Etternavn

Sønnen min fra et tidligere forhold, har mitt som mellomnavn, og pappaens etternavn. Datteren vår har bare mitt, og vi er enige om at vi alle (bortsett fra eldste sønnen) skal ha mitt. Samboeren er svensk, og nesten ingen klarer å uttale det riktig :)

Sniker fra sept.
Vi giftet oss i sommer og da tok jeg mannens etternavn fordi han ville at vi skulle ha samme navn som et fremtidig barn. :) tror det vil være praktisk.

Jeg gjorde det, tok mannen sitt før vi giftet oss ♡

Her ble det bindestrek mellom etternavnet mitt og samboer sitt på datteren vår. Slik at ikke mitt etternavn blir til et slags "mellomnavn" som blir glemt.. Det klinger fint. Med bindestrek mellom blir man nødt til å skrive begge uansett:p Og kommer til å ha samme som datteren min når jeg og samboer gifter oss.

Sønnen min har mitt etternavn, da faren hans var fraværende og fortsatt er.
Lille I magen får pappaen sitt etternavn og planen er jo at vi skal gifte oss etterhvert :D
Har bare litt vanskelig for å gi slipp på navnet mitt, vi er tre stk som har akkuratt det etternavnet , jeg, min sønn og min bror :p

Hvordan reagerte folk?
På ingen måte, de skjønte at jeg gjerne ville hete det samme som barnet mitt, men barne tok fars etternavn for jeg syntes det var best. Jeg beholde mitt etternavn også så når vi giftet oss så presten vil du mitt etternavn ha min manns etternavn så det ikke ble likt i kirke haha :p

Vi snakket om det i går, ble ikke enig. Ingen er uenige, men han har to etternavn og jeg ett. Hvilket velger man fra han sammen med mitt??

Skal ha to etternavn, men blir ikke dobbelt fornavn for da blir det fort for mye :-P

Vi har alle begges etternavn, altså mannen har mitt og sitt, og jeg har mitt og hans

Her fikk sist unge mannen sitt etternavn ettersom mitt er så langt åsså går jeg i håp om at vi skal gifte oss en dag (han må fri da :p )
Denne babyen her får også mannen sitt etternavn :)

Det diskuteres mye her og. Vi er gift og jeg har tatt mannens etternavn, men har beholdt mitt gamle etternavn som mellomnavn. Nå er diskusjonen om barna også skal ha med seg mitt gamle etternavn som mellomnavn. Men mannen det mener det blir mange navn fordi vi også muligens vil bruke et annet mellomnavn. Er 4 navn for mange?

Vår datter har mitt som mellomnavn og hans som etternavn, og det er en kombinasjon som klinger bra. Jeg har bare mitt og mannen har bare sitt. Vi er ikke gift da. Jeg vurderer å bytte til meg hans etternavn, selv om vi ikke gifter oss. Ulempen er at jeg har to fornavn, så det blir litt mye med fire navn. Men jeg er ikke villig til å oppgi noen av mine navn heller :). Håper også at mannen kan ta mitt etternavn som mellomnavn, så blir vi alle "like".

Her har sønnen vår mitt etternavn som mellomnavn og samboerens etternavn :) Det var viktig for meg at han hadde mitt navn med også! Samme blir det med den nye babyen.

Det diskuteres mye her og. Vi er gift og jeg har tatt mannens etternavn, men har beholdt mitt gamle etternavn som mellomnavn. Nå er diskusjonen om barna også skal ha med seg mitt gamle etternavn som mellomnavn. Men mannen det mener det blir mange navn fordi vi også muligens vil bruke et annet mellomnavn. Er 4 navn for mange?
Jeg syns 4 er for mye :p men det er jo smak og behag. Veldig vanskelig..

Sniker fra juli. Her blir det 2 etternavn mitt først og hans til slutt :) Er ikke gift men vil at barnet skal han mitt etternavn også. Har ikke bestemt navn men blir vel kanskje litt mye med 2 fornavn og 2 etternavn? Har selv et fornavn og 2 etternavn.

Back
Topp