Etterrier

Hadde det ikke med nr 1, så blir spennende å se nå med nr 2. Jeg hadde ingen smertestillende ved fødsel sist, ville ha lystgass på slutten da jeg følte at jeg fikk presseier, men jeg rakk ikke. Gikk fra 4 til 10cm på under 30 min, så jordmor trodde ikke på meg :P men jeg fikk akupunktur og lurer veldig på om det hjalp meg veldig, så håper og tror på at det hjelper meg denne gang og, og at de tar etter riene og :D hihi

Ja det var grusomt. Det ble mye stillesitting og jeg måtte tisse i dusjen for det svei så sinnsykt. Grøss for en tid vi går i møte! Haha. Godt man glemmer det vonde :happy119

Fniz, det der holdt jeg på med et par uker også, det er virkelig ikke noe noen hadde informert meg om i forkant. Vel, de sier at man ofte revner lite eller ikkeno med nr. 2, så da satser vi på det ;)

Fniz, det der holdt jeg på med et par uker også, det er virkelig ikke noe noen hadde informert meg om i forkant. Vel, de sier at man ofte revner lite eller ikkeno med nr. 2, så da satser vi på det ;)

Det har vel ingenting med det og gjøre; )
Heller med hvor flink man er til å presse riktig osv når det står på ..
Og at ikke fødselen går på 1-2-3 men man rekker og "tøye" seg klar ;)

Nja, vet ikke jeg. Jeg våkna til under pressriene og var helt awesome for første gang siden tidlig morgen. Jeg og jordmora kommuniserte og samarbeidet godt gjennom ca 24 minutter med pressrier. Men gjennom de to siste riene hadde jeg plutselig NULL kontroll og kroppen bare måtte presse. Tror ikke vi kunne ha gjort så mye annerledes, jeg var doomed! :dead: :laughing002

Da jeg fikk tredjemann så var etterriene så vonde at jeg klarte ikke og ligge stille og amme. Jordmora putta i meg smertestillende etter smertestillende for at jeg skulle slippe og ha vondt så gruer meg til fjerdemann nå med tanke på etter rier.
Snakka med mamman min om etterrier og hun har fem barn. Hun sa at til henne ble det ikke vondere ettet hver fødsel. Det er alt ettersom du har gode og hvor langvarige riene er før ungen kommer ut. Får du etter rier så forsto jeg det som at det er fordi vi ikke hadde "gode nok" rier under fødselen.
Men nå skal ikke jeg komme og si at jeg vet hva som er sant og ikke.

Da jeg fikk tredjemann så var etterriene så vonde at jeg klarte ikke og ligge stille og amme. Jordmora putta i meg smertestillende etter smertestillende for at jeg skulle slippe og ha vondt så gruer meg til fjerdemann nå med tanke på etter rier.
Snakka med mamman min om etterrier og hun har fem barn. Hun sa at til henne ble det ikke vondere ettet hver fødsel. Det er alt ettersom du har gode og hvor langvarige riene er før ungen kommer ut. Får du etter rier så forsto jeg det som at det er fordi vi ikke hadde "gode nok" rier under fødselen.
Men nå skal ikke jeg komme og si at jeg vet hva som er sant og ikke.

Hehe jeg hadde rier i 36 timer før de kom ut, og de varte lenge nok, for å si det sånn :p
Så håper ikke det stemmer :p

Vel, flere jordmødre har sagt at det blir mindre rifter ved flergangsfødsler, så jeg tror nok det har mye å si. Men det er klart de andre tingene har innvirkning, er nok en kombinasjon.

Hadde litt etterrier med storebror. Men ikke verre enn at paracet hjalp. Jeg er veldig spent på om det blir mer denne gangen :/

Jeg hadde nesten ikke etterrier med nr 1 og nr 2...men etter nr 3 var det helt forferdelig! Jeg fikk to tabletter på sykehuset hver morgen, og det hjalp veldig. Aner ikke hva det var. Er det slik at det kan bli enda vondere etter nr fire? Shit...

Hadde ingen sist, hadde faktisk ikke hørt om det før etter fødsel faktisk.
Håper de holder seg unna denne gangen også, men er fullstendig klar over at de kan komme. .

Min 4 fødsel her og husker de godt fra sist, måtte bite tennene sammen og puste meg litt gjennom.
Tok ikke smertestillende sist, men det skal jeg huske å be om denne gangen.

Vel, flere jordmødre har sagt at det blir mindre rifter ved flergangsfødsler, så jeg tror nok det har mye å si. Men det er klart de andre tingene har innvirkning, er nok en kombinasjon.
Det har jeg også hørt!
Med min første så hadde jeg bare ett pynte sting. Jeg sa til jordmor føre fødsel at jeg engstet meg mest for å revne, så hun gjorde alt hun kunne for at det ikke skulle skje. Det ble både lagt på varme kluter, sa når jeg kunne presse og klarte å holde igjen når jeg ikke skulle(selvom det var fryktelig vanskelig :P) og hun holdt igjen Dattern min så hun kom forsiktig. Tror dette hjalp mye. Så brukte hun god tid, selvom jeg bare ville ha henne ut :P Håper jeg får hun jordmora der igjen, er så stor forskjell på de!

Tror selvfølgelig også at jordmødre har noe å si .. hvordan de hjelper deg gjennom fødsel og rier :)
Håper bare min fødsel varer kortere denne gang så jeg kun får ei som følger meg hele veien :)

stemmer det forresten at dersom man ligger på magen etter fødsel så hjelper det livmora å trekke seg raskere sammen? :) Jeg innbiller meg det, så jeg er innstilt på det dersom dette går bra og det blir fødsel :)

Tror selvfølgelig også at jordmødre har noe å si .. hvordan de hjelper deg gjennom fødsel og rier :)
Håper bare min fødsel varer kortere denne gang så jeg kun får ei som følger meg hele veien :)

Jeg hadde en fødsel som varte i 2.5-3 timer med førstemann, og hadde to jordmødre allikevel. Man må bare la være å komme inn i åttetiden, for da blir det vaktskifte. Hehe....gikk greit da, likte hu nye jordmora bedre enn hun jeg fikk først uansett.

stemmer det forresten at dersom man ligger på magen etter fødsel så hjelper det livmora å trekke seg raskere sammen? :) Jeg innbiller meg det, så jeg er innstilt på det dersom dette går bra og det blir fødsel :)

Det stemmer :) Og det er jo HIMMELSK å endelig ligge på magen igjen! Det var det første jeg gjorde etter at babyen ble tatt ut for veiing og måling og no greier et par timer etter fødsel; rett over på magen, deeeeeilig :)

Jeg hadde en fødsel som varte i 2.5-3 timer med førstemann, og hadde to jordmødre allikevel. Man må bare la være å komme inn i åttetiden, for da blir det vaktskifte. Hehe....gikk greit da, likte hu nye jordmora bedre enn hun jeg fikk først uansett.

Hehe åja :)

Det stemmer :) Og det er jo HIMMELSK å endelig ligge på magen igjen! Det var det første jeg gjorde etter at babyen ble tatt ut for veiing og måling og no greier et par timer etter fødsel; rett over på magen, deeeeeilig :)
hahahah! kjenner meg SÅ igjen der!!

Med første mann hadde jeg ganske vonde etterrier. Fikk paracet før amming.

Andre mann husker jeg faktisk ikke. Fødselen varte 51 timer og jeg var så sliten at jeg husker faktisk ikke de første dagene etter fødselen!

Spennende å se hvordan det blir denne gangen!

Back
Topp