Eventyrvisa

indigo85

Elsker forumet
Sitter her å synger eventyrvisa for lille gutt og han ligger bare å storsmiler og ler[:D][:D][:D] Bare utrolig hærlig å se på[:D] Heldig vis noe annet han ler av enn at pappa glemer seg bort å banner[;)] hehe

Er det noe spesielt dere gjør som får babyen deres til å le hver gang??? Her er det nå pappa som banner, eventyrvisa og det å skifte blei som garantert får ham til å smile og le hver gang[:D]

Eventyrvisa

Ja, kom alle sammen bli med
Vi flakser og bakser av sted
Til eventyrland for å se
På jutler og nøkker og nisser og troll
Og dverger i tusene fold

Vi danser og flyr gjennom eventyr
Vi flakser og rir, vi synger og ler
Til Askeladden, til Pål og Per
og Mumle Gåsegg og tvi tvi tvi tvi
og Tyrihans leker med gullhøna si
mens Smørbukken sitter fornøyd og blid
og gomler så lat på sin skolemat
og Veslefrikk spiller for
Tommetommetommeliten på fela si

Jeg har sett huldra nå, jeg
hu satt seg på purka og rei
Tjo heisan hvor det bar i vei
Hu skreik og hu bar seg med hylhøye hvin
Men hu fløy til værs som en flygemaskin

Vi danser og flyr gjennom eventyr
Vi flakser og rir, vi synger og ler
Til Askeladden til Pål og Per
Og Mumle Gåsegg og tvi tvi tvi tvi
Og Tyrihans leker med gullhøna si
Mens Smørbukken sitter fornøyd og blid
Og gomler så lat på sin skolemat
Og Veslefrikk spiller for
Tommetommetommeliten på fela si.[:D]

Måtte bare legge den ut

Så herlig! [:)] Den sangen kan jeg ikke, kan altfor få norske barnesanger egentlig, så her går det i mikkel rev når det ikke er vuggesanger det er snakk om! hehe

Hvis jeg skal få William til å le, så bare rekker jeg tunge til han!! Da lyser hele ansiktet opp som en sol og han begynner å lage golyder! Nå har han begynt å rekke tunge tilbake og flirer enda mer av det! hehe..

og hvis jeg tar på nesa hans og sier tutt-tutt, da kommer smilehulla frem med en gang

Han er en veldig blid gutt, smiler veldig mye![:)]

Så nydelig da[:D] Håper det blir litt mer smiling etterhvert her også. Det har egentlig bare begynt å komme mer og mer den siste uken nå[:D] Morsomt å se hvorfort ting skjer[:D]

ORIGINAL: indigo85

Så nydelig da[:D] Håper det blir litt mer smiling etterhvert her også. Det har egentlig bare begynt å komme mer og mer den siste uken nå[:D] Morsomt å se hvorfort ting skjer[:D]

Ja, det er først denne uka her han har smilt veldig mye. Begynte med at han smilte rett før han sovna, må ha drømt noe koselig[;)]
Og så ble det bare mer og mer for hver dag! Er så utrolig gøy å se så fort det går! Og hvor utrolig fort de vokser!

Eventyrvisa er pop her også for tiden. Storesøster har den på repertoaret til en konsert de skal ha om noen uker så den synges mye her for tiden. Lillebror er så glad i sang og musikk og blir nesten litt salig når vi setter i gang med sang her [:)]

David har akkurat begynt å smile (på den måten at jeg vet det ikke er mageknip), og har ikke funnet noe spesielt som han liker enda... Kommer vel snart [:)]. Men virker som om alle andre er mye gøyere enn mamma [:(]... Pappaen og mormor f.eks.

Back
Topp