Etternavn

Frk.humle

Betatt av forumet
Litt spennende hva folk bestemmer seg for ang etternavn.
Hva har dere tenkt til med etternavnet til nurket?
Ditt, mannens eller begge? Med/uten bindestrek? :)

Hos oss blir det mitt "mellomnavn" altså min mors etternavn og sambo sitt siste etternavn, som da kommer fra sambo sin far. Vi har begge to etternavn hver og det blir litt mye med fire etternavn synes vi.

Mannens, det heter eldste også. Våre navn slutter begge på -sen, så det blir for tungt å kombinere. Jeg skal også bytte navn når jeg bare orker, vi er jo gift nå og jeg syns det er trivelig at vi kan hete det samme, hele gjengen.

Oi, så langt har ikke jeg tenkt enda. Men ved første tanke så tenker jeg at begge navnene hadde vært fint om far bestemmer seg for å være med på denne reisen :)

Både jeg og mannen har sjeldne etternavn, men mannen hadde en sønn fra før som hadde hans etternavn som etternavn, og morens som mellom. Vi ønsket korte og enkle navn på guttene, dermed fikk alle hans navn. Når vi giftet oss tok jeg mitt som mellomnavn

Her heter begge to et VELDIG vanlig etternavn som slutter på -sen, mannen sitt er hakket mer vanlig enn mitt, og mitt navn er i ferd med å dø ut med meg - i min familie altså. Så vesla har mitt etternavn, og det regner jeg med at minien får også. Hva som eventuelt skjer når vi gifter oss, det vet jeg ikke.

Blir mitt etternavn som mellom navn og hans som etternavn, det vår sønn har :-)

Jeg tok mannens etternavn da vi giftet oss (og kuttet ut pikenavnet), så her får barnet det samme som oss begge:)

Jeg tok mannen sitt etternavn når vi giftet oss, også ble mitt mellomnavnet mitt. Denne kombinasjonen har datteren vår også, og mini vil få det samme.

Selv prøver jeg å få mannen til å ta mitt som mellomnavn slik at vi alle heter det samme men han er ikke så interessert i det enda :P

Her har vi brukt begge :) mitt som mellomnavn å hans som etternavn. Vi er ikke gift å har ingen planer om å bli det heller, så da syns vi det passet best ;)

Det blir mitt mellomnavn (mammas pikenavn) og etternavnet til pappa'n akkurat som storesøster :) da får jeg og barna samme navn når vi gifter oss neste sommer ;)

Dette med navn er vanskelig. Har flere vennepar hvor begge har doble etternavn (mellom og etternavn altså) og de sliter med å velge for barna sine. Enten tar de begge til den ene, eller så tar de bare et av alle fire.

Her har både jeg og mannen mitt etternavn som mellomnavn, og hans som etternavn. Vi har begge veldig sjeldne etternavn.Barnet vi har fra før har samme kombinasjon :-) barnet i magen får det samme :-)

Back
Topp