Etterrier

Godis

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Etterrier er ganske vanlig, men så lite omtalt.. jeg har så mange venninner som har født, leste mye om fødsel og tiden etter.. men akkurat etterrier ble aldri nevnt.. kanskje jeg har hørt om det, men ikke nok. Så når jeg begynte å amme så fikk jeg kraftige Etterrier.. kom som et sjokk for meg.. tenkte der å da at rier bare kom før fødsel.. så dere som ikke har født enda, ikke vær flau over å be om smertestillende eller vær naiv å tro at det ikke er så gale. Ikke vær like dumdristig som meg ;) Adrenalinet pumper ikke som før fødsel, og etterriene kan være grusomme. Skjer ikke alle, men er høyst vanlig.

Etterrier er noe forferdelige greier, og verre blir de med nr 2, og 3 :confused: Det er faktisk noe jeg gruer meg til denne gangen, hadde ekstremt vondt med nr 2 o_O Så "give me some drugs" sier jeg bare:D Ikke noe vits i å ligge å ha vondt ETTER at babyen er ute ;)

Jeg føder gjerne uten smertestillende.
Men etterrier, da vil jeg helst ha smertestillende!! :p Fryktelige greier!

Blir verre og verre for hvert barn har jeg hørt :rolleyes:

Bruker dere paracet mot etterriene eller er det noe annet som er bedre?

Bruker dere paracet mot etterriene eller er det noe annet som er bedre?

Jeg leste et sted her inne at det ble anbefalt naproxen og Paracet, så jeg har gått til innkjøp av det. Mannen på apoteket så strengt på meg og lurte på hvem som skulle ta Naproxen, og sa det var veldig alvorlig å ta det som gravid. [emoji51][emoji13]

Etterrier er helt forferdelig.. Ta naproxen og Paracet før amming (virker 6-8 timer). Jeg fikk heldigvis mye mindre etterrier nå etter nr 2. Etter 3 dager var det over, mens med nr 1 varte det i nærmere 2 uker:wacky:
De ga smertestillende på barsel:happy: Trengte ikke å ha det med selv.

Ja, etterrier er virkelig noe dritt! [emoji21] På barsel her var 2 paracet pluss 1 ibux det jeg fikk mot etterriene. Fungerte bra for meg :)

Huff! Har det friskt i minne ja:( Og blir visst verre for oss flergangs fødende. Jeg skal ha med meg smertestillende hjem denne gangen, for sist var det dag fire det tok helt av.

Etterriene skal visstnok, som flere sier, bli verre for hver fødsel. Mamma hadde så vonde etterrier etter fødsel nr 4 at hun besvimte hver gang hun skulle amme :( Her var de vonde med nr 2, men fikk og naproxen og paracet på sykehuset, og hadde kjøpt inn til hjemme også. Det virker som om de har gitt seg for det meste nå på dag 6, så jeg slapp billig unna.

På barselhotellet fikk jeg paracett og naproxen mot etterrier. Noen kjenner de som førstegangs, andre ikke. Men man kjenner de bedre for hver fødsel man har hatt. De kommer når man ammer og jeg husker jeg tok spenntak i veggen foranmeg med beina når jeg skulle amme i starten, det var så vanvittig vondt! I tillegg til brystspreng og renselse.
MEN, etterrier er bra, livmoren trekker seg sammen.

Skaff dere naproxen uansett, sammen med paracett var det gull! :)

Ja etterrier kan kjennes godt, men ikke alle får det like tøft. Med min første var de som gode menssmerter. Nå andre gangen var de virkelig vonde, men om det skyldtes at de hadde klipt på kryss og tvers i livmoren vet jeg ikke. Fikk iallfall Paracet og voltaren som funket godt. Etter noen dager gir det seg.

Jeg fikk paracet og naproxen med nr. 2. Virka veldig dårlig på meg! Hadde styrtfødsel og riene sluttet aldri selv om babyen var ute. Var kjempedårlig i 2-3 døgn. Når jeg fikk nr. 3 fikk jeg morfin! Det var helt fantastisk!

Jeg fikk Paracet og Oxynorm på sykehuset. Lille lå på NFI, og de ville bruke melka mi der i allefall, men de skulle dog følge ekstra med på henne.

Jeg hadde ingenting med nr 1, så kjenner jeg gruer meg litt nå. Har hørt at etterrier er noe jævelskap [emoji37]

Førstegangsfødende og har fortsatt etterrier 13 dager etter fødsel.. så vet ikke om det blir en baby nr 2.. hehe

Førstegangsfødende og har fortsatt etterrier 13 dager etter fødsel.. så vet ikke om det blir en baby nr 2.. hehe
Jeg hadde faktisk etterrier lenger etter første fødsel enn nå :) Nå var de vondere mens de stod på, men ga seg etter 3 døgn ca så det trenger tydeligvis ikke å bli så mye verre :)

Back
Topp