Etternavn

Vi har ikke snakket så mye om det enda, men jeg tror kanskje at det blir mitt etternavn som mellomnavn og mannens som etternavn.

Her blir det kun mitt navn. Vi har begge lange navn som ikke fungerer sammen, men hans er veldig vanlig mens mitt er et slektsnavn med under 50 stk med det navnet.

Vi skal ha begges navn (vi har ikke tatt hverandres navn når vi giftet oss), så får det bli ungens problem når de skal få barn! :)

De to første fikk mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Han vant fordi det var mest sjeldent (begge har uvanlige). Vurderte bindestrek mellom (da det kun er lov med et etternavn i Norge, det andre blir mellomnavn), men vi ønsket ikke så lange navn til barna. Tredje får samme navn som sine søsken :)

Mannen og jeg bytta til samme mellomnavn og samme etternavn da vi gifta oss, så barna våre får samme mellom- og etternavn som oss. :-)

Her fikk første mannens etternavn, så nestemann får også det :) jeg går i tankene på å få oss gift og byttet til hans etternavn, men jeg vet ikke om jeg er helt moden for å bytte navn enda :P

Hos oss blir det nok mellomnavnet mannens, mens etternavnet blir mitt. Mitt er mye mer sjeldent enn hans :)

Vi lagde faktisk en blanding mellom våre etternavn da vi giftet oss i fjor. Ungene hadde begge våre navn, men nå har vi et felles :-) er veldig fornøyd, et slags kompromiss når ingen av oss vil gi seg.

Back
Topp