Evald?

Satellites

Andre møte med forumet
Jo lengre jeg går å venter, jo mer tenker jeg på navn! Mitt favorittnavn er Georg, men mannen min lener mer og mer mot Evald. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg liker det, eller ikke! Hva synes dere? :)
 
Veldig uvanlig og høres litt rart ut men hadde litt sjarm også, er litt tilvenningssak tror jeg :)
 
Greit navn, tenkte først at det var skrivefeil og det skulle stå Edvald. Men absolutt et brukbart navn som er sjeldent.
 
Jo lengre jeg går å venter, jo mer tenker jeg på navn! Mitt favorittnavn er Georg, men mannen min lener mer og mer mot Evald. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg liker det, eller ikke! Hva synes dere? :)

En annen ting jeg kom på, er at man bør tenke på hvordan navn uttales på engelsk syns jeg. Evald blir litt likt evil...?
 
Ånei! Det har vi ikke tenkt på! Det høres jo veldig likt ut. Da spørs det vel for Evald :-O

Ja, det spørsmål jo hva som er viktig for dere. Andre bryr seg ikke om uttalelse på engelsk. Finnes en haug av navn i Norge som høres litt rart ut på engelsk, for eks. Randi, Fanny eller Simen, men det er jo fine navn!
 
Jeg synes Evald er et fint navn, men jeg har en far i bhg som heter det og er derfor vant til navnet :)
 
Kjenner en som heter Evald. Det er et vanlig navn i de baltiske landene.
 
Syns det var fint jeg!

Hvorfor bry seg med hva andre synest egentlig? Er dere som skal velge, og deres gutt er unik og om da andre syns det ikke klinger bra på engelsk eller er uvanlig, drit i det. For med navn så vil ingen andre bli enig.

Selv får jeg magekramper og spasmer av de fleste ti på topp navnene, men har ikke grunnlag for p si folk ikke skal bruke de navnene.

Evald var fint!
 
Back
Topp