Ey jenter...

Tanketrollet

Forumet er livet
KNIIIIIIP!!! 

Takk den trengte jeg! [:D]

Du sier noe der...

Hihihi kniper hver enda dag jeg[:D] *kniiip*

*kniiiiiipe* [:D]

Eg spør sikkert dumt...

men er det ein spesiell teknikk for å knipe? Eller er det berre sånn "vanleg" kniping når ein må tisse liksom?

*lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala*

Det er som når du skal stoppe å tisse mens du tisser.

ORIGINAL: Tanketrollet

Det er som når du skal stoppe å tisse mens du tisser.

Jepp[:)]

Klippet litt i fra bekkenbunnen.no jeg

1) Hvordan finner jeg bekkenbunnen? Området mellom skjede og endetarm kalles perineum. Dette er det stedet utenpå kroppen der du kan se bekkenbunnen trekke seg sammen. Finn frem et speil og sett deg halvveis oppreist med bøyde knær eller på huk. Lukk/snurp endetarmsåpning GODT igjen som om du skal holde igjen mye luft, og legg merke til hvordan perineum trekker seg litt inn i kroppen. Du kan også stoppe urinstrålen mot slutten av vannlating eller legge to fingre på perineum mens du snurper/lukker åpningene igjen og kjenner det lille løftet. Hold lukkefokus på endetarmsåpningen - da aktiviserer du nemlig levator ani, bekkenbunnens hovedmuskel som trekker seg opp og frem innvendig i bekkenet. Hvis du plasserer en til to fingre i skjeden, kan du kjenne at du strammer rundt fingrene sammen med et drag inn i kroppen. Prøv å puste normalt mens du bruker bekkenbunnen. Sete-og magemuskler skal ikke jobbe aktivt, men hvis du føler eller ser en liten stramning nedenfor navlen, er det fordi muskelen Transversus Abdominis, den dype korsettmuskelen, aktiviseres sammen med bekkenbunnen. Dermed får du også en gratis effekt av bekkenbunnstreningen.  

2) Hvordan bruker jeg bekkenbunnen? En av de mest effektive måtene å bruke bekkenbunnen på, er å lukke/snurpe endetarmsåpning GODT igjen før du løfter, hoster, nyser eller utfører andre aktiviteter som medfører en stor økning i det innvendige buktrykket. Kvinner med kronisk hoste, allergi med hyppig nysing og mange tunge løft i arbeids-eller småbarnstid beskytter seg selv og forebygger plager ved å bruke bekkenbunnen på denne avvergende måten. Barselkvinner og kvinner med lekkasjeproblemer trenger å trene bekkenbunnen systematisk i tillegg til avvergende bruk.
Gravide kan forebygge urinlekkasje etter fødselen ved å trene bekkenbunnen i svangerskapet.

Huff, tiltak å huske det... Er alt for dårlig på det... 

Back
Topp