Etternavn?

Cameleon

Gift med forumet
Har dere det klart hvilket etternavn babyen skal ha?

Ditt, mannen, begge, med eller uten bindestrek, hvilket førs og hvilket sist?

Her er vi usikker!
VELDIG usikker!

Vi er jo ikke gift, men skal jo bli det en vakker dag! [;)] Dette er første barnet vårt.

Både jeg og sambo har to etternavn (mellomnavn + etternavn)
Det "vanlige" ville jo vært at babyen fikk hans siste, eller mitt siste og hans siste.

Vi kommer nok til å velge at Babyen får to etternavn.

Mitt mellomnavn (altså mors etternavn) er veldig uvanlig, og det er under 20 personer som heter det.. Jeg har lyst å føre det videre, med å ta det etternavnet selv, og la babyene våre få det..
Mannen er med på denne tanken, MEN jeg tror han synes det er rart og etterhvert skal bytte navn... Og, det skjønner jeg GODT! Men som han sier, en av oss kommer jo til å bytte, så vi må bare finne ut hvem!

Men, jeg stresser litt med dette, er jo lenge til vi må bestemme oss, men tenker og tenker, og blir egentlig ikke så mye klokere! [8D]

Babyen får hans etternavn. Jeg har så vanlig etternavn, og planen er at jeg skal ta hans når vi gifter oss, og bruke mitt som mellomnavn. Syns ikke barna våre trenger 2 etternavn, kan bli mange navn etterhvert:P

Vetle fikk begge to; mitt som mellomnavn (blir det vel) og faren sitt som etternavn. Da var vi ikke gift.

Nå er vi gift, og siden jeg har begge navna, så blir det helt logisk begge på denne bebisen også. [8D][:D]

hos oss blir de min manns etternavn. Vi giftet oss i fjor og da byttet jeg til hans etternavn, så ikke så vanskelig å velge for oss ;)

Jeg er veldig stolt av etternavnet mitt siden det ikke er mange som heter det. Jeg vil videreføre dette navnet til bebisen, samt at vi tar hans etternavn også[:)]

ORIGINAL: Cameleon

Her er vi usikker!
VELDIG usikker!

Vi er jo ikke gift, men skal jo bli det en vakker dag! [;)] Dette er første barnet vårt.

Både jeg og sambo har to etternavn (mellomnavn + etternavn)
Det "vanlige" ville jo vært at babyen fikk hans siste, eller mitt siste og hans siste.

Vi kommer nok til å velge at Babyen får to etternavn.

Mitt mellomnavn (altså mors etternavn) er veldig uvanlig, og det er under 20 personer som heter det.. Jeg har lyst å føre det videre, med å ta det etternavnet selv, og la babyene våre få det..
Mannen er med på denne tanken, MEN jeg tror han synes det er rart og etterhvert skal bytte navn... Og, det skjønner jeg GODT! Men som han sier, en av oss kommer jo til å bytte, så vi må bare finne ut hvem!

Men, jeg stresser litt med dette, er jo lenge til vi må bestemme oss, men tenker og tenker, og blir egentlig ikke så mye klokere! [8D]

Sambo har 2 etternavn og jeg har et

men vi har tatt sambos mellom navn til mini sitt mellomnavn og mitt etternavn som hans etternavn, tror sambo og syntes det er rart å tenke på , men enten så har vi det som vi har det når vi blir gift eller må han skifte[:)]

Både sambo og jeg har veldig spesielle etternavn så barna våre skal få begge. MItt som første eternavn og hans som siste. Blir nok hans etternavn som blir mest brukt,men vil føre mitt eget videre også siden det er sjeldent[:D]

Thea har begge etternavnene så det skal nok nr 2 oxo. Blir lange navn da [8D] siden thea har 2 fornavn og 2 etternavn og det får nr 2 oxo.. Fornavnene er med binde strek og etter navnene er med binde strek [;)]

vi er gift og har samme etternavn, så h*n får det.
Ellers er det jo ingen regler på hva man velger, det må jo bli opp til hvaer enkelt foreldrepar. Det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre:)

Her har vi så vidt diskutert det og jeg er veldig usikker på hvordan det blir. [8D]
Familien min er fryktelig stolt over navnet sitt og vil nok at jeg skal føre det videre. Samtidig så har jeg litt lyst til å ikke ta det for å trosse dem litt siden min bestemor har sittet og pressa på helt fra jeg var lita. Jeg har fått høre i alle år at det navnet er noe å være stolt av og bla bla bla... Jeg synes det er så feil å sitte sånn. Jeg får bare mer motvilje enn lyst til å gjøre som de sier når de sitter sånn som det der. [8D]

Blir spennende å se hva vi finner ut av tilslutt.. [:D]

Her blir det sambo's etternavn.
Det har eldstemann fått, og det skal forhåpentligvis jeg også få en gang i tiden når vi gifter oss [8D]

Blir nok sambo sitt etternavn!! Synes det er best m bare ett etternavn - etter min smak... Blir så mye m alle navna.... 

siden at min sønn har mitt etternavn som mellom navn og min manns sitt som etternavn vil andre mann få det og. blir lange navn her og med to fornavn og to etternavn på begge ungene.

Jeg og sambo har det samme etternavnet, bare at jeg skriver det med en dobbelkonsonant inni og det gjør ikke sambo, så kan jo ikke ha 2 av det samme navnet til babyen, så her blir det far sitt navn som blir etternavn, det samme er det til felix også:)

her har lillegutt sambos etternavn, og kommer til å gjør det samme med den neste.
av den enkle grunn at jeg skal bytte til han navn når vi gifter oss en gang[:)]

Her blir d et mitt etternavn[:D]
bf har ingenting han skulle sagt, vill ikke engang ha barnet...

her blir det

fornavn "mitt etternavn" - "hans etternavn."

samme som førstemann har :)

Back
Topp