Extra kontroll på torsdag....

*Mamma t Gullungene*

Elsker forumet
Gruer meg... Puh.. Var hos jordmor igår og jeg hadde da for høyt blodtrykk,
så ska in  på en extra sjekk på torsdag å ta nytt blodtrykk...
Wilma ligger nå med hodet godt festet nede i bekkenet [:D],
slimproppen el ihf en del av den gikk for 1,5 uke siden..
Har hatt veldig mye kynnere siste tiden, som mer kan sammenlikes med veer.. trur jeg..[:'(]
Legen bad meg ta tid på dem neste gang.
Skulle ringe ham, jordmor el føden direkte hvis jeg fikk plutslig hodepine, flimer foran øyne ell
vondt i magen, sån som hold, på høyre side.. hmm...

Begynner å tenke masse nå, sambo`n ska på siste jobbreise til Tyskland neste uke (mandag-torsdag)
Blir kjempe nervøs jeg, men har sagt til han at han må vente å se vad resultatene på torsdag sier først å fremst..
Så nå ska jeg bare ta det enda mer med ro å prøve å slappe av...

skjønner at dette er litt skummelt... men nå er du i alle fall i gode hender, og du blir fulgt opp... Det betyr også at om du merker noe nå så får du komme rett inn til lege/sykehus. Lykke til!!

Huff, det høyrdes ikkje kjekt ut, men det er bra at alt er under kontroll å at du får hjelp:) Det ordner seg nok. Lykke til[:)]

Huff det høres ikke så kjekt ut nei...
Håper virkelig at alt ser bra ut på kontrollen på torsdagen, og at kynnerene gir seg!
Skjønner godt at du er nervøs med tanke på at samboeren skal reise vekk nå.
Får krysse fingrene for at alt står bra til!!!!
Men skulle noe skje, og den lille skulle fødes nå, er det jo en god trøst at den lille nå
faktisk er i meget god stand til å klare seg selv utenfor magen din!
Lykke til på torsdagen!!!

ORIGINAL: Lehcar

Men skulle noe skje, og den lille skulle fødes nå, er det jo en god trøst at den lille nå

Mmmm... Han legen som var hos jordmor sa det og.. De gjør ingenting for å stoppe fødseln hvis den skulle starte nå..
Det kjennes enda godt å høre at hun er i god stand å klare seg selv  [:D] 
For min del kan jeg gjerne føde for tiden, men hadde likevel vært fint å vente til august ihf [;)]
Hadde en drøm for lenge siden, kanskje i mai en gang, at jeg fikk ei jente på 2800 gram, 49 cm lang den 4e august..
Så vi får vel se.. hehe

ORIGINAL: Maria_10
Hadde en drøm for lenge siden, kanskje i mai en gang, at jeg fikk ei jente på 2800 gram, 49 cm lang den 4e august..
Så vi får vel se.. hehe

Spennende!! Tenk om du er sanndrømt!?!

Jeg drømte en natt i ferien at jeg fikk en gutt på 3.333g (men jeg drømte ikke dato, og jeg husker ikke hvor lang han var)

Å! Nå må det intensiv avslapning til for deg! Ta et fotbad og drikk masse kaldt vann! En kald klut på hodet? Det hadde jeg i går og det var godt! Orker ikke gå rundt i sola! Du er i byen nå? Det blir nok for mye stress med Tøyenbadet for oss nå kanskje. Lurer på om man ikke skal bade uansett når slimproppen har gått, da man kan få infeksjon! Knip igjen så godt du kan. Det går nok bra skal du se! Trenger ikke ta sorgene på forskudd, skjønner godt at du tenker litt hvis han skal dra til Tyskland. Har du noen andre her i Oslo?

ORIGINAL: Lehcar

Mmmm... Han legen som var hos jordmor sa det og.. De gjør ingenting for å stoppe fødseln hvis den skulle starte nå..
Det kjennes enda godt å høre at hun er i god stand å klare seg selv  [:D] 
For min del kan jeg gjerne føde for tiden, men hadde likevel vært fint å vente til august ihf [;)]
Så vi får vel se.. hehe

Du skal føde på ahus ikke sant? Min jm sa de prøvde å stoppe helt til uke 36. Hun ville derfor at jeg ikke skulle jobbe i disse ukene sånn at man er sikker på at vi gjør alt for at ikke noe starter. De sier så mye forskjellig syns jeg.

ORIGINAL: bæibi

Å! Nå må det intensiv avslapning til for deg! Ta et fotbad og drikk masse kaldt vann! En kald klut på hodet? Det hadde jeg i går og det var godt! Orker ikke gå rundt i sola! Du er i byen nå? Det blir nok for mye stress med Tøyenbadet for oss nå kanskje. Lurer på om man ikke skal bade uansett når slimproppen har gått, da man kan få infeksjon! Knip igjen så godt du kan. Det går nok bra skal du se! Trenger ikke ta sorgene på forskudd, skjønner godt at du tenker litt hvis han skal dra til Tyskland. Har du noen andre her i Oslo?

Jepp, jeg er i byen nå... Helt sykt vilken varme det er her da [;)] Ikke mye skygge heller da... hehe..
Vi avvakter begge til imorra for se vad som skjer videre.. 
Hvis det blir mere oppfølgning, UL, sykehus osv.. så blir han hjemme..
Han har ikke lyst til å være borte hvis noe skulle skje liksom [:)] Det er jeg kjempe glad for..!

Skall høre med han, legen, vad han sier om å bade å sån... Det er jo deilig å få svalket seg av litt og!
Men en fika må vi jo få till ihf..? Ta en salat, kaffe å en cola en plass [:D]

ORIGINAL: bæibi

Jepp, jeg er i byen nå... Helt sykt vilken varme det er her da [;)] Ikke mye skygge heller da... hehe..
Vi avvakter begge til imorra for se vad som skjer videre.. 
Hvis det blir mere oppfølgning, UL, sykehus osv.. så blir han hjemme..
Han har ikke lyst til å være borte hvis noe skulle skje liksom [:)] Det er jeg kjempe glad for..!

Skall høre med han, legen, vad han sier om å bade å sån... Det er jo deilig å få svalket seg av litt og!
Men en fika må vi jo få till ihf..? Ta en salat, kaffe å en cola en plass [:D]

Det må vi! Vi får se hva legen sier i morgen. Lykke til!

Har nå vært hos legen... Blodtrykket var bedre idag, men fortsatt høyt mot de første kontrollene da..
Fikk en extra time neste uke og for sikkrets skyld [:)]
Tok også blodprøve og urinprøve.. Urinprøven hade litt spor av blod og protein? hmm....
Blev ihf sent videre for analyse.. Litt ødem i beina..
Skulle ta det med ro og vile 30-40 min på ettermiddagen..!
Hadde en periode med riktigt vonde kynnere igår ikveld igjen, føles som man trenger og gå på do å få det ut liksom... [:'(]

Godt å høre at den lille og du har det bedre enn sist kontroll da!
Krysser fingrene for at litt avslapning fungerer som vidundermedisin for deg.
Også disse kynnerene da... vet hvordan du har det. Er ufattelig slitsomt når det står på.
Du får bare prøve å holde ut, og tenke positivt.

Vet ikke hvor høyt blodtrykk du hadde på forrige kontroll, men det er vanlig at blodtrykket
stiger noe på slutten av svangerskapet, bare ikke for mye da!
Selv var jeg plaget med lavt blodtrykk de første 20 ukene. Så ble det normalt, og nå
framover kommer det nok til å stige litt. Håper bare ditt blodtrykk holder seg stabilt, og
at alle spor i urinen din forsvinner.

Skjønner godt at du vil at den lille skal være inne i magen din en stund til!
Jo nærmere termin, jo bedre!

Lykke til! Tenker masse på deg!!!

Back
Topp