Extremt stressa ..

tuppis

Glad i forumet
Jeg holder på med praksis delen på fagbrevet mitt, jeg begynnte Idag. Jobben min er veldig fysisk tung og stressende . Kroppen min stresser ekstremt mye og magen kniper helt sykt. De neste dagene denne uken blir så utrolig tøffe .. Da det er tyngre det jeg skal gjøre imorgen, onsdag og torsdg. Kroppen min er helt ute av seg og jeg kjenner jeg er så redd for å miste pga stress. Jeg har ikke latt meg kjent på gleden ang graviditeten pga jeg visste at denne uken ville bli tøff og tør ikke glede meg før den er over..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også en ekstremt fysisk krevende jobb, og fra torsdag i forrige uke merket jeg at jeg MÅ ta hensyn til de signalene kroppen gir. Vanligvis så klarer jeg å presse meg til og stå på og jobbe hele dagen men i helga sa kroppen min stopp! På søndag måtte jeg til legen fordi jeg hadde slet med svimmelhet, skjelvinger, ekstremt tungpustethet og smerter i nyren. Det var da jeg fant ut at jeg var gravid, jeg hadde ingen anelse. Nå nyter jeg tre nødvendige fridager, og når jeg kommer tilbake på jobb på torsdag så må jeg ta en prat med sjefen for å gi beskjed om at det er visse ting jeg rett og slett ikke kommer til å kunne gjøre resten av sesongen. Veldig frustrerende ettersom jeg nyter hver dag på jobb fordi jeg får stå på ski nedover i full fart, men det er det slutt på nå. Kommer ikke til å slutte å stå på ski, men jeg kommer til å måtte ta det veldig mye mer med ro, og være veldig mye mer forsiktig så jeg ikke faller. Hadde ikke tenkt å bli gravid nå, men det er skjedd og da må jeg gjøre noen grep rett og slett, selv om det passer heller dårlig.

Poenget mitt er at jeg skjønner at det ikke er lett og at du føler at praksisen din er noe du må gjøre:) (og det er det jo på en måte selvfølgelig), men hvis du er redd for å miste pga stress så bør du kanskje snakke med legen din for å få noen tips og råd. Du fortjener jo å nyte og glede deg over graviditeten, det er jo et lite mirakel du har i magen :) Ellers så håper jeg du får stresset ned og slappet av og kost deg masse fremover :):):)

Jeg skjønner deg godt. Jeg er desverre veldig mottakelig for stress som setter seg godt i hele kroppen og i hodet. Ble sykemeldt fra min praksis nå fordi jeg er trett og slapp og dermed kommer til å få stress mye lettere. Veldig godt å slippe det akkurat nå :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp