Etterrier

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Er det slik at alle får etterrier? Når pleier det komme isåfall?
Jeg forstår det er slik at en må nesten puste seg gjennom de, men jeg har enda ikke fått noen slike rier etter fødsel. Er 2.5 uker siden fødsel:)
 
Er det slik at alle får etterrier? Når pleier det komme isåfall?
Jeg forstår det er slik at en må nesten puste seg gjennom de, men jeg har enda ikke fått noen slike rier etter fødsel. Er 2.5 uker siden fødsel:)
Etterriene mine kom rett etterpå med nr2,men med nr1 kom det ikke noen:) etter 2.5 uke kommer de nok ikke :)
 
Hadde heller ingen med nr 1, med nr 2 varte de i 8-9 dager og såppass kraftige at jeg tok paracet når de var på sitt værste.
 
Hadde etterrier med både første og andre. Etterrier kommer når livmora trekker seg sammen etter fødsel,dvs de første dagene etter fødsel. Etterrier kjennes ut som menssmerter, og kan være ubehagelig og vondt,men vil ikke akkurat si at man må puste seg gjennom de. Man kan ta Paracet og Ibux mot det ,men det kommer og går litt, og synes det hjalp litt sånn moderat. Amming gir ofte mer etterrier fordi amming også hjelper på at livmora skal trekke seg sammen.

Det er ikke slik at alle kjenner etterrier, men flere kjenner det nok på fødsel nr 2 og videre enn etter fødsel nr 1. :)
 
Sniker - hadde ikke noe etter første, med nr2 kjente jeg ganske godt til det og etter nr3 var det ille :p De kommer ganske fort, så hvis det er gått 2,5 uke slipper du nok
 
Hadde ikke noe etter første (keisersnitt). Andre gang (vanlig fødsel) kom det ganske fort etter fødselen var overstått og varte i to dager ca. De kjentes godt! Tok Paracet, men følte ikke det hjalp noe særlig, så holdt bare ut. Varte heldigvis ikke så lenge til meg. Om du ikke har fått det etter 2,5 uke er du nok heldig og slipper :)
 
Jeg hadde masse etter første og ingen nå,begge var KS.
 
Jeg hadde kjempevonde etterrrier med både nr to og tre. Paracet var ikke nok i starten, fikk ekstra på sykehuset + varmeflaske som jeg la på korsryggen og mage. Ble bedre etter 3 dager.
 
Jeg fikk etterrier med mine, veldig vondt. Etter siste nå var det kraftige rett etter hun ble født. Fikk smertestillende med en gang. Tok Paracet + Ibux i 3 dager, roet seg etter det.
Jordmor på føden forklarte min mann at etterrier kunne være like vonde som fødsel.
 
Etterriene mine denne gangen måtte jeg puste meg igjennom, smertestillende hjalp nada. Med nr 1 er det vel vanlig å ikke ha noe spesielt med rier. Jeg kan ikke huske noe spesielt med etterier med førstemann.
 
Etterriene mine denne gangen måtte jeg puste meg igjennom, smertestillende hjalp nada. Med nr 1 er det vel vanlig å ikke ha noe spesielt med rier. Jeg kan ikke huske noe spesielt med etterier med førstemann.

Da får jeg de nok med nr 2 når jeg kommer sålangt :eek::hilarious:
 
Jeg hadde etterrier begge gangene, mye kraftigere etter 2. gang (selv om det var pks). Jeg kjente det veldig godt ved amming de første dagene og også når jeg bare så på babyen. Fikk oxycontin pga keisersnitt, men kjentes godt for det. Første fødsel hadde jeg sterke rier til full åpning uten smertelindring og de smertene var mye mer intense synes jeg.
 
Jeg hadde ikke første gangen, men hadde nå. Jordmor sa jeg kom til få det da hun ga meg noe medisin for å få livmoren til å trekke seg raskere. Hadde noen små blødninger rett etter fødselen. De var ikke sånn kjempevonde, men som litt kraftige menssmerter. De ga seg før jeg forlot sykehuset.
 
Etterriene kom veldig kjapt etterpå. Og var intense. Merket ingenting med nr 1. Spesielt ved amming..skikkelig ubehagelig.
 
Back
Topp