også, uten smertestillende :-)

Gleder meg til å bli ferdig. Så er jeg veldig nysgjerrig om vi får en gutt eller jente

Gleder meg til det er over :) lyst å prøve mest mulig naturlig fordi epuderal gjør fødsel lengre og det er mye lettere å få rift når andre skal styre. Vil gjøre det mest mulig i mitt tempo

Gleder meg til å få oppleve på godt og vondt hvordan det er å føde. Gleder meg aller mest til å få bli kjent med den lille, til tiden etterpå. Jeg gruer meg til følelsen av å ikke ha kontroll over egen kropp.

Gleder meg til alle følelsene rundt det, opplevelsen mellom meg og mannen min og det gode samarbeidet. Han er min perfekte fødselspartner og vet akkurat hvordan jeg vil ha det <3

Gruer meg til den smerten som er mellom 5-9 cm!! Men skal komme meg gjennom det denne gangen også, uten smertestillende :)
Sånn er det med meg og min mann også. Veldig godt å kjenne at det er et samarbeid!

Kan forresten gå raskere den tiden med nr 2. For meg tok det 20 min fra en halv cm til 8. Babyen var ute en time etter at hun målte en halv cm.. Men så klart som du sier, veldig vondt akkurat da.

Det å komme på føden og vite at nå skal jeg snart få møte barnet mitt er en helt utrolig følelse! Når de sier at "Nå ser jeg hodet" så kommer adrenalinet i full fart og de siste smertene er virkelig verdt det! For med ett er knøttet ute og vi skal får kose og nusse og virkelig bare nyte stunden som nybakte foreldre!

Gleder meg faktiskt til selve fødselen, er veldig spent siden dette er min første. Spent på hvordan smertene er og alt rundt fødselen. Men mest av alt gleder jeg meg til å få guttungen på brystet :)

Gleder meg til fødselen, spent på hvordan den starter og hvor lang tid det tar denne gangen og om jeg klarer meg uten smertestillende nå og :) gruer meg egentlig ikke til no :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Gruer meg mest til å ikke nå frem til sykehuset i tide.. Gleder meg til fødsel og at det er over og være ferdig med et tungt svangerskap.

Har ikke vært gjennom det før selv, men har vært tilstede under endel fødsler:-)

Jeg baaaare gleder meg faktisk! Gleder meg til alle følelsene rundt det og spenningen over hvordan og når det kommer til å starte! Også gleder jeg meg til mestringsfølelsen etterpå, og til å få møte den lille jenta vår! Er også veldig spent på hvordan mannen min vil reagere, og gleder meg så til at han skal bli pappa! Hihiiii:-)

Jeg gleder meg egentlig ikke så veldig mye til fødselen, men blir det fødsel betyr det at kroppen i magen ligger med hodet ned! :)

Spent på hvordan det utarter seg, hvor lang tid det tar, om vi kommer oss på sykehuset, hvordan de på sykehuset tar i mot oss, om jeg skal ha en naturlig fødsel eller ikke, revner jeg? Må de klippe? Mange små ting, men ser fram til hvordan det går :)

Og til slutt, få han på brystet og se hvordan han ser ut, om han passer til navnet vi har valg ;)

Gruer meg til den smerten som er mellom 5-9 cm!! Men skal komme meg gjennom det denne gangen også, uten smertestillende :-)
Er det da man har mest smerter.5-9cm? Første fødsel så ankom jeg på sykehuset med 8 cm åpning men kan ikke huske at det gjorde sååå vondt.

Spent på heile fødselen. Spent om da blir setefødsel eller ikkje, dåblir jo alt litt meir planlagt . Glede meg te å oppleva detta sammen med min kjære:)

Spent på når den starter, om det blir vanlig fødsel eller keisersnitt. Gruer til det å bare ligge her og bare vente, og håpe at det ikke setter igang for tidlig!

Er det da man har mest smerter.5-9cm? Første fødsel så ankom jeg på sykehuset med 8 cm åpning men kan ikke huske at det gjorde sååå vondt.

For min del så var det den verste fasen men som enhver fødsel så er nok dette også veldig individuelt :-)

Gleder meg til få hilse på babyen.
Gleder meg til et tungt svangerskap er over.
Gruer meg til hendelsesforløpet, det er så mye HVIS HVIS HVIS pga hendelser i første fødsel, men det går nok bra uansett, er jo i tryggehender på sykehuset ...

Back
Topp