Etternavn..

Miss Claymore!

Forumet er livet
Babyen min er 6 mnd, og jeg har vært alene med babyen heele tiden, hele svangerskapet og. Har aldri hatt og kommer aldri til å ha noe forhold med barnefaren. Og her om dagen ringte han og spurte hvorfor babyen hadde mitt etternavn og ikke hans..han syns det var litt rart, så han mente at jeg måtte gi babyen hans etternavn. Altså han har ikke hjulpet meg noe, ikke betalt ei kr i barnebidrag, og han ser babyen et par ganger i mnd max.. Er det virkelig så rart at jeg har gitt babyen mitt etternavn? Hva syns dere?
 
Ikke rart i det hele tatt synes jeg, ville gjort det slik jeg også
 
Helt normalt at babyen har ditt etternavn. Og det var ditt valg, så hvis han ville ha medbestemmelsesrett skulle han brydd seg tidligere :)
 
Nop, ville gjort akkurat det samme :joyful:
Jeg gjorde det samme med førstemann :)
 
Kanskje han er i ferd med å endre mening?
 
Ikke rart, hvis han kommer mer på banen senere og dere ønsker å endre det kan dere alltids legge til hans navn en gang i fremtiden. Du kan jo forklare at sånn som det er nå er det mest naturlig med ditt navn?
 
Haha, så klart du ikke bruker hans navn i en slik situasjon :p
 
Det er helt naturlig at baby har ditt etternavn i den situasjonen ja. Enig med hun som skriver at hans kan legges til senere dersom han da både bidrar og er en del av barnet sitt liv :)
 
Snakk om lite selvinnsikt fra barnefar da. Hvorfor skal han få sitt etternavn uten å ha bidratt, støttet og vært en del av barnets liv? Nei, vet du hva.

Leah har fått samboers/barnefars etternavn fordi han er tilstede og er her for henne. Hvis ikke hadde det glatt bare blitt mitt.
 
Synes det er helt naturlig at barnet har ditt etternavn. Norsk lov legger faktisk opp til det. Gjør man ingenting for å endre navnet blir det mors etternavn. Skulle barnet ønske å ha farens etternavn står han eller henne fritt til å endre eller legge til på 18-årsdagen.
 
Ikke en lett situasjon.. Står han oppført som far på fødselsattesten? Har dere hatt samtale på familievernkontoret?
Vil råde dere til å sette dere ned å prate om hele situasjonen. Både at han ikke har vært til stede, og dette med navn.
 
Samme her, mini har bare mitt etternavn. Bf hadde dødd om jeg tok hans etternavn, dog;)
 
Ikke lett men prøv å snakk med ham kansje han vil involvere seg mer fremover?
 
Babyen min er 6 mnd, og jeg har vært alene med babyen heele tiden, hele svangerskapet og. Har aldri hatt og kommer aldri til å ha noe forhold med barnefaren. Og her om dagen ringte han og spurte hvorfor babyen hadde mitt etternavn og ikke hans..han syns det var litt rart, så han mente at jeg måtte gi babyen hans etternavn. Altså han har ikke hjulpet meg noe, ikke betalt ei kr i barnebidrag, og han ser babyen et par ganger i mnd max.. Er det virkelig så rart at jeg har gitt babyen mitt etternavn? Hva syns dere?
Helt enig med deg!!! Min sønn fikk faren sitt etternavn men havnet i samme setting som deg. Jeg hadde han 100%. Så en dag gikk jeg lei av at vi hadde ulike etternavn. Så jeg skiftet. Bf ble sur da jeg så det. Men det fikk han bare tåle. Han sier ikke noe på det nå lengre.
 
Babyen min er 6 mnd, og jeg har vært alene med babyen heele tiden, hele svangerskapet og. Har aldri hatt og kommer aldri til å ha noe forhold med barnefaren. Og her om dagen ringte han og spurte hvorfor babyen hadde mitt etternavn og ikke hans..han syns det var litt rart, så han mente at jeg måtte gi babyen hans etternavn. Altså han har ikke hjulpet meg noe, ikke betalt ei kr i barnebidrag, og han ser babyen et par ganger i mnd max.. Er det virkelig så rart at jeg har gitt babyen mitt etternavn? Hva syns dere?
Støtter deg 100%

Var helt likt med meg og barnefar når det gjelder det eldste barnet. Han ønsket at barnet skulle få hans etternavn. Men det ble slutt i graviditeten, han bodde i et annet land og løftet ikke en finger for hverken barnet eller meg. Ga naturligvis babyen mitt etternavn, det tror jeg faktisk gikk helt automatisk også da han ikke erklærte farskapet før det hadde gått to år.
 
Haha, hadde aldri gitt ungen far sitt etternavn i det tilfellet der
 
Back
Topp