FØDEBAGEN

Noen som har begynt å tenkt på den? :rolleyes:
Når skal du pakke den å hva skal være oppi ? :D
Denne må jeg følge. Til nå har jeg bare tenkt på klær , blodsirkulasjonsballer og en kjølebag med mat :hilarious: Og så skal jeg putte en doula oppi der :) Følger for flere tips.

Denne må jeg følge. Til nå har jeg bare tenkt på klær , blodsirkulasjonsballer og en kjølebag med mat :hilarious: Og så skal jeg putte en doula oppi der :) Følger for flere tips.

Er ikke en doula en person? :scratch

Jeg har puttet slipperser i fødebagen. Så langt har jeg kommet, liksom. :knegg: Har en plan, men det krever noe innkjøp. Så det blir vel ikke før neste lønn. :shy:

Jeg er helt besatt av lister (driver med bullet journaling for dere som vet hva det er) og har lister for det meste.. men denne fødebagen er noe av det vanskeligste (selv om jeg har gjort det 2 ganger før også...)
Tenker at bagen skal være ferdigpakket til rundt 1 april, da jeg har termin 1 mai! Skal prøve å få skrive ned hva jeg har på lista mi foreløpig, også vil jeg gjerne ha tips og innspill jeg også altså!

Fødebagen (hvis jeg bestemmer meg for å dele opp i fødebag og barselbag - hvis ikke går alt i samme bag):
  • Litago
  • Jus (liker kun vann og melk nå i svangerskapet da det er eneste jeg liker bortsett fra juice og litago som jeg ikke skal drikke pga høy glukosetest)
  • Vannflaske
  • Mobil + lader
  • Lipsyl
  • Linsebeholder med linsevæske
  • Helsekort
  • Fødebrev
  • Kjeks
  • Sjokolade

Barselbagen

• 2 ammebh
  • 1 ammeinnlegg ull
  • Ammetopper (usikker på antall)
  • 2 ammesingletter
  • Yogabukser (usikker på antall)
  • 2 cardigan
  • Noe å sove i
  • Morgenkåpe (usikker på denne)
  • Spekemat
  • Noe godteri
  • Gave fra storesøsken
  • 6 truser
  • 4 par sokker
  • Joggesko
  • Slippers (hvor får jeg kjøpt greie??)
  • Håndkrem
  • Bujo
  • Ammepute
  • kortmappe
  • Noe å reise hjem i
  • Toalettsaker
    • Sminkeservietter
    • Deodorant
    • Linseutstyr
    • Sminke
    • Hårstrikk/spenner
    • Purelan
    • Sjampo
    • Nattbind
    • Tannbørste+krem
    • Hårkrem
Til baby (mye her er til hjemreisen også da)
  • 2 nattdrakter
  • 3 bodyer
  • 3 bukser
  • 2 strømpebukser
  • 2 par sokker
  • Hentesett
    • Romper
    • Lue
    • Sokker
    • Jakke
    • Body
    • Strømpebukse
    • Teppe
  • Våtservietter
  • Engangskluter
  • bilstol+base
  • gulpekluter (aner ikke antall)
  • Smokk
  • Lue bomull
  • Lue ull
  • Bilstolpose (usikker... spørs hvor varmt det er rundt fødsel)
  • Bleier
  • Stellesekk

Til mannen
  • 3 antrekk
  • Toalettsaker
  • Mobil+lader

Jeg er helt besatt av lister (driver med bullet journaling for dere som vet hva det er) og har lister for det meste.. men denne fødebagen er noe av det vanskeligste (selv om jeg har gjort det 2 ganger før også...)
Tenker at bagen skal være ferdigpakket til rundt 1 april, da jeg har termin 1 mai! Skal prøve å få skrive ned hva jeg har på lista mi foreløpig, også vil jeg gjerne ha tips og innspill jeg også altså!

Fødebagen (hvis jeg bestemmer meg for å dele opp i fødebag og barselbag - hvis ikke går alt i samme bag):
  • Litago
  • Jus (liker kun vann og melk nå i svangerskapet da det er eneste jeg liker bortsett fra juice og litago som jeg ikke skal drikke pga høy glukosetest)
  • Vannflaske
  • Mobil + lader
  • Lipsyl
  • Helsekort
  • Fødebrev
  • Kjeks
  • Sjokolade

Barselbagen

• 2 ammebh
  • 1 ammeinnlegg ull
  • 2 ammesingletter
  • 2 cardigan
  • Noe å sove i
  • Spekemat
  • Noe godteri
  • Gave fra storesøsken
  • 6 truser
  • 4 par sokker
  • Joggesko
  • Håndkrem
  • Bujo
  • Ammepute
  • kortmappe
  • Noe å reise hjem i
  • Toalettsaker
    • Sminkeservietter
    • Deodorant
    • Linseutstyr
    • Sminke
    • Hårstrikk/spenner
    • Purelan
    • Sjampo
    • Nattbind
    • Tannbørste+krem
    • Hårkrem
  • 2 nattdrakter
  • 3 bodyer
  • 3 bukser
  • 2 strømpebukser
  • 2 par sokker
  • Hentesett
    • Romper
    • Lue
    • Sokker
    • Jakke
    • Body
    • Strømpebukse
    • Teppe
  • Våtservietter
  • Engangskluter
  • bilstol+base
  • Smokk
  • Lue bomull
  • Lue ull
  • Bleier
  • Stellesekk

Til mannen
  • 3 antrekk
  • Toalettsaker
  • Mobil+lader

Jeg har Adidas-slipperser. Finner det og tilsvarende på de fleste sportsbutikker.

Og så var det lurt å sette frist for pakking av bagen til en måned før termin. :)

Jeg har Adidas-slipperser. Finner det og tilsvarende på de fleste sportsbutikker.

Og så var det lurt å sette frist for pakking av bagen til en måned før termin. :)
Jeg pakket vel ferdig bagen sånn ca 1 minutt før jeg gikk i bilen sist. Ungen kom jo allerede 4 dager etter termin. Er jo ikke klar så tidlig:hilarious:

Jeg begynner nok å vaske babyklærne når jeg slutter å jobbe 3 uker før termin. Nå har jeg ikke ekstra kapasitet til forberedelser. Alt for sliten på ettermiddagene. Når ting er vasket og tørket, blir nok det til babyen pakket ganske fort, og ellers blir det bare en liste med det jeg skal ha til meg selv. Kommer jo til å bruke klærne mine, og har ikke så mange bukser som passer i størrelse gravid at jeg kan avse noen over lengre tid.

• Litago
  • Vannflaske
  • Mobil + lader
  • Lipsyl
  • Helsekort
  • Fødebrev
  • Kjeks
  • Sjokolade

Barselbagen

• 2 ammebh
  • 1 ammeinnlegg ull
  • 2 ammesingletter
  • 2 cardigan
  • Noe å sove i
  • Spekemat
  • Noe godteri
  • Gave fra storesøsken
  • 6 truser
  • 4 par sokker
  • Joggesko
  • Håndkrem
  • Bujo
  • Ammepute
  • kortmappe
  • Noe å reise hjem i
  • Toalettsaker
    • Sminkeservietter
    • Deodorant
    • Linseutstyr
    • Sminke
    • Hårstrikk/spenner
    • Purelan
    • Sjampo
    • Nattbind
    • Tannbørste+krem
    • Hårkrem
  • 2 nattdrakter
  • 3 bodyer
  • 3 bukser
  • 2 strømpebukser
  • 2 par sokker
  • Hentesett
    • Romper
    • Lue
    • Sokker
    • Jakke
    • Body
    • Strømpebukse
    • Teppe
  • Våtservietter
  • Engangskluter
  • bilstol+base
  • Smokk
  • Lue bomull
  • Lue ull
  • Bleier
  • Stellesekk

Til mannen
  • 3 antrekk
  • Toalettsaker
  • Mobil+lader
Med denne listen ville jeg tro du var førstegangs, det var listen sin det laughing6
Tror ikke jeg har halvparten av det på min liste (som forøvrig ikke er påtenkt enda,haha)

Med denne listen ville jeg tro du var førstegangs, det var listen sin det laughing6
Tror ikke jeg har halvparten av det på min liste (som forøvrig ikke er påtenkt enda,haha)
Hvorfor virker det som jeg da er førstegangs? Er jo erfaring av hva jeg har behøvd de siste gangene som har gitt grunnlag for lista ;) hva du tenker du jeg ikke har bruk for?

Tenkte noe sånn:

Baggen:
Mine klær:
- Amme bh
- Amme singlet
- Truser
- Sokker
- 2 t-skjorter
- 2 gensere (1 tynn og en tykk)
- 2 pyjsbukser
- 1 thighs å reise hjem i.

Toalettvesken:
- Tannkost og tannkrem (og listerin)
- Hårbørste
- Hårstrikk
- Håndkrem
- Shampo og balsam
- Ansiktskrem
- Ansiktservietter
- Ammeinnlegg
- Litt sminke
- Et par bind

Snacks:
- Redbull
- Liten chipspose
- Sjokolade

Til baby:
- Bilstol
- Teppe
- 2 body
- 2 bukser
- 2 sokker
- 2 luer
- Hentesett
- Bleier
- Smokk
- Koseklut
- Våtservietter
- Et par gaskluter

I veska:
- Lypsyl
- Nesespray
- Vannflaske
- Lader
- Mobil
- En hårsrtikk
- Helsekort og fødebrev

Har jeg glemt noe nå? Har jeg med for mye? :wtf:

Hvorfor virker det som jeg da er førstegangs? Er jo erfaring av hva jeg har behøvd de siste gangene som har gitt grunnlag for lista ;) hva du tenker du jeg ikke har bruk for?
Var ikke meningen å tråkke deg på tærne hvis du følte det slik ;) som førstegangs så tar man ofte med seg mange ting man gjerne ikke får bruk for, snakker selv om erfaring ;)
men vi er ulike og du har tydeligvis større behov for overnevnte ting enn det jeg har :) men igjen, sorry hvis jeg fornærmet deg ;)

Var ikke meningen å tråkke deg på tærne hvis du følte det slik ;) som førstegangs så tar man ofte med seg mange ting man gjerne ikke får bruk for, snakker selv om erfaring ;)
men vi er ulike og du har tydeligvis større behov for overnevnte ting enn det jeg har :) men igjen, sorry hvis jeg fornærmet deg ;)

det går bra altså - men vil gjerne ha tilbakemld på hva du tenker man ikke har bruk for - for med denne gravidhjernen har jeg nesten gitt opp .... ;) jeg reduserer til stadighet på lista mi ;)

Jeg tenkte over spørsmålet om hva som står på lista, som jeg ikke har bruk for. Jeg fjernet omtrent 1/3 som delvis går ut på å redusere mengde og ta bort halvparten fra toalettsakene:) Jeg vil ikke ta med badekåpe eller gave fra søsken f.eks, men det er jo smak og behag. Jevnt over en god liste, og særlig joggesko er den tingen jeg ikke hadde med første gangen, som jeg hadde så veldig bruk for for å jogge frem og tilbake mellom barsel og nyfødt intensiv.

Jeg legger til
Paracet
Febertermometer
Fylte horn
Brus
Også har jeg tenkt å ha et tisselaken i bilen til å sitte på om vannet skulle gå underveis.

det går bra altså - men vil gjerne ha tilbakemld på hva du tenker man ikke har bruk for - for med denne gravidhjernen har jeg nesten gitt opp .... ;) jeg reduserer til stadighet på lista mi ;)
Det blir feil av meg å si hva du IKKE får bruk for da, for du har jo som du selv sier, skrevet denne listen på bakgrunn av erfaring og hva du føler du har hatt behov for tidligere ;)
Men for min egen del hvis du absolutt vil vite så pakker jeg ikke med meg feks stelleprodukter til baby bla. Dette har de jo på sykehuset. Og skulle uhellet være at baby gjør på seg på vei hjem så bor jo vi bare 15 min fra sykehuset ;) Nå tar jeg sikte på å dra hjem så fort som mulig etter fødsel så for min del så trenger jeg vel bare 1 skifte til meg selv, baby og evt far. Og skulle det bli slik at vi må bli lengre så bor vi som sagt ikke så langt fra sykehuset ;) Tro meg, jeg har hatt mine lister jeg også, men etter 2 fødsler hvor jeg var relativ kjapt ute igjen av sykehuset så har jeg lært hva jeg trenger og ikke trenger å ha med meg. Men igjen, dette gjelder jo meg ;)

Tenkte noe sånn:

Baggen:
Mine klær:
- Amme bh
- Amme singlet
- Truser
- Sokker
- 2 t-skjorter
- 2 gensere (1 tynn og en tykk)
- 2 pyjsbukser
- 1 thighs å reise hjem i.

Toalettvesken:
- Tannkost og tannkrem (og listerin)
- Hårbørste
- Hårstrikk
- Håndkrem
- Shampo og balsam
- Ansiktskrem
- Ansiktservietter
- Ammeinnlegg
- Litt sminke
- Et par bind

Snacks:
- Redbull
- Liten chipspose
- Sjokolade

Til baby:
- Bilstol
- Teppe
- 2 body
- 2 bukser
- 2 sokker
- 2 luer
- Hentesett
- Bleier
- Smokk
- Koseklut
- Våtservietter
- Et par gaskluter

I veska:
- Lypsyl
- Nesespray
- Vannflaske
- Lader
- Mobil
- En hårsrtikk
- Helsekort og fødebrev

Har jeg glemt noe nå? Har jeg med for mye? :wtf:

Har jeg glemt noe nå?

Slippers til dusjen
Tøfler
Morgenkåpe
Hårføner
Deodorant
Kamera til fødsel å etter
Lang Cardigan til å dekke bleierompa
Parace til etter rier(greit å ha selv liggende)
Brystvortekrem til såre nippler å lepper istedenfor lepsyl :)

Noe jeg har tenkt på :)

Jeg tenkte over spørsmålet om hva som står på lista, som jeg ikke har bruk for. Jeg fjernet omtrent 1/3 som delvis går ut på å redusere mengde og ta bort halvparten fra toalettsakene:) Jeg vil ikke ta med badekåpe eller gave fra søsken f.eks, men det er jo smak og behag. Jevnt over en god liste, og særlig joggesko er den tingen jeg ikke hadde med første gangen, som jeg hadde så veldig bruk for for å jogge frem og tilbake mellom barsel og nyfødt intensiv.

Jeg legger til
Paracet
Febertermometer
Fylte horn
Brus
Også har jeg tenkt å ha et tisselaken i bilen til å sitte på om vannet skulle gå underveis.
Har du en god oppskrift på fylte horn du vil dele :)

Det blir feil av meg å si hva du IKKE får bruk for da, for du har jo som du selv sier, skrevet denne listen på bakgrunn av erfaring og hva du føler du har hatt behov for tidligere ;)
Men for min egen del hvis du absolutt vil vite så pakker jeg ikke med meg feks stelleprodukter til baby bla. Dette har de jo på sykehuset. Og skulle uhellet være at baby gjør på seg på vei hjem så bor jo vi bare 15 min fra sykehuset ;) Nå tar jeg sikte på å dra hjem så fort som mulig etter fødsel så for min del så trenger jeg vel bare 1 skifte til meg selv, baby og evt far. Og skulle det bli slik at vi må bli lengre så bor vi som sagt ikke så langt fra sykehuset ;) Tro meg, jeg har hatt mine lister jeg også, men etter 2 fødsler hvor jeg var relativ kjapt ute igjen av sykehuset så har jeg lært hva jeg trenger og ikke trenger å ha med meg. Men igjen, dette gjelder jo meg ;)

vi bor 2,5 time unna sykehus med bil og båt - derfor har vi med stelleprodukter ;) hadde ikke med det til førstemann da vi bodde 5 minutt unna sykehus ;) pga avstanden og blodprøvene må vi også være på sykehuset til blodprøvene er tatt (trenger ikke å utsette lille for 7,5 time i bil den første uka akkurat). Derfor vi har med såpass mye skift også - tilfelle noe oppstår som gjør at vi må være lengre ;) listen så ikke sånn ut da vi bodde rett ved sykehuset ;)

Back
Topp