Etterrier

Snart•tobarnsmor

Betatt av forumet
Jeg hadde veldig vonde etterriene de første 3 dagene, men så gav det seg. I dag har jeg plutselig hatt noen av de igjen, ene gangen såpass vondt at jeg tok et par tabletter. Men det som var litt rart var at det var vondt bare på ene siden... (Ellers var det helt likt som rier.) det er en uke siden fødsel, og renselsesblødningen har avtatt veldig, og er som en vanlig menstruasjonsblødning. Noen som har lignende erfaringer og evt tips? Jeg sover på magen (imellom de 10000 ammingene i løpet av natta) og går tur et par ganger daglig i håp om at det skal hjelpe på.

Sniker. Jeg var førstegangsfødende i oktober. For å få ut morkaka måtte de trykke veldig på magen, spesielt på høyre side. Den ømheten satt i kjempelenge. Over en uke hvertfall. Og når jeg da ammet ble den ømheten forsterket. Ville bare dele erfaring :)

Sniker. Jeg var førstegangsfødende i oktober. For å få ut morkaka måtte de trykke veldig på magen, spesielt på høyre side. Den ømheten satt i kjempelenge. Over en uke hvertfall. Og når jeg da ammet ble den ømheten forsterket. Ville bare dele erfaring :)

Takk, det er jo erfaringer jeg vil høre, så det setter jeg pris på! De trengte ikke å trykke på meg, men det kan jo hende at det har med morkaka å gjøre! Det er vel der den har sittet fast alt blodet kommer fra.... Vet ikke helt, jeg. Tenkte å gå innom helsestasjonen å veie mini i mårra, så da kan jeg jo spørre de!

Jeg tok smertestillende i over en uke etterpå pga det. Jeg syns det høres ut som det samme som jeg hadde det. Men er nok lurt å høre på helsestasjonen også for å være på den sikre siden. Lykke til :)

Jeg har fortsatt etterier hver gang jeg ammer. Bebis er 9 dager nå. Men de er svakere og sjeldnere nå. Føles ut som rier og satt kun på ene siden i begynnelsen. Men nå er livmora mindre så nå er det mer som mens smerter. Me ingen tips til hva som hjelper.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde veldige etterrier de første to dagene, og kjenner dem fremdeles 9 dager etterpå. Nå er det jo ikke vondt, men kjenner det når jeg ammer. Måtte få Pinex Forte på barsel. Nå er jo dette min nr 3, og da er det ganske vanlig at det gjør vondt. At det er på ene siden ser jeg det er svart på over. :)

Back
Topp