Evigvarende forkjølelse..

trønderjente27

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Flere som er forkjøla?
Aaah, jeg er så lei av å pese med kjeften åpen hver natt. Ekstremt lite energi. Tett i pappen.

Har lest at det er vanlig at det henger lenge i når man er gravid...

Jeg er så lei!!

Bedrer det seg ikke må jeg øke sykemeldtprosenten min, for jeg er så tett og sliten..
 
Huff, god bedring! Tror det stemmer at forkjølelser og sånt henger litt lenger i når man er gravid, har nok noe med at kroppen også bruker mye energi på babyen. Jeg er også veldig tett i nesa, uten å være forkjøla, det tror jeg også er vanlig i svangerskapet. Fikk til og med munnsår i helga, det er kjipt. Blir jo også litt mer tungpusta så langt ut i svangerskapet. Ikke slit deg ut nå, be heller om mer sykemelding. Snart begynner jo permisjonen også!
 
Flere som er forkjøla?
Aaah, jeg er så lei av å pese med kjeften åpen hver natt. Ekstremt lite energi. Tett i pappen.

Har lest at det er vanlig at det henger lenge i når man er gravid...

Jeg er så lei!!

Bedrer det seg ikke må jeg øke sykemeldtprosenten min, for jeg er så tett og sliten..
Ikke direkte forkjøla her, men kjempe hovne slimhinner i nesen, så har vært tett hele svangerskapet, sover med munnen åpen og våkner med ørken i kjeften hver dag...

*bankibordet* ikke vært sjuk enda dette svangerskapet, og håper jeg holder meg frisk de siste ukene også! For det sitter så ekstremt lenge i under svangerskap :/
 
Flere som er forkjøla?
Aaah, jeg er så lei av å pese med kjeften åpen hver natt. Ekstremt lite energi. Tett i pappen.

Har lest at det er vanlig at det henger lenge i når man er gravid...

Jeg er så lei!!

Bedrer det seg ikke må jeg øke sykemeldtprosenten min, for jeg er så tett og sliten..

Jeg er skikkelig forkjøla og tett. Begynte med vond hals forrige helg. Nå er halsen bra igjen, men jeg er altså så tett jeg aldri i mitt liv har vært før. I stad måtte jeg prøve med litt nesespray, blir jo helt desperat av å ikke få puste gjennom
nesa. Klarte ikke engang å trekke inn nesesprayen og den rant rett ut igjen...

God bedring hvertfall:happy:
 
Ikke vært syk en eneste gang siden jeg ble gravid. Men har til gjengjeld hatt sykt mye plager som gravid, blant annet tett nese hele veien, så den pustingen om natten kan jeg kjenne meg igjen i. Gleder meg til å puste med nesa igjen :))
 
Masse god bedring! Her har jeg vært forkjølet en gang i svangerskapet, men gikk over ila en uke.
Tar d-vitamin, folat og jern, og får i meg ekstra c-vitamin.
Mannen og alle 3 ungene har vært konstant forkjølet siden 2 åringen begynte i barnehagen. Så holder en knapp på at det er de ekstra vitaminene som gjør at jeg slipper lettere unna med vanlig sykdom.
Er ille nok med bekkenløsning, om jeg ikke skal bli syk på toppen av det hele.
Verdt ett forsøk tenker jeg
 
Jeg er tett som juling i perioder, er helt nødt til å bruke nesespray. Prøvde skylle med saltvann men det funka ikke litt engang.
Hovent og fult av sårskorper når jeg pusser mye.
Prøver holde meg unna nesespray når jeg ikke MÅ, og noen gang bruker jeg den for barn fordi den er litt mildere
 
Jeg er syk på fjerde uka. Har hatt 2-3 dager to ganger hvor jeg følte meg skikkelig redusert, ellers er det mest at jeg er veldig sår i halsen og snufsete. Men kjedelig at det drar sånn ut!
 
Ble forkjøla i helgen. Etter å ha lest denne tråden tok jeg egenmelding i dag. Ikke sikkert at det hjelper å ta det med ro, men må jo forsøke. Sov dårlig i natt også.
 
Tett i nesa her også:shifty: etter flere kvelder der jeg har vært potte tett så fort jeg har lagt meg i senga, begynte jeg med nesespray før jeg legger meg for noen dager siden. Jeg ble som et nytt menneske:D
 
Etter at jeg fant ut at nesespray slett ikke var ulovlig for gravide så ble nettene en god del bedre! Hjelper i alle fall til jeg våkner sånn i 3-4 tida og må på do + ta en ny liten sprut med nesespray :)

Har vært hos legen nå, har vært 50% sykemeldt i noen uker - nå ble det 100% sykemelding i to uker, så får jeg hentet meg inn og formen blir forhåpentligvis bedre! Går tilbake til 50% så fort formen er bedre, noe jeg håper er kjapt :)

God bedring til alle dere andre tette der ute! Ta det så mye med ro dere kan :)
 
Masse god bedring! Her har jeg vært forkjølet en gang i svangerskapet, men gikk over ila en uke.
Tar d-vitamin, folat og jern, og får i meg ekstra c-vitamin.
Mannen og alle 3 ungene har vært konstant forkjølet siden 2 åringen begynte i barnehagen. Så holder en knapp på at det er de ekstra vitaminene som gjør at jeg slipper lettere unna med vanlig sykdom.
Er ille nok med bekkenløsning, om jeg ikke skal bli syk på toppen av det hele.
Verdt ett forsøk tenker jeg

Kjenner til bekkenløsning, for å si det sånn! Hadde det i forrige svangerskap.. Sender deg masse styrke :)

Men ang. folat, det skal vel ikke tas etter 1. trimester? Det har i alle fall min jordmor fortalt meg...
 
Kjenner til bekkenløsning, for å si det sånn! Hadde det i forrige svangerskap.. Sender deg masse styrke :)

Men ang. folat, det skal vel ikke tas etter 1. trimester? Det har i alle fall min jordmor fortalt meg...
Er ikke farlig å ta folat utover første trimester, men da er det gjerne nok med det som allerede er i vanlig multivitamin mener jeg.
Uansett er det et vannløselig vitamin, så overskuddet kommer ut med urinen :)
 
Tar vitamin tilskudd for gravide, står ikke folat på ingrediensene men på pakken står det 400 ug folat. Å den er vell ment å bruke gjennom hele svangerskapet om jeg har skjønt pakkningen rett. Men nå har jo ikke jeg tatt noe gjennom hele starten av svangerskapet og har derfor litt lyst å veie litt opp for alt jeg ikke har tatt, i håp om at det hjelper snipp selv om han levde uten det i starten.
 
Leste om det selv også nå, tror jordmoren min har overdrevet det litt :) Anbefales før graviditet og de tre første månedene, men absolutt ikke farlig å ta videre ut i svangerskapet nei :)
 
Kjenner til bekkenløsning, for å si det sånn! Hadde det i forrige svangerskap.. Sender deg masse styrke :)

Men ang. folat, det skal vel ikke tas etter 1. trimester? Det har i alle fall min jordmor fortalt meg...

Varierer litt hva de anbefaler. Fastlege og jordmor her anbefaler folat hele svangerskapet.
Så da følger jeg anbefalingene de kommer med.
 
Varierer litt hva de anbefaler. Fastlege og jordmor her anbefaler folat hele svangerskapet.
Så da følger jeg anbefalingene de kommer med.
Skjønner den :) Jeg tror bare min jordmor har fått meg til å tro at det ikke var bra å ta det etter 1. trimester - men det er jo feil :)

Håper bekkenet kommer seg på rett kjøl kjapt etter fødsel!
 
Back
Topp