Exit

Litt drøy serie for meg. Kan liksom ikke se underholdningsverdien, men utifra denne tråden skjønner at jeg er i mindretall der

Ikke sett den enda og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Det på grunn av at jeg tidligere har hatt profesjonell tilknytning til mennesker som har sittet fast i undergrunnsverdenen fra ulike hold. Noen av disse har vært som gutta i Exit og noen av dem har vært en del av entouraget rundt dem, så denne delen av rikingmiljøet er ikke noe sjokkerende nytt for meg.

Det er mange tragedier og mange involverte når et menneske går ned for telling til avhengighet, dobbeltliv og moralsk utslettelse. Håper serien ikke bare blir tatt for underholdning, men at den setter i gang noen tanker rundt også.

Det er ikke de som er synlige med sin avhengighet som er den største gruppen, men de vi ikke ser. Han med den feteste bilen og hun med den dyreste veska kan godt være mer ut på skråplanet enn en underbemidlet person som sover ut rusen på en benk i en park.

De som har kommet seg ut og bruker sin livshistorie til å vekke og advare andre har jeg stor respekt for. Så det er bra at serien har skapt så stort engasjement og at så mange står frem med bekreftelser på at denne formen for avhengighet og utnyttelse også eksisterer i samfunnet vårt.

Litt drøy serie for meg. Kan liksom ikke se underholdningsverdien, men utifra denne tråden skjønner at jeg er i mindretall der
Helt enig. Har sett hele serien fordi det skrives så mye om den. Men vil ikke påstå at det er en bra serie. Den er helt ok.
Også når folk skriver at de likte den, så lurer jeg hvorfor? Hva er det som er så bra med den serien ....det er jo bare slåssing, dåp, damer...

Helt enig. Har sett hele serien fordi det skrives så mye om den. Men vil ikke påstå at det er en bra serie. Den er helt ok.
Også når folk skriver at de likte den, så lurer jeg hvorfor? Hva er det som er så bra med den serien ....det er jo bare slåssing, dåp, damer...

Godt å høre at det er flere som ikke er overbegeistret. Føler at jeg er litt unormal når jeg synes serien var litt drøy som underholdning

Sett klipp , men må vente så jeg får sett episode 1 først. Her snakker vi stå kuk på TV hahahaha.

Hvor kan man se denne serien? :-) Har lest litt om den, og kjenner til en annen bransje sånn sett, men tror nok at "the truth is stranger than fiction". Man trenger ikke finne på historier spm sett, det skjer merkelige nok ting i virkeligheten dersom man får høre historiene da. Det betyr ikke at det er normalen for de fleste å leve slik en del gjør, men at det er vanligere i enkelte bransjer tror jeg absolutt!

Hvor kan man se denne serien? :) Har lest litt om den, og kjenner til en annen bransje sånn sett, men tror nok at "the truth is stranger than fiction". Man trenger ikke finne på historier spm sett, det skjer merkelige nok ting i virkeligheten dersom man får høre historiene da. Det betyr ikke at det er normalen for de fleste å leve slik en del gjør, men at det er vanligere i enkelte bransjer tror jeg absolutt!

Den ligger på nrk.no og på NRK- appen.

Jeg liker hvordan den skildrer en type miljø, og virkelig får frem essensen av skyggesidene i disse miljøene. Jeg likte også at den faktisk ikke avsluttet med at alt kan løses med penger eller slikt, men at slutten viste hvordan mennesker kan sette seg selv i så utrolig destruktive vaner, og at selv om du ser at de ser seg selv utenfra i små glimt, så klarer eller vil de likevel ikke bryte ut av det mønsteret.
Det finnes mange, mange, mange serier med dop, sex og penger, men denne får for meg frem noe annet enn kun det rå og brutale som jeg synes det kan tendere til i visse amerikanske serier/filmer. Vel, sånn bortsettfra at de amerikanske seriene ikke viser en fyr med ståpikk eller lignende sexscener som i Exit :hilarious: der er det mer at de plutselig er ferdig å ligge med hverandre, og dama har selvfølgelig bhen på.
Dette er forskjellen som jeg synes gjør serien mer ekte. Og om man skal se på slåssing, så er den heller ikke sånn splæt med masse blod og unødvendig lange kampscener. Men vold er jo ikke megahyggelig å se på, så det er ikke min favoritt.

Det som gjør denne serien annerledes for meg, er også hvordan man kommer under huden på flere av karakterene, og hverken karakterene eller skuespillet er spesielt overfladisk. Det er rett og slett masse skikkelig godt skuespill. Agnes Kittelsen er spesielt god synes jeg, og den reisen hennes litt naive karakter i serien gjør i det hun innser at hun er gift med en ekstremt kontrollerende mann med sosiopatiske trekk, synes jeg er fabelaktig.
Men noen feel good serie det er det jo ikke, så liker man best det vil man kanskje ikke like dette. Dog tror jeg ikke at å gi seerne en god følelse var skaperne hensikt :)

Jeg så Exit ferdig igår kveld, og jeg sitter igjen med at det var en vellaget serie som virkelig krøp under huden på meg. Fantastisk bra skuespill og manus.

Kjente på ubehag og likte virkelig ikke de første to episodene. Tenkte at det var for drøyt til å kalles underholdning. Men så gikk jeg med på å se en til og etter det digga jeg den! Anbefales!

Back
Topp