Etterrier

Flareon

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Fikk du det under amming i starten?
Hva gjorde du for å lette på det?

Slik jeg husker det så var det heelt grusomt! Kjenner jeg gruer meg til det allerede :P

Ja men ikke veldig vondt selve riene, men kjente det rev i ks-såret i livmoren.

Varmepute og Paracet vet jeg de gir på barsel.

Jeg har hatt sterke etterrier hver gang. Har tatt voltaren og paracet fast første uken, og brukt varmeflasker i tillegg.

Tok en Paracet eller to.
Etterriene var ingenting i forhold til 67 timer med fødsel, og jeg hadde hatt sterke(!) kynnere siden uke 25, så det var jeg godt vant med. :P

Jeg begynte ikke å amme før en stund etterpå, men ja jeg husker litt av det. Jeg hadde ks, så det var mindre koselig med etterier :-P Fikk oxynorm da. Da ble jeg fort frisk noen timer, haha.

Fikk du det under amming i starten?
Hva gjorde du for å lette på det?

Slik jeg husker det så var det heelt grusomt! Kjenner jeg gruer meg til det allerede :P

Jeg slet veldig med etterrier mens jeg ammet de første dagene etter fødsel.. Jeg fikk Paracet og noe annet på barsel som hjalp :-)

Kjente ingenting til de. Kan iallefall ikke huske noe vondter etterpå :p

Hadde skikkelig vonde etterrier med første, men jeg fikk allerede ganske bra med smertestillende da jeg lå en uke på smertelindring. Så fikk ikke noe mer pga etterriene.

Jeg merka det som bittesmå tak. Jordmor kom innom med Paracet uten at jeg hadde tenkt tanken på at jeg trengte noe smertestillende :p

Det var helt grusomt, ja! Fødselsriene ga jo et fantastisk resultat, men etterriene føltes helt ubrukelige. Jeg tok paracet til det ga seg. Fikk paracet og ibux på sykehuset.

Beit tenna sammen, men det var veldig vondt! Fikk Napraxen (?) og Paracet. Fikk kun ved barn nr. 2 :)

Det Var ganske så smertefullt de første dagene på sykehuset, etter første fødsel:) men kan jo hjelpe med medisin. etter andre fødsel kjente jeg ingenting til det! Så det går også an:)

Hadde en del etterier de første dagene denne gangen, tok ikke noe for dem, men hjalp veldig å gå på do og tisse før pumping (amming for dere som gjør det) :)

Hadde skikkelig vonde etterrier denne gangen :(
Tok paracet og hadde varmepose på magen og korsryggen.
Fikk 1 Naproxen på sykehuset, usikker på hvor god effekt den hadde på meg da.
Nå, 1 uke etter fødsel, kjenner jeg minimalt til det, er vel så og si ferdig med etterriene :)

Back
Topp